Gå til innhold

En liten test av Neonode N2


Anbefalte innlegg

...Det blir helt klart angrerett...

 

Du sitter nok i saksa, med mindre du nettopp har kjøpt den. Du får ikke penga igjen, bare ny telefon av nøyaktig samme type =D

 

Jeg er godt klar over angrerettloven og jeg har hatt mobilen i 10 dager nå, sendte mail til lefdal i går og skal sende den tilbake i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite spørsmål. Jeg har nettopp bestilt en Neonode N2, og sjekket automatiske oppsett wap/mms etc på Netcoms sider. Ser at de kun har internett tilgjengelig. Om noen av dere eminiente N2 eiere benytter netcom, har dette vært en utfordring for noen av dere? Eventuelle andre operatører hvor disse innstillingene er greie å få på plass?

 

Jeg hadde ingen problemer med dette, men jeg oppga LG Shine som telefonmodell. Av en eller annen grunn gikk det 100%.

 

Edit: NetCom har forresten instillinger for N2 på sine sider. Bare gå på denne siden. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål. Jeg har nettopp bestilt en Neonode N2, og sjekket automatiske oppsett wap/mms etc på Netcoms sider. Ser at de kun har internett tilgjengelig. Om noen av dere eminiente N2 eiere benytter netcom, har dette vært en utfordring for noen av dere? Eventuelle andre operatører hvor disse innstillingene er greie å få på plass?

 

Hvis du leter litt tilbake i tråden, så er det noen som har oppgitt andre modeller du kan bruke. Er vel ingen som har "støtte" for Neonode N2 enda

 

Jepp, oppdaget det bare litt for sent. : )

Har nå lest hele tråden, og venter venter...som et barn. Herlig.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål. Jeg har nettopp bestilt en Neonode N2, og sjekket automatiske oppsett wap/mms etc på Netcoms sider. Ser at de kun har internett tilgjengelig. Om noen av dere eminiente N2 eiere benytter netcom, har dette vært en utfordring for noen av dere? Eventuelle andre operatører hvor disse innstillingene er greie å få på plass?

 

Jeg har selv NetCom, mener MMS & GPRS oppsett lå på telefonen da jeg fikk den, eller så lastet den det ned av seg selv. Ikke hatt noe problemer med hverken SMS, eller MMS hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen i litt over 1 mnd nå og vil komme med mine meninger.

 

1.Denne telefonen har utrolig dårlig dekning. Den faller ut i stort sett alle tuneller osv.

2.Det er dårlig lyd i telefonen, og mottaker får med seg mye støy som veistøy ved bilkjøring.

3.Batteri tiden er veldig dårlig, må ofte lade den på ettermiddagen selv om den lades hver natt.

 

4.Det går senere å navigere med tuch screen.

 

Det positive med telefonen er at den er stilig, liten og lett.

 

Men for folk som er på farten er dette en telefon man bør styre unna.

 

Hilsen Richard Olsen

Lenke til kommentar

Mine erfaringer på samme punkt:

 

1: Har ikke hatt problemer med dekningen, men jeg oppholder meg stort sett ikke i grisgrendte strøk. Den sliter litt inne i fabrikken hvor jeg jobber, men der sliter alle med NetCom uansett, så det er ikke noe stress.

2: Har ikke fått noen kommentarer på det med støy hos den i andre enden, og jeg sliter heller ikke med dårlig lyd i høyttaleren annet enn ved avspilling av musikk. Der kommer den til kort. Dessuten prater jeg ikke i telefonen med jeg kjører bil ...

3: Batteritiden var veldig svak i begynnelsen, men den kom seg kraftig etter noen ukers bruk, og oppdatering av softwaren to ganger. Nå bruker jeg den gjerne i to-tre dager før jeg lader den. Blir noen meldinger og telefonsamtaler i løpet av dagen, men ikke forferdelig mye.

4: På enkelte ting ser jeg det, men på andre ting går det raskere igjen. Jeg er veldig fornøyd med hvordan Neo' utnytter mulighetene i berøringsskjerm, og jeg syns det er tungvindt å navigere på en Windows-telefon med trykkskjerm for eksempel. Hovedsaklig pga forskjellen mellom berøringsskjerm og trykkskjerm.

 

Det er langt fra den mest avanserte telefonen på markedet, men det er utvilsomt en telefon som er hendig og lett å bruke, samtidig som den har det man (i hvert fall jeg) trenger.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett litt på sms problemet.

Det jeg har funnet ut er at telefonen tar imot meldingen og lagrer de på sim kortet.

For når du setter sim kortet i en annen telefon så er meldingene der, så de blir ikke lastet ned fra sms sentralen. Meldingene står også som ulest.

Det jeg da lurer på er om at telefonen ikke klarer å "lese" meldingene som blir lagret på sim kortet?

Lenke til kommentar
"Høyre sweep oppover" -> System -> Dato og tid -> "Klikk på: Dato: torsdag 06.12.2007".

Da kan jeg endre både dag, måned og år.

 

Ok, hva er det jeg gjør feil?

Får også bare stilt årstall, det samme i kontakter og fødselsdag...

 

Årstallet er merket og kan endres, men å komme til dato...?

 

Hehe, ellers er den jo bare lekker! : )

 

"Høyre sweep oppover" -> System -> Dato og tid -> "Klikk på: Dato: torsdag 06.12.2007".

Da kan jeg endre både dag, måned og år.

 

Ok, hva er det jeg gjør feil?

Får også bare stilt årstall, det samme i kontakter og fødselsdag...

 

Årstallet er merket og kan endres, men å komme til dato...?

 

Hehe, ellers er den jo bare lekker! : )

Lenke til kommentar
Mine erfaringer på samme punkt:

 

1: Har ikke hatt problemer med dekningen, men jeg oppholder meg stort sett ikke i grisgrendte strøk. Den sliter litt inne i fabrikken hvor jeg jobber, men der sliter alle med NetCom uansett, så det er ikke noe stress.

2: Har ikke fått noen kommentarer på det med støy hos den i andre enden, og jeg sliter heller ikke med dårlig lyd i høyttaleren annet enn ved avspilling av musikk. Der kommer den til kort. Dessuten prater jeg ikke i telefonen med jeg kjører bil ...

3: Batteritiden var veldig svak i begynnelsen, men den kom seg kraftig etter noen ukers bruk, og oppdatering av softwaren to ganger. Nå bruker jeg den gjerne i to-tre dager før jeg lader den. Blir noen meldinger og telefonsamtaler i løpet av dagen, men ikke forferdelig mye.

4: På enkelte ting ser jeg det, men på andre ting går det raskere igjen. Jeg er veldig fornøyd med hvordan Neo' utnytter mulighetene i berøringsskjerm, og jeg syns det er tungvindt å navigere på en Windows-telefon med trykkskjerm for eksempel. Hovedsaklig pga forskjellen mellom berøringsskjerm og trykkskjerm.

 

Det er langt fra den mest avanserte telefonen på markedet, men det er utvilsomt en telefon som er hendig og lett å bruke, samtidig som den har det man (i hvert fall jeg) trenger.

 

For min del så bruker jeg telefonen og har den ikke som et leketøy.

Og for bruk i bil og lignende er dette dessverre en håpløs telefon.

Lenke til kommentar

Enda et lite spørsmål, hvordan avistallerer jeg neolockclock? Får ikke lov til å slette hverken mappen eller underfilene...? Får beskjeden "feil - ingen tilgang"

 

For ordens skyld, la programmet i programfiler og pakket det ut og installerte det derfra. Ville være greit å kunne slette programmer liksom... :cool:

 

Glem det, fant ut av det.

Tlf av, så var det en grei sak. : )

Endret av gwilhelm
Lenke til kommentar
Nå spør jeg sikkert dumt, men hvorfor fjerne NeoLockClock? Det er vel en beste applikasjonen hittil.

 

Egentlig poster jeg bare for å si at man nå endelig kan kjøpe tibehør hos Neonode.com

 

Så bra med tilbehøret.

Grunnen til at jeg ønsket å avinnstallere er at min neo slår seg av 3 - 4 ganger pr døgn. Temmelig slitsomt å kontinuerlig måtte sjekke at den faktisk er på. Ville bare ha den helt clean, så oppdatere praogramvaren før jeg leverer den til rep.

 

Noen andre som har hatt samme problemet? :ermm:

 

Sliter litt med å legge in neo på nytt, får det ikke til å stemme helt overens med bruksanvisninger. Neonode skal være av? Så laste oppdateringen direkte inn i tlf? Får bare lastet filen til PC, hvor operativsystemet ligger som en .exe Kan jeg kjøre den defra?

Endret av gwilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...