Gå til innhold

Infotråden om µTorrent! Tips og triks.


1915

Anbefalte innlegg

µTorrent tråden !

 

f7e5cb33db638d1b384ce34e14ffdb8e_full.jpg

 

Jeg ser det er laget en del tråder om µTorrent, mange som spørr om ditt og datt. da tenkte jeg at det er bedre med EN tråd for µTorrent enn mange små tråder :)

 

µTorrent download

µTorrent guides

direkte download link til utorrent 1.8.1

Mange spørr: hvordan er beste torrentklient og hvordan får best mulig fart

 

jo det skal jeg fortelle dere.

 

man må ha en bra nokk linje til det. feks: en 4/4 Linje. da får man 500 kb/s hvis det er mange seeder/peers/leechers.

 

1 mb linje = 125 kb/s

 

når du skal laste ned må du ha åpnet en port i routern din da. portforward

 

jeg anbefaler å ÅPNE en standard port og ikke noe random port. :)

åpne feks 20000. IKKE åpne port 34575. der er random porter.

 

på options i utorrent disabler du DHT. :)

 

 

Hvis du bruker opera og skal laste ned torrenter så laster den ned med opera, men for å disable torrent nedlasting i opera gjør du slik: (se link ) --> disabling av torrentklient i opera

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å sette en port mellom 49152 og 65535, da dette er å foretrekke i følge IANA

 

Kan også være lurt å sette op UPnP om routern støtter dette.

 

Og man MÅ ikke åpne port for å laste ned, men.

 

Røde menn: Ikke connectable

Grønne menn: Connectable

 

bittorrentiw5.png

 

Her ser du tydelig at de som er ikke connectable (røde) har bare tre tilkoblinger hver mens de som er connectable (grønne) har seks! Du ser også at de røde kan ikke koble seg til hverandre.

 

Dette fører til flere ulemper:

1) De som er røde får lavere nedlastingshastighet (siden de kun kan snakke med de grønne)

2) De som er røde får lavere opplastingshastighet (siden de kun kan snakke med de grønne)

3) Dersom de grønne forsvinner får ikke de røde lastet verken opp eller ned

4) Siden de røde ikke kan dele med hverandre blir de grønne mer belastet

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis man bruker Opera, begynner den å laste ned i opera. er den eneste måten å få den lastet ned i Utorrent å stoppe i operaa så åpne filen i Utorrent?? eller er det en måte å få den til å laste rett ned i uTorrent

9363224[/snapback]

 

jeg vet ikke helt siden jeg bruker firefox. har aldri brukt opera. men i firefox kan man velge om man skal lagre den på pc'n eller om man skal åpne den i noe program. går ant å vlege at den skal åpne det i utorrent.

 

du kan jo lagre torrenten til mine dokumenter eller noe slikt da.

 

edit: bigjackW var litt raskere enn meg :!:

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heisann!

 

Lurte på hvorfor peers f.eks kan stå som "0 (5)". Vil ikke det si at det totalt er 5 peers, men hvorfor får jeg ikke koblet til dem?? Er det noe jeg kan gjøre med dette? Vil jo gjerne dele, sånn at systemet fungerer...

 

Går ikke gjennom router, så forwarding trengs ikke. (Det lille bildet nede på statuslinja er grønt)

Lenke til kommentar
Hvis man bruker Opera, begynner den å laste ned i opera. er den eneste måten å få den lastet ned i Utorrent å stoppe i operaa så åpne filen i Utorrent?? eller er det en måte å få den til å laste rett ned i uTorrent

9363224[/snapback]

 

Du kan også høyreklikke og "lagre mål som", men må innrømme at jeg også irriterte meg på Operaklienten før jeg fant på å høyreklikke.. :p

 

Men takker, BigJackW, enklere å venstreklikke.. :cool:

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Lurte på hvorfor peers f.eks kan stå som "0 (5)". Vil ikke det si at det totalt er 5 peers, men hvorfor får jeg ikke koblet til dem?? Er det noe jeg kan gjøre med dette? Vil jo gjerne dele, sånn at systemet fungerer...

 

Går ikke gjennom router, så forwarding trengs ikke. (Det lille bildet nede på statuslinja er grønt)

9397015[/snapback]

 

Kan være flere ting som forårsaker dette. Eksempler kan være at de allerede har det du kan tilby, de får makset linja hos andre seedere eller ikke takler mer enn de tilkoblinger de har åpne. BitTorrent har en haug med prioriteringer...

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Et lite tips til de som bruker peerguardian2 og uTorrent. Når du skal teste om porten er åpen så vil du mest sansynelig få en beskjed om at den er sperret. Dette kan enkelt fikses ved å åpne Peerguardian før du trykker på 'Test Port' i uTorrent. Da vil du mest sansynelig få en liste over ip adresser som er sperret i Peerguardian. Finn frem en som ser sån ut:

 

BitTorretnInc | 72.20.34.145

 

Høyreklikk på denne og velg "Allow 72.20.34.145 Permaently".

 

Vips så er porten din åpen hvis den ikke benyttes til andre ting da. Men det er bare å prøve.

 

Btw: Peerguardian2 er helt uvurdelig i P2P sammenheng og for sikkerhet ellers. Ville aldri delt noe som helst uten ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Kan være flere ting som forårsaker dette. Eksempler kan være at de allerede har det du kan tilby, de får makset linja hos andre seedere eller ikke takler mer enn de tilkoblinger de har åpne. BitTorrent har en haug med prioriteringer...

9443070[/snapback]

Så det er ikke noe jeg kan gjøre med det egentlig?

Lenke til kommentar
Kan være flere ting som forårsaker dette. Eksempler kan være at de allerede har det du kan tilby, de får makset linja hos andre seedere eller ikke takler mer enn de tilkoblinger de har åpne. BitTorrent har en haug med prioriteringer...

9443070[/snapback]

Så det er ikke noe jeg kan gjøre med det egentlig?

9444639[/snapback]

 

I utgangspunktet ikke, da de andre klientene (i dette tilfellet 5 peers) må be din klient om å sende noe først. Det kan hende du selv deler for mye og ikke kan lage flere tilkoblinger heller, men da ville du kanskje lagt merke til det.

Lenke til kommentar
O.T: De har gitt ut versjon 1.7.4 nå..

9444662[/snapback]

Overvåker denne fremdeles all trafikk til brukerene og lagrer de på en sentral server?

9445937[/snapback]

Tror det. Sjekket nettop changeloggen og det eneste som står der er dette:

:--- 2007-09-06: Version 1.7.4 (build 4482)

-Fix: DHT crash when Mainline clients were present

Så med andre ord er dette bare en bug fix. Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
O.T: De har gitt ut versjon 1.7.4 nå..

9444662[/snapback]

Overvåker denne fremdeles all trafikk til brukerene og lagrer de på en sentral server?

9445937[/snapback]

 

Har du noe hold for dette eller er det bare oppspinn som så mange andre rykter om µTorrent?

 

Mvh

AndyG (orker ikke logge av Steinmann; han har automatisk innloggng på jobben =/)

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Har du noe hold for dette eller er det bare oppspinn som så mange andre rykter om µTorrent?

 

Mvh

AndyG (orker ikke logge av Steinmann)

9446887[/snapback]

 

Jeg har ingen konkrete fakta. Men µTorrent ble kjøpt opp av en komersiell aktør så da er sansynligheten for at de logger all trafikk større.

Lenke til kommentar
Har du noe hold for dette eller er det bare oppspinn som så mange andre rykter om µTorrent?

 

Mvh

AndyG (orker ikke logge av Steinmann)

9446887[/snapback]

 

Jeg har ingen konkrete fakta. Men µTorrent ble kjøpt opp av en komersiell aktør så da er sansynligheten for at de logger all trafikk større.

9446935[/snapback]

 

µTorrent ble kjøpt opp av BitTorrent Inc. og ryktene har vært mange om hvorvidt trafikk blir logget. Så vidt jeg har sett er det ingen som har klart å komme opp med bevis på dette til tross for mange forsøk. Syns bare det blir altfor dumt å komme med en slik bastant påstand som du gjorde uten å ha noe som helst hold for det. Kommer det bevis på dette er jeg blandt de første til å avinstallere µTorrent ...

 

/AndyG

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
µTorrent ble kjøpt opp av BitTorrent Inc. og ryktene har vært mange om hvorvidt trafikk blir logget. Så vidt jeg har sett er det ingen som har klart å komme opp med bevis på dette til tross for mange forsøk. Syns bare det blir altfor dumt å komme med en slik bastant påstand som du gjorde uten å ha noe som helst hold for det. Kommer det bevis på dette er jeg blandt de første til å avinstallere µTorrent ...

 

/AndyG

9446967[/snapback]

 

Ja, enig at jeg ikke burde påstå at de logger trafikken. Men jeg vil ikke ta noe sjanser. Så derfor kjører jeg µTorrent 1.6 intill 1.7.X er bevist trygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...