Gå til innhold

1080p hdtv et must?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ganske langt fram i tid man evt. får se spill i 1080p.

Det du får utnytta maks med 1080p i dag er Blu-ray på PS3'en.

Kjøp heller en tv med godt bilde og ikke heng deg opp i spesifikasjonene. De fleste tv'er i dag ser gode ut på papiret, men ikke alle duger fordet. Er ikke 100% på produsenten, så velger å ikke nevne navn, men 1. generasjon lcd tv med 1080p = svart skjerm pga. prosessoren i tv'en var for dårlig. ;)

Lenke til kommentar
Billige 1080p HDTV er ikke billige uten grunn, så vær på vakt. Ingen grunn til å sløse penger på søppel.

9360581[/snapback]

Helt enig. Er alt for mange mennesker som kjøper TVer fordi de ser bra ut på papiret, men det er enorm forskjell på kvalitet. Det er noe som bør skurre når du ser en Full HD Phranasonic tv, vent med tiden, Full HD er fortsatt i startfasen og med mindre du skal se Blu-Ray på high end kvalitet bør du nok vente til prisene på de gode TVene faller og blir mer stabile. Er vel ingen PS3-spill som støtter 1080p uansett? Rett på meg hvis jeg tar fryktelig feil :p

 

Enjoy TVen du har en stund til ;)

Lenke til kommentar
1080p gir effekt dersom du har en 50"+. Å bruke 1080p oppløsning for PC-bruk dersom TVen din er under 47", er waste hvis du ikke sitter med nesa i skjermen da.

9360649[/snapback]

 

Min TV er 37", og det var umulig å se kvalitetsforskjeller i butikken på den (som har 720p) og en 40" ved siden av som hadde 1080p til 5k mer. Det er først når skjermen blir _virkelig_ stor du vil ha høyere oppløsning.

 

Så svaret mitt er: ja, det er et must om TVen din er _godt over_ 40", ellers er det bare waste. Beste tipset jeg kan gi deg er å ta turen innom el-butikker og se på forskjellene selv, om du egentlig kan finne de. Noen ser bedre enn andre, og en del ender opp som preferanse. Husk at det ikke alltid bare er størrelse og oppløsning man er ute etter, men også kvalitet på varen en kjøper og hvor godt farger gjengis ;)

Lenke til kommentar
1080p gir effekt dersom du har en 50"+. Å bruke 1080p oppløsning for PC-bruk dersom TVen din er under 47", er waste hvis du ikke sitter med nesa i skjermen da.

9360649[/snapback]

 

50"++ var å ta i litt. Vil si at under 40" har det ingenting å si. På 40" så merker man litt forskjell ja. Men selvfølgelig, jo større TV, jo større forskjell ser man :)

 

NB! Forutsetter så klart at du spiller HD signaler(bluray etc)

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Jaja, men det er to bra nok TV'er, har sett en god del LCD-TV'er så jeg veit ca. hvor kvaliteten ligger. TV'en jeg bruker 40", kosta 27 for 1 år siden, den 46" jeg så på (en kompis som har den), kosta 30k nå. Er Sony og Samsung det er snakk om. Bildekvalitetsmessig ligger dem ganske nærme hverandre. Har også en annen kompis som har en pioneer 37" 1080p som kosta litt over 30.

 

Spør du meg så blir ikke forskjellen på 720p og 1080p særlig stor når vi snakker 37 - 46".

 

Og hvis du skal ha TV på 60" eller 70", så ville jeg godt for Plasma, men that's just me.

 

Du får forresten 1080p LG, 37", tror ikke det er en dårlig TV. Samsung har en 37" til 14. Hyundai har 42" 1080p til 10k. Men den ville nok jeg vært litt skeptisk til. Samsung 40" 1080p for 16k.

 

Generelt så får du MYE TV for 15k i dag.

 

Skal du ha virkelig High End må du gi mere, men likevel, jeg veit om nok av folk som ikke klarer se forskjell på bilde på en til 15 og en til 50. Ofte betaler man for veldig mye annet enn bildekvalitet på dyre TV'er. Merke, design, extra funksjoner, som for veldig mange er unyttige, lyd (hvem bruker lyden på TV'en da...) , osv.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Og hvis du skal ha TV på 60" eller 70", så ville jeg godt for Plasma, men that's just me.

Får man i det hele tatt kjøpt LCD TVer så stor om ikke er bakprojektering?

9363019[/snapback]

Jepp :whistle:

9363040[/snapback]

 

Men tror du skal få det vanskelig med å finne noen butikker/nettbutikker i norge som selger >60" LCD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...