Gå til innhold

Kuleste anmerkning på skolen


Arve Systad

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Denne tråden får ikke dø enda!

 

Jeg fikk fullt av anmerkninger på barneskolen og hadde vel omtrent ukentlige møter på rektors kontor. Det månedlige snittet for anmerkninger lå på 17 om jeg husker riktig. Mesteparten av disse var jo for å "glemme" lekser og oppholde seg inne i friminuttene. Det er likevel noen som skiller seg ut i litt mer negativ/underholdende retning. Mange av disse er knyttet til en lærer jeg ikke hadde et spesielt varmt forhold til.

 

Jeg og en satt på gulvet i en hel time, og nekta å flytte oss opp på stolene. Når læreren prøvde å tvinge oss opp med makt krøp vi under pulter og bord. Dette var første gang jeg fikk brev med hjem.

 

Samme lærer var også overbevist om at gymsokker var det store. Jeg var dypt uenig, og nektet plent å ta dem på før gymtimen (ikke at jeg fikk det til heller, gymsokker er djevelens verk). Hun bestemmer seg for å straffe meg ved å la resten av klassen vente til jeg har fått på sokkene før hun begynner timen. Jeg er uberørt av straffen, og læreren ringer min mor. Hun må komme fra arbeid, ta på meg gymsokker og dra på jobb igjen. Da var det 15 min igjen av dobbeltimen, og vi måtte gå i dusjen nesten med en gang.

 

Ved en senere anledning var klassen så umulig at læreren brast i gråt, slukket lyset og løp inn på lærerværelset. Brev hjem for halve klassen.

 

Jeg fikk også brev med hjem for voldtektsforsøk etter å ha lekt sisten(!). "Offeret" utviste særdeles god fantasi i sin forklaring.

 

Ei i klassen pussa en førsteklassing på meg når jeg gikk i sjette, og han begynte å bite. Jeg satte ham i søppelbøtta med hodet ned før jeg skallet ned hun som ba ham bite. Tre anmerkninger og brev med hjem...

 

Denne gjelder ikke meg, men absolutt verdt å nevne. Før en elevkveld hadde tre av guttene i klassen samlet seg hos en, der far i huset hadde åpent barskap. Han ene kom sørpe full på elevkvelden, og spydde ned hele lokalet. Som straff fikk ikke de involverte være med på flere elevkvelder, og alle senere elevkvelder ble avlyst grunnet dårlig oppmøte (hurra for små klasser!).

 

Jeg roet meg betydelig etter barneskolen, og kan ikke huske å ha fått mer enn en håndfull anmerkninger som ikke var relatert til fravær og dårlig orden resten av min skolegang.

Lenke til kommentar

Vi hadde den mest distré læreren noen kunne få. Han gikk ofte ut av rommet og fortsatte undervisningen på gangen, mens vi satt igjen som store spørsmålstegn.

 

Dette utnyttet vi ofte, fant på mye sprell. Men det toppet seg skikkelig en dag:

 

Jeg og noen medelever satt fyr på klasserommet, ved et uhell så klart.

 

Vi gikk tegning, form og farge på godalen videregående i Stavanger. Så når du går tegning, så har du tilgang til diverse flambare sprayer, som feks fixativspray (Meget brannfarlig). Så vi sprayet en hel boks i en tom 1,5 liter colaflaske, og fylte den med vann, akrylmaling, knuste p-piller (ikke spør meg), tobakk og snus. Til slutt fant en ut at det var smart å sette fyr på dette... :w00t:

 

Til å begynne med var det faktisk veldig kult, for det var en flamme på toppen av flasken, og flasken smeltet ikke, pga vannet. Så når du trykket litt på flasken, så kom det som en liten flammeball utav flaska, som var veldig stilig.

 

Han som holdt flaska, trykket ekstra hardt på flaska. Det var da flammehelvete startet. Flammer i taket og på veggene. Heldigvis ble ingen skadet. Vi var alle i sjokk og redd. Så vi fikk slukket det og tok pause (5min før lunsj), og håpte at vi skulle komme oss gjennom dagen uten problemer.

 

Så vi satt nede i kantinen. Ante fred, men visste det kom uro. "DET BRENNER!" Skriker noen. Så ser vi et røykteppe sive med trappa :whistle:

 

Resultatet var at rektor og rådgiver + klassekontakten kom innom neste time og lot oss ikke ha norsk før vi sa hvem som gjorde dette. Halvparten var med på det, og ingen ville ha norsk anyway. Og vi klarte å brenne opp et kashmir-skjerf, som hang på veggen. Denne skulle vi tegne etter norsktimen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg og noen venner er svært glad i å stå på ski, Så det vi gjorde en vinter i 9. klasse var og ta med søplebøtter fulle av snø inn i gymsalen(dette var noen timer før gymtimen i første time :ph34r: ) Etter en stund hadde vi dratt inn en del snø og startet og ha "session" inne i gymsalen med twintip. Dette er noe av det morsomste jeg har gjort, og det var verd anmerkningen og noen timer hos rektor. :thumbup:

 

Var en forskrekket uttrykk gymlæreren og klassen hadde når de kom inn og så oss fullt igang med skikjøring

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, ved å lese denne tråden skulle jeg ønske det var flere som dere på skolen min :/

Jeg har ikke fått noen "kule" anmerkninger selv. Det holder for meg å få for "glemt" gymtøy (gidder ikke ha gym).

 

PÅ barneskolen fikk vi ikke anmerkninger men fikk et par brev med hjem.

- Dra ned buksene på andre elever (gjaldt hele trinnet)

- Delta (ikke sladre) på melkestjeling (dette førte til nytt sikkerhetssystem på skolen med tidslåser på skapene og eplejuicen ble fjernet)

- Oppfordring til brannalarmtrykking

Lenke til kommentar

Tror en kamerat av meg har overgått alle disse små annmerkningene her..

 

Han sendte terrormail til skolen om at det var plantet en bombe et sted. Havna på nyhetene etc hahaha. Faen det er litt av en annmerkning. Erstatningskrav for beredskap og dekke politibeskyttelse til over 600 000kr :p Ikke nok med det. Han skulle få 8 år fengsel men slapp unna pga alderen. Haha fy faen, idiot

 

haha hvordan gikk det med ham etter på da? xD

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Fikk anmerkning grunnet juks på engelsktentamen i 10. klasse, fordi det var så bra at en 10. klassing ikke kunne ha skrevet det. Læreren trodde det var noe jeg hadde funnet på internett, tatt ned på skolen og skrevet av. Problemet var jo at dette hadde jeg jo faktisk skrevet, det var ikke noe juks i bildet.

 

Sendte klage og hele pakka, men det pokkers kvinnfolket forandret aldri karakteren min fra stryk til 6.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Surt det der, koots.. :p

 

Har ett par fra 9. klasse. Mitt verste år karaktermessig.

 

- Medvirkning til brannstifting

- Meg og en kompis tok ett brannslukningsapparat som resulterte i ett nokså hvitt auditorium.

- Fyrverkeri i skolegangene (en klassiker på min gamle skole)

- Diverse slåsskamper

- Kastet medelev ut vinduet (1. etasje heldigvis, var toppen en meter ned).

- Kastet stol ut vinduet

- Utallige røyke- og snøball anmerkninger.

- Tette flere toaletter og oversvømt guttetoalettet.

 

 

En kompis ble anmeldt og siktet for å ha sendt trusselmeldinger til skolen (bombe and so on). Ikke Fredrikstad denne gangen :p

Lenke til kommentar

HAHA. mye bra her. Hadde mine værste i 8 og 9 klasse.her er noen av de som er litt morsomme :p

 

* Spilte ball i timen, hadde en lærer som hadde en endens til og ta røyke pauser så da hadde vi fotball pauser. Hvor hele poenget var og treffe hverandre og han kom inn mitt i et av sparkene mine og jeg fikk " Prøvde og "drepe" en klasse kammerat med fottball"

 

* Hadde også en tegne periode hvor jeg tegna simpsons figurer. Og en dag fant jeg ut at homer er en såppas kjekk kar at han fortjente en plass på veggen. Så gjemte meg i klasserommet til storefri. Og brukte hele friminuttet på og tegne han på veggen, med sprit tusj :D og den lød som følger " gjemte seg inne i pausen, tegnet en feit gul mann på veggen"

 

* Fjerna også et helt kappitel i alle engelsk bøkene til hele klassen så læreren så slå opp i kapittel 6 så rakk samtlige opp hånda og sa " ehm.. Lærer? det kapittelet har vi ikke" Jeg klarte jo ikke og slutte og le så hun fant jo ut at det var meg. Så da var det " Prøvde og fjerne pensummet fra en lærebok" og jeg fikk erstatningskrav på sånn 500 kr siden alle bøkene skulle byttes ut uansett :p

Endret av Kans92
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror en kamerat av meg har overgått alle disse små annmerkningene her..

 

Han sendte terrormail til skolen om at det var plantet en bombe et sted. Havna på nyhetene etc hahaha. Faen det er litt av en annmerkning. Erstatningskrav for beredskap og dekke politibeskyttelse til over 600 000kr :p Ikke nok med det. Han skulle få 8 år fengsel men slapp unna pga alderen. Haha fy faen, idiot

 

haha hvordan gikk det med ham etter på da? xD

 

Nei jeg flytta, så vet ikke mer enn det jeg skrev der hehe :)

Lenke til kommentar

Tror en kamerat av meg har overgått alle disse små annmerkningene her..

 

Han sendte terrormail til skolen om at det var plantet en bombe et sted. Havna på nyhetene etc hahaha. Faen det er litt av en annmerkning. Erstatningskrav for beredskap og dekke politibeskyttelse til over 600 000kr :p Ikke nok med det. Han skulle få 8 år fengsel men slapp unna pga alderen. Haha fy faen, idiot

 

haha hvordan gikk det med ham etter på da? xD

 

Nei jeg flytta, så vet ikke mer enn det jeg skrev der hehe :)

På Glemmen? Tord?

 

Til de som er interissert, er jeg kanskje sikker på at det endte med noen timer samfunnstraff. Han hadde nok en insane god advokat.

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar

Argghh, skulle ønske lærerne på vår skole lot det være med anmerkning.... neeeidaaa de ringer hjem og innkaller til samtaler.. -.-

Er bare å oppføre seg som et normalt menneske det :)

 

Hahaha:), jeg er ikke en sånn person som gjør sånt jeg bare poengterer at lærerne her har god kontakt med foreldrene.... hvilket er plagsomt for meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...