Gå til innhold

Mario Galaxy kommer 16 November i europa!


ostesaks

Anbefalte innlegg

er det bare meg, eller virker det som om spillet er forholdsvis lite/kort? jeg har ikke spillt mer enn 3-4 timer, har 29 stjerner, og er vel i 3. galaxe, noe som ser ut som om jeg er halveis allerede. Merkelig... noen som har no svar på dette? hvis det kun er 6 galaxer, så virker det litt rart... husker jeg brukte utrolig mye lenger tid på zelda enn jeg har gjort på dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det bare meg, eller virker det som om spillet er forholdsvis lite/kort? jeg har ikke spillt mer enn 3-4 timer, har 29 stjerner, og er vel i 3. galaxe, noe som ser ut som om jeg er halveis allerede. Merkelig... noen som har no svar på dette? hvis det kun er 6 galaxer, så virker det litt rart... husker jeg brukte utrolig mye lenger tid på zelda enn jeg har gjort på dette...

 

 

Det er 60 stjerner for å få muligheten til å ta Bowser for siste gang, etter det har du fortsatt 60 stjerner til (noen dukker ikke opp før du har tatt han og er på gamle brett). Tar du alle de, så må du spille hele spillet på nytt igjen :). Det er uansett stor forskjell på Zelda og Mario da. En plattformer som varer i 30-50 timer er uhørt. De fleste store spill ser ikke ut til å være mer enn 6-10 timer for tiden, og Mario er ganske mye lenger enn det.

 

Har tatt alt på de to første galaksene nå og jeg må innrømme at etter de første to planetene var jeg litt småskuffet, men det tok seg fort opp. Musikken er fantastisk, settingen likeså, spillbarheten og ikke minst variasjonen! Foreløpig ser det ut som om SMG kommer høyt, høyt opp på listen over de beste spillene jeg har spilt noensinne.

Allerede har i alle fall den første kampen mot Bowser tatt prisen som den beste boss-fighten i et Mariospill, episke saker. Gleder meg til å spille videre i morgen.

Endret av kottila
Lenke til kommentar
Spillet har lekket på nettet, men spillet inneholder visst en "operasjon" som sjekker om konsollen er chippet og nekter å kjøre. Eneste modchipen som klarer å kjøre spillet er en som heter "d2ckey".

 

Ut i fra det jeg har lest vet jeg ikke 100% om dette gjelder bare backup-kopier av SMG eller om man kjører originalen på en moddet Wii.

 

Orginalen vil kjøre fint. Chipper er bare aktive når det settes inn en back-up. Problemet er dessuten fikset for chippen cyclowiz og en fiks til Wiikey er på vei.

Kor finner eg fiksen til cyclowiz?

Lenke til kommentar
Spillet har lekket på nettet, men spillet inneholder visst en "operasjon" som sjekker om konsollen er chippet og nekter å kjøre. Eneste modchipen som klarer å kjøre spillet er en som heter "d2ckey".

 

Ut i fra det jeg har lest vet jeg ikke 100% om dette gjelder bare backup-kopier av SMG eller om man kjører originalen på en moddet Wii.

 

Orginalen vil kjøre fint. Chipper er bare aktive når det settes inn en back-up. Problemet er dessuten fikset for chippen cyclowiz og en fiks til Wiikey er på vei.

Kor finner eg fiksen til cyclowiz?

 

Håper og tror ingen svarer deg.

Lenke til kommentar
Det er nok heller omvendt, ser ut som Mario har glemt et par triks siden Sunshine...

Foruten det Mario kunne med FLUDD i Sunshine, har faktisk Mario hvertfall ett nytt triks. Dette er å svømme raskere under vann. Ellers ser jeg ikke noe som er kuttet ned. Kontrollen føles litt bedre enn i Sunshine, hvor Mario føltes som han skled litt på overflaten ved raske vendinger. I Galaxy føles ting mer perfeksjonert.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg loader spillet igjen begynner jeg alltid med 4 liv, uansett om jeg hadde 20 liv da jeg sava og avsluttet spillet. Dessuten så får jeg også alltid det brevet fra prinsessen der det følger med 5 liv når jeg starter opp igjen spillet. Reiner med at dette er en bug, for det skal vel ikke være slik?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Det er nok heller omvendt, ser ut som Mario har glemt et par triks siden Sunshine...

Foruten det Mario kunne med FLUDD i Sunshine, har faktisk Mario hvertfall ett nytt triks. Dette er å svømme raskere under vann. Ellers ser jeg ikke noe som er kuttet ned. Kontrollen føles litt bedre enn i Sunshine, hvor Mario føltes som han skled litt på overflaten ved raske vendinger. I Galaxy føles ting mer perfeksjonert.

 

 

Det var i grunn Body Slam jeg tenkte på... Hvor Mario hopper opp for så å slenge seg ned igjen mot en fiende. Bommet du, eller det ikke var noen fiende vil han da skil litt på magen, hvor du kan trykke på A-knappen igjen og mario tar en liten salto for å komme seg opp på bena igjen uten å miste noe fart...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Spillet er jo rett og slett konge, alt klaffer vil jeg si :D. Spiller det masse nå men har bare 4 stjerner fordi jeg gidder ikke rushe meg igjen allerede nå...

Liker å ta meg god tid når jeg spiller, elsker å samle mye mer enn normalt :)

 

 

Men Offtopic: hvor mye memoryblocks tar Virtual Consolespill som N64, SNES og NESspillene og internetbrowseren?

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...