Gå til innhold

TEST: Apacer SAFD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leste om en mtron 32gb på anandtech.com for noen dager siden. Den knuste tilogmed raptordiskene! Apacer sin må vaere utrolig elendig, kan det ha med störrelsen å gjöre?

kun 2 stk nand brikker..

9329216[/snapback]

 

Det første jeg merket meg ved anandtech sin test, var hvor mye bedre disken var ved nVidia-brikkesett kontra et Intel-brikkesett.. Det var litt merkelig syntes jeg :hmm:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jepp, mtron har en skriveytelse på opptil 80 MB/s og leseytelse på opptil 100 MB/s. Dette klarer de for de parallellkobler 4 minnebrikker som overfører samtidig:

 

HD Tach Scores

 

Avg. Read:

Seagate Barracuda: 48.4 MB/s

WD Raptor: 75.4 MB/s

Mtron MSD-P25016: 92.4 MB/s

 

Mtron SSD test

 

Slik jeg ser det er Apacer sin helt ubrukelig for den gjengse forbruker uansett pris. Ingen støy og lav forsinkelse betyr lite når man snakker om helt nede i 2 MB/s skriveytelse i praksis...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Side 2 bilde 2:

Ser ut til at den første kontakten kun er en overgang mellom SATA og IDE - og at selve minnebrikken med kontrolleren har standard IDE-grensesnitt.

 

Eller er det bare jeg som ser feil?

Lenke til kommentar

Dette var en ufattelig dårlig SSD, men ut fra denne og andre tester på nettet kan det se ut til at det er en del floker i sammarbeid med chipset og drivere. Det er derfor noe håp for at ting vil gå seg til en del den første tiden, men det er klart at implementasjoner som denne Apacer disken er og blir elendig. Med dagens flash teknologi burde det ikke være noe problem for en enkelt enhet å fullt utnytte en SATA-300 link. Det er bare snakk om å koble et stort nok antall brikker i parallell egentlig.

Lenke til kommentar
Side 2 bilde 2:

Ser ut til at den første kontakten kun er en overgang mellom SATA og IDE - og at selve minnebrikken med kontrolleren har standard IDE-grensesnitt.

 

Eller er det bare jeg som ser feil?

9329943[/snapback]

DEt var akkuratt det jeg satt og så på også. Kan det være at det adapterkortet er skikkelig sugent?

Lenke til kommentar
leste om en mtron 32gb på anandtech.com for noen dager siden. Den knuste tilogmed raptordiskene! Apacer sin må vaere utrolig elendig, kan det ha med störrelsen å gjöre?

kun 2 stk nand brikker..

9329216[/snapback]

 

Men så er det ganske dyr også da :)

 

Jeg håper flash-disker tar over for konvensjonelle disker, men det er nok lenge til, til "masselagring" så er jo vanlige disker enormt mye billigere per GB, og det tar fort minst 5-6 år før flash er i nærheten vil jeg tippe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...