Gå til innhold

Kanskje vi får Nikon D300 på torsdag likevel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper heller at denne sensoren kommer i et Sony kamera nå.

 

Tror nok Nikon trenger mer enn noen dager på å få ferdig et kamera med denne sensoren...

Er jo ikke umulig at Nikon har fått vite om sensoren *litt* før DPreview heller da... Kan godt tenke meg at Sony ville vente med å lansere denne nettopp til dagen 40D ble lansert...
Lenke til kommentar
Tipper heller at denne sensoren kommer i et Sony kamera nå.

 

Tror nok Nikon trenger mer enn noen dager på å få ferdig et kamera med denne sensoren...

 

Tom

9327609[/snapback]

 

Tror nok Nikon visste om den sensoren en bitte liten stund før vi andre fikk vite om den. Sony har jo ikke noen kamera med D2x eller D200 sensoren selv om de lager de så det kan jo hende at denne kommer i et Nikon kamera først.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Tipper heller at denne sensoren kommer i et Sony kamera nå.

 

Tror nok Nikon trenger mer enn noen dager på å få ferdig et kamera med denne sensoren...

Er jo ikke umulig at Nikon har fått vite om sensoren *litt* før DPreview heller da... Kan godt tenke meg at Sony ville vente med å lansere denne nettopp til dagen 40D ble lansert...

9327619[/snapback]

Joda, Nikon har nok et par stk. i labben. Men jeg tror at hvis Nikon kommer med et kamera med denne brikken i nær fremtid, så blir det i en D3 variant.

 

Tom

Lenke til kommentar

Joda, Nikon har nok et par stk. i labben. Men jeg tror at hvis Nikon kommer med et kamera med denne brikken i nær fremtid, så blir det i en D3 variant.

9327635[/snapback]

 

Rykteflommen er at D3 blir full-frame. Har til gode å se et D3 DX rykte så jeg tviler litt på at det blir det. 12,5Mp på et D3 kamera høres rett og slett usannsynlig ut, det er neste ingen oppgradering fra D2x.

 

Håkon

Lenke til kommentar
Rykteflommen er at D3 blir full-frame.  Har til gode å se et D3 DX rykte så jeg tviler litt på at det blir det.  12,5Mp på et D3 kamera høres rett og slett usannsynlig ut, det er neste ingen oppgradering fra D2x.

 

Håkon

9327646[/snapback]

Jeg tenkte mer på presse-utgaven - D3H.

 

Tom

9327663[/snapback]

Skal ikke den også bli FF, med litt andre prioriteringer. Mulig jeg tar feil der....

Lenke til kommentar

Hm. Jeg vet ikke om jeg liker denne tendensen til å fortsette megapiksel-racet. Jeg ser ikke helt den store vitsen med å presse en DX-format-sensor mye over 10 Mp :-/ Jeg skulle heller likt å se en sensor med bedre lysfølsomhet og støyegenskaper, som beholder den gamle oppløsningen.

Lenke til kommentar

D3

- FX format (Full frame) 12Mpixel CMOS made by Nikon

- 9 fps in FF mode, 11 fps in HSC mode

- HSC is done at 1.5 crop factor (meaning DX size)

- ISO 200 - 6400 with LO (iso100 equiv), H1 and H2 (iso 12800/25600 respectively)

 

D300

- DX format 12Mpixel CMOS (most likely same as D2X)

- 6 fps and boost to 8 fps with power grip (no HSC mode)

- ISO 200 - 3200 with LO (iso100 equiv), H1 (iso 6400)

 

D3 and D300 share the same AF system. 51 AF points. 15 of them are cross sensor.

Supports live view mode. Switch to contrast based AF in live view mode.

 

Five new lenses.

 

- AF-S 14-24/2.8 G

- AF-S 24-70/2.8 G

- AF-S VR 400/2.8 G

- AF-S VR 500/4 G

- AF-S VR 600/4 G

Lenke til kommentar
D3

- FX format (Full frame) 12Mpixel CMOS made by Nikon

- 9 fps in FF mode, 11 fps in HSC mode

- HSC is done at 1.5 crop factor (meaning DX size)

- ISO 200 - 6400 with LO (iso100 equiv), H1 and H2 (iso 12800/25600 respectively)

 

D300

- DX format 12Mpixel CMOS (most likely same as D2X)

- 6 fps and boost to 8 fps with power grip (no HSC mode)

- ISO 200 - 3200 with LO (iso100 equiv), H1 (iso 6400)

 

D3 and D300 share the same AF system. 51 AF points. 15 of them are cross sensor.

Supports live view mode. Switch to contrast based AF in live view mode.

 

Five new lenses.

 

- AF-S 14-24/2.8 G

- AF-S 24-70/2.8 G

- AF-S VR 400/2.8 G

- AF-S VR 500/4 G

- AF-S VR 600/4 G

9328772[/snapback]

Har du noen kilde på dette?
Lenke til kommentar
Rykteflommen er at D3 blir full-frame.  Har til gode å se et D3 DX rykte så jeg tviler litt på at det blir det.  12,5Mp på et D3 kamera høres rett og slett usannsynlig ut, det er neste ingen oppgradering fra D2x.

 

D3 modellen med 12Mp FF skal visstnok erstatte D2H og konkurrere med 1D3. Med høyeste ISO på 12800 og lavt støynivå ser det ut som en solid oppgradering fra D2x på et av de punktene der D2x har fått mest kritikk, og i forhold til D2h er antall Megapixler tredoblet.

 

Det går også rykter om at det kommer en D3X med høyere oppløsning om et halvt års tid.

 

 

Sutekh:

Megapixler er ikke så viktige, så lenge du har nok av dem :D

Lenke til kommentar
Sutekh:

Megapixler er ikke så viktige, så lenge du har nok av dem  :D

Tja, jeg synes 10 er nok :p

 

På en DX-format-sensor så ser jeg ærlig talt ikke gevinsten av å gå noe mer opp i antall piksler. Klart, når du går opp i fysiske dimensjoner så er jo det en annen sak.

 

Men jeg vil ikke en gang tenke på hvor mye en ivrig 1Ds MkIII-eier vil måtte ut med i penger til backup-media :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...