Gå til innhold

Motorstorm 2 kommer!


krillee

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en av mange som liker motorstorm;)

Jeg tenkte at hvis det skulle komme en toer, kunne noe av dette vært med:

 

*Nye baner i alle typer settinger: Snø, jungel osv

*Nye kjøretøy klasser som: kjøretøy til snø (for eks: snøscooter), vanlige 4*4 biler??

*Mange flere låter!

*Mye mindre loading!

*Split screen (2 player)

*Nye moduser?? Eks: Destruction derby, stunt arena osv...kanskje lage egen bane?

*Her er en ting jeg har tengt litt på som kunne vært kult: Når man krasjer og starter på nytt på stedet er jo ikke akkurat realistisk, det kunne kanskje vært sånn at du valgte deg ut 3 personer med kjøretøy i begynnelsen og satte dem rundt på banen der du ville ha dem, så hver gang du krasja ville den nærmeste, altså den bak deg, ta over...PÅ den måten hadde du "3" liv og racet ville blitt både mer realistisk og mer spennende...

altså, motorstorm er jo liksom et race uten regler, og da hadde det sikkert vært tillat at man fortsatte etter noen krasjet seg ihjel hvis du skjønner.....istedenfor at man bare begynner på nytt....

 

Var bare en liten tanke fra meg :cool:

 

Hvilke features kunne du ha tengt deg?

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier meg enig det Geofrank sier her.

Alle forslagene dine hadde vært utrolig nice, men jeg er mer usikker på den siste. Det ville helt klart blitt mer utfordrende i og med at kjører du ut, mister du ett "liv" i tilllegg til at du starter lengere bak. Og jeg vil tro at de siste banene hadde vært et helhvetemel med overdrevent mye bannskap, men jeg personlig synes det er vanskelig nok fra før av, og vil heller droppe litt realistiske egenskaper for å gjøre det realistisk å KLARE spillet med gull i alle løp ;)

Lenke til kommentar

Enig med det meste.

 

Loadinga DREPER spillet noe vanvittig. Ofte gidder vi ikkje å bytte mellom kjøretøy pga. loadinga. Alle på jobben min har kommet med ein kommentar eller 3 ang. dette når vi sitter å spiller.

 

Kan ikkje akkurat si online-delen er så altfor mye å ta av seg skoa for heller.

 

Digger spillet da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kartleser-løp, offline modus..

 

(Bilen svinger ikke medmindre begge kontrollerene svinger, og minst 1 sekund delay fra kontroll 2 til 1).

 

Fint å spille ilag med en venn, men kan også spilles alene med den ene kontrolleren tapet til foten (fordel å bruke sixaxis medmindre du har god kontroll på tærne).

 

-- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = --

 

Kartleser-løp, online modus..

 

Her er det samarbeid som gjelder, kartleser og fører må samarbeide, raskest mulig på 3 runder.

 

Kartleser styrer boost og velger rute, mens en annen styrer bilen og bremsing.

 

Det er viktig at han som styrer bilen følger med på når blinkelysene aktiveres, de blinker ca. 0,5 sekunder etter kartleser svinger, da åpner svinging for sjåfør i retningen kartleseren har fortalt om ved blinking.

 

evt. Voice-chat åpnes, på krash... :D

 

Blinkelysene er eneste komunikasjon mellom sjåfør og kartleser, ellers.

 

-- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = --

 

Natt-guide Lag-løp, online modus..

 

Guide'n kjører motorsykkel, han har lys på sykkelen.

Han andre kjører buggy bak, han har IKKE lys (hehe), evt. veldig svake lys, og prøver å følge etter sykkelen til lagmedlemmet sitt.

 

Her må du være minst 4 spillere..

 

Det ene laget har rødt baklys på motorsykkelen (guiden), det andre grønt...

 

Buggyen er den som avgjør hvem som vinner.

 

Lagene har hele tiden voice-chat, låst til sin medspiller, slik at de kan koordinere om rett bil følger etter guiden, eller om man må krasje inn i motsatt lag sin guide, eller lure bort han som følger etter det som tydligvis er feil guide.

 

Dette er selvølgelig natt-løp.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Kartleser-løp, offline modus..

 

(Bilen svinger ikke medmindre begge kontrollerene svinger, og minst 1 sekund delay fra kontroll 2 til 1).

 

Fint å spille ilag med en venn, men kan også spilles alene med den ene kontrolleren tapet til foten (fordel å bruke sixaxis medmindre du har god kontroll på tærne).

 

-- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = --

 

Kartleser-løp, online modus..

 

Her er det samarbeid som gjelder, kartleser og fører må samarbeide, raskest mulig på 3 runder.

 

Kartleser styrer boost og velger rute, mens en annen styrer bilen og bremsing.

 

Det er viktig at han som styrer bilen følger med på når blinkelysene aktiveres, de blinker ca. 0,5 sekunder etter kartleser svinger, da åpner svinging for sjåfør i retningen kartleseren har fortalt om ved blinking.

 

evt. Voice-chat åpnes, på krash... :D

 

Blinkelysene er eneste komunikasjon mellom sjåfør og kartleser, ellers.

 

-- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = -- = --

 

Natt-guide Lag-løp, online modus..

 

Guide'n kjører motorsykkel, han har lys på sykkelen.

Han andre kjører buggy bak, han har IKKE lys (hehe), evt. veldig svake lys, og prøver å følge etter sykkelen til lagmedlemmet sitt.

 

Her må du være minst 4 spillere..

 

Det ene laget har rødt baklys på motorsykkelen (guiden), det andre grønt...

 

Buggyen er den som avgjør hvem som vinner.

 

Lagene har hele tiden voice-chat, låst til sin medspiller, slik at de kan koordinere om rett bil følger etter guiden, eller om man må krasje inn i motsatt lag sin guide, eller lure bort han som følger etter det som tydligvis er feil guide.

 

Dette er selvølgelig natt-løp.

9312497[/snapback]

 

gode ideer her men jeg tror nok bilføreren skulle styrt boosten og , i og med det at det kan skje ukontrollerte ting hvis kartleseren plutselig booster på i en sving og du drar rett i fjellveggen, bilføreren må ha kontrollen liksom :)

Lenke til kommentar

Noen slags hinderløyper hadde også vært kult. En egen modus der man kjører gjennom baner med hopp, broer o.l. og at man må komme seg over/under/rundt hindringer. Det er mange gode ideer, men vet ikke hva som lar seg gjør i virkeligheten. Det KongRudi nevnte virker faktisk meget kult når folk har headset! Noen send en mail til utviklerne? :p

Lenke til kommentar
Noen slags hinderløyper hadde også vært kult. En egen modus der man kjører gjennom baner med hopp, broer o.l. og at man må komme seg over/under/rundt hindringer. Det er mange gode ideer, men vet ikke hva som lar seg gjør i virkeligheten. Det KongRudi nevnte virker faktisk meget kult når folk har headset!  Noen send en mail til utviklerne? :p

9328176[/snapback]

 

skulle gjerne gjort det :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

-Jeg kunne tenkt meg at det var forskjellig specs på kjøretøyene. Synes ikke at alle like kjøretøy skal være like-. Noen rallybiler kan liksom være raskerer enn andre og andre rallybiler kan ha bedre handling for eksempel.

 

-Flere moduser

 

-Speedometer. Jeg skjønner ikke at det ikke er tatt med speedomet. Ok, så er det ikke så viktig, men jeg foretrekker det. Når til og med Burnout har speedometer da kan vel MS ha det!

 

-Litt flere/spektakulere baner. Hva om det var noen skikkelig ekstreme baneer. En LANG BRATT bakke for eksempel. Noe litt mer ekstremt enn det som er nå.

 

-Radar. Alle nybegynnere har ikke en anelse om hvor de skal kjøre. Da skulle det vært en mulighet å ta på en radar for eksempel.

 

-Bedre rankingsystem

 

-Bedre grafikk: stenene på bakken ser helt flat ut. Og gresset er helt klart i 2D

 

- De kunne også brukt en knapp, for eksempel L2 som ikke er i bruk til å skifte sang i playlisten akkurat som på burnout.

Lenke til kommentar

*Opplåsbare/kjøpbare oppgraderinger på kjøretøyene. Feeeiiiite eksospotter, større dekk, heving/senking, større turbo, ekstralys, custom lakkering osv.

 

*Pengesystem, vinne penger, kjøpe kjøretøy eller oppgraderinger som jeg såvidt nevnte over.

 

*Andre steder enn kun ørken som noen nevnte over. SUV-kjøring på Island, buggykjøring i Dakar-landskap, motorsykkel i Trollstigen NEDOVER! :ph34r:

 

*Bedre onlinemodus. Der er det rom for en del forbedringer, for å si det mildt.

 

*Cockpit-view?

Lenke til kommentar
*Opplåsbare/kjøpbare oppgraderinger på kjøretøyene. Feeeiiiite eksospotter, større dekk, heving/senking, større turbo, ekstralys, custom lakkering osv.

 

*Pengesystem, vinne penger, kjøpe kjøretøy eller oppgraderinger som jeg såvidt nevnte over.

 

*Andre steder enn kun ørken som noen nevnte over. SUV-kjøring på Island, buggykjøring i Dakar-landskap, motorsykkel i Trollstigen NEDOVER!  :ph34r:

 

*Bedre onlinemodus. Der er det rom for en del forbedringer, for å si det mildt.

 

*Cockpit-view?

9405479[/snapback]

Amen :w00t:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...