Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Er på mitt laveste punkt som Arsenal-supporter siden vi rota bort CL-gullet til Barca, kanskje enda lavere enn da faktisk. Denne kollapsen på alle fronter er en jævla kopi på våre tidligere sesonger, og det er nettopp det som stikker dypest, at vi aldri lærer. Jeg har unngått alt som heter Arsenal siden Barca-kampen. Det stemmer, jeg så ikke United-kampen, fordi jeg var 100% sikker på hvordan det gikk. Multi-turnerings sprekken har kommet for å bli i denne klubben, og det var virkelig ingen tvil om at vi manglet den tøffe psyken som trengtes for å dra oss opp av søla og vinne en vanskelig kamp. Jeg foretrakk ikke en mine da jeg fikk høre at vi hadde tapt, bare beit det i meg og gikk rundt med den samme forferdelige skuffelsen som jeg har blitt så alt for vant til. Det hadde på mange måter vært mye greiere å holde med en middelhavsfarer som Blackburn. Litt mindre poeng men hovedsaklig en supporterhverdag uten dette jævla pisset.

 

Før sesongen ville jeg sagt meg mer enn fornøyd med PL-gull og nada i alle andre turneringer, men jeg er faen ikke sikker på at selv et napp i pokalen vil få meg til å se lyst på denne sesongen. Noen få lyspunkt er åpenbare, Wilshere har vært en åpenbaring, RvP har vært imponerende produktiv og enkeltkamper som hjemme mot Chelsea var gode øyeblikk. Men bak alt dette er det en svulst som vokser seg større for hvert år, at vi choker hver gang vi har kniven mot strupen. CC-finalen er et åpenbart eksempel, men også sist kamp mot United er skremmende lesning. Det laget United sender ut skal være mulig å slå. Seriøst. Du trenger ikke ha voldsomt mye kvalitet i eget lag for at det United-laget kneler. Men vi legger oss på rygg og tar det i ræva, og cupen forsvinner.

 

Wenger-hæren på dette forumet er ute for fulle mugger og skriver i bombastiske ordelag om hvor mye han har gitt oss og hvor strålende fotballfilosofien hans er. Jeg lurer på om dere kjenner den smerten som det er å stå ribbet og flådd igjen når sesongen er ferdig, mens de store gutta gjør opp om pokalene. Vi får lovnader og gode tegn i høsten, ser de første tegna til at noe er galt rundt juletider også sprekker det som en dong i mars. Jeg er nesten forbi det punktet der jeg er forbanna, denne gangen har jeg blitt litt likegyldig til hele greia. Å være Gooner de siste åra har vært som å kjøre en spennende berg-og-dal-bane og sporer av og kræsjer hver gang. Er det tid for noe nytt? Ja. På manager-fronten? Kanskje. Jeg er i alle fall åpen for debatt rundt det spørsmålet, og det bør alle være. Når Cesc drar nå til sommeren står vi i en kinkig situasjon, og den kan ikke løses slik vi har løst andre problem, med lovnader om at det vi har er godt nok.

 

Kunne ha holdt på med sytinga mye lenger, men jeg skriver så dårlig at jeg bare setter strek. Blir fysisk dårlig av dette her. Der jeg før lo av folk som kom med "x år utn trofèer, haha!" tar jeg det nå til meg og kan tenne på alle plugger. Dette er ikke sunt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes du skriver godt, Hegland.

 

Fint med litt flere nyanser til temaet. Håper folk (Arsenal supporterne) kan bygge videre på innlegget og være litt ærlig for engangs skyld. Nekter å tro at alle er a-okey med Wenger og hans mangler etter seks trofeeløse år. Hvor lenge er det greit at han fortsetter uten å kjøpe en målvakt/midtstopper? På meg virker som egoet hans skinner gjennom altfor ofte, type det er viktigere å motbevise verden enn å faktisk lykkes. Jeg tror ikke det vil være tilfredsstillende for Wenger å vinne noe om han må "bøye etter" for fansen. Jeg ser litt av det samme, men i mye mindre grad, i Ferguson og midtbanekrisen. Så mye som det irriterer meg kan jeg ikke fatte å begripe hvor lite transferpolitikken til Arsenal plager enkelte av dere.

Lenke til kommentar

Game: Ingen er fornøyd med 6 troféløse år. Men det å ta opp Wengers stilling i debatt er skremmende på mange måter. Ikke bare har han funnet den økonomisk sunneste strukturen i PL, men han har også lagt sjel og karakteristikk inn i denne klubben. Mange ser på ham som et symbol på det klubben står for, og begrepet Arsenal-fotball fikk en strålende klang rundt milleniums-årene. Spillerne elsker ham, styret er fornøyd og fansen har enorm tiltro til det han sier år etter år.

 

Når dette er sagt tar det ikke vekk noe av den bitre bismaken de siste 6 årene har gitt. Vi kan bable i vei om fantastisk fotball og uttrykk som "når vi spiller på vårt beste, er vi antageligvis best i hele PL". Det er ikke banespillet som skriver seg inn i historien, og dermed har Wengers filosofi vært en støvel bak trofeene de siste årene. De store profilene er borte, og de vi har igjen er vitale for at vi i det hele tatt skal opptre med vinnervilje, kreativitet og fremstå som et respektivt topplag. Ingen er trygge når Squilacci og Koscielny valser ut på gressmatta. Og når Chamakh og Bendtner skal stå for avslutningene til et av PL's beste lag, under sløv oppbygging av Denilson og Diaby skjønner selv 2.saftflaske-fylleren på Arnar-Bjørnar at ting må endres.

 

Nei, det eneste som setter en stopper for spekulasjonene for trenerskifte er frykten. Hvem skal erstatte mannen som gir oss spillere som Fabregas, Walcott, Van Persie, Nasri, Song, Sagna, Wilshere, Ramsey? Hvem skal kunne kjøre en økonomisk filosofi på lik linje med denne mannen, men gi bedre resultater? Gi meg kandidatene så skal jeg begynne å spekulere. Sannheten er at vi ligger kun tre poeng bak et United lag med mange skader, en kamp mer spilt, dårlig bortestatistikk, og et noe tettere kamp-program. Det har vært et merkelig PL år. Etter alle de skuffelsene vi har hatt i år er vi fortsatt helt i toppen. Hvis vi vinner ligaen i år styrkes ressursene, og vi viser at vi over tid er med i toppen av den beste ligaen i verden.

Endret av Liquidkey
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det faktum at vi går mot ligainnspurten med Koscielny og Squillaci som midtstoppere er på mange måter et symbol på hva som er galt med klubben. Aldri i verden at vi får gode resultater i vanskelige bortekamper med de to gutta på stopperplass. Det skjer ikke. Vi er i realiteten veldig langt unna PL-tittelen. Vi var favoritter på et tidspunkt i år, nå er det mye som skal gå bra og mye som skal falle til vår fordel. Et skanglende United er i førersetet.

Lenke til kommentar

Ser vi løst sett linkes til Guardiola. Er dessverre ikke fremmed for tanken. Mannen gjør noen blundere taktisk her og der, samt på transfermarkede. Men han spiller vår fotball, og han vet hvordan man vinner. Noe Wenger ikke lenger gjør. Jeg sier ikke at Wenger må gå umiddelbart, men han må bevise noe snart. Gjør vondt langt inn i hjerterota, men det er såvidt jeg orker å bry meg lenger. Blir mentalt sliten av å se dette Arsenal laget. Jeg forlanger ikke trofeer, selv om det hadde vært fint. Jeg forlanger en vilje til å vinne. Vi har en god økonomi, men helt feil lønnspolitikk. Alle får ca likt, mens de aller beste som RvP og Cesc får kanskje hakket over. Det skaper dessverre ikke en vinnerkultur innad i klubben(skummelt hvor mye penger betyr for spillere), for vis alle vet at uansett hvordan de presterer så hadde de tjent like mye. Hvor demotiverende må det ikke være for Sagna å tjene £40-£50k i uka, og se at Denilson gjør det samme? Jeg vet jeg hadde blitt forbanna. Vi har blitt til en jævla kommunitst klubb på dette punktet, og det funker ikke om vi vil ha et sultent lag. Vil heller se at en youngster får en kontrakt på £5-£10k i uka når han tar steget opp, ikke at han allerede tjener £20-£30 k på reservelaget.

 

Frustrasjonen breier seg over hele meg, og jeg vet rett og slett ikke om noe kan redde dette Arsenal laget en et skifte av manager, selv om jeg desperat håper noe annet.

Lenke til kommentar

Vil heller se at en youngster får en kontrakt på £5-£10k i uka når han tar steget opp, ikke at han allerede tjener £20-£30 k på reservelaget.

 

Dette er heilt sant, og noko av det som irriterar meg mest med lønnspolitikken vår. Vi betalar faktisk ganske mykje i året i lønn til spelarane, og ein av grunnane er at folk som Eboue, Rosicky og Denilson får nye og forbetra kontrakter utan å bevise den dritt. Synst å huske at dei i starten av sesongen snakka om rundt 20 spelarar som hadde fått nye kontrakter i løpet av eitt år. JET vart stoppa av politiet medan han kjørte i sin splitter nye McLaren Mercedes SLR. Ein svindyr bil han aldri skulle tent nok til å kjøpe. Jada, han er eit talent, men kva har han eigentleg gjort for å fortene ei kontrakt på fleire hundre tusen i veka? Nada.

Lenke til kommentar

Her krisemaksimaliseres det til de grader. Greit nok, vi har hatt en dårlig periode, men det er ingen skam i å tape mot Barca på Nou Camp og United på OT. Vi er supportere av et lag som blir bedre for hver sesong. i 08/09-sesongen havnet vi på 4. plass. Forrige sesong havnet vi på 3. plass. Denne sesongen har vi muligheten til å vinne hele driten.

 

Vi har en ung stall hvor nye spillere tar steget opp hele tiden. Forrige sesong gikk Alex Song fra å være "Wengers dårligste kjøp i Arsenal" til å bli et av de beste midtbaneankrene i ligaen. Denne sesongen har Nasri utviklet seg til en spiller i verdensklasse, og Jack Wilshere har vist et potensiale som jeg ikke har sett maken til siden Cesc var ung. 20 år gamle Szczesny har også vist at han er den klart beste keeperen i klubben, og at han kan bli en av de beste i verden.

 

Se også på spillerne vi har lånt ut denne sesongen. Kyle Bartley startet sesongen i Sheffield United. Nå spiller han fast for Rangers, og storspiller. 18 år gamle Benik Afobe har vært MotM i de siste tre kampene for Huddersfield. Ryo Miyaichi har gått fra å spille High School-fotball i Japan til å være en av de store stjernene i Eresdivisie på få måneder. Lansbury, JET, Botelho og Coquelin har også vist stort potensial.

 

Spillerne i førsteelleveren vår kostet i snitt £4M. Det Wenger har gjort i klubben er helt makeløst. Han er vår beste manager gjennom tidene, og bare tanken på at han skal få sparken gjør meg kvalm.

 

Frem til og med 10. april skal vi bare spille tre kamper. WBA, Blackburn og Blackpool. De burde vi være i stand til å vinne uansett. Etter det ser skadesituasjonen forhåpentligvis bedre ut. Jeg har fortsatt ikke gitt opp ligagullet, og det tror jeg ikke spillerne våre har gjort heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er det snart på tide at de viser det. Er møkklei av at spillerne gir faen.

De eneste spillerne som tilsynelatende har "gitt faen" i de siste kampene er Denílson og Diaby. Med en disfunksjonell midtbane når vi nok dessverre ikke langt. Forhåpentligvis kan Ramsey gjøre noe med den saken. Jeg regner med at Cesc bare mister én kamp også, hvis han ikke er tilbake allerede til neste helg. Song er forhåpentligvis også tilbake om ikke så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er alltid godt å lese Le Professeur sine innlegg inn i mellom all den pessimismen.

 

Jeg mener at Wenger sitter trygt. Den økonomiske politikken han kjører gjør meg stolt. Vi viser at vi er et av PL beste lag med en fantastisk sunn økonomi. Han kjøper smart og viser hvordan fotballklubber bør opptre i PL. Det at vi faktisk per dags dato har mer poeng enn både Chelsea og Manchester City, bør poengtere det ytterligere. Vi har også ett flott stadium.

 

Jeg må si meg enig i at det er ytterst frustrerende, og gårsdagen kamp tok nesten knekken på meg. På en annen side har vi vært meget nær i år, og fremtiden ser faktisk lys ut. Vi kan ligge A-poeng med Manchester United med en seier. Dette er verdt å sloss for. Ramsey er som sagt tilbake, og vil bli veldig viktig fremover. I tillegg tror jeg kanskje neste sesong vil være året Wenger klarer det. Haha, det sier vi hvert år tenker du kanskje? Ja, vi mister kanskje vår midtbanejuvel, men da er jeg sikker på at Wenger henter inn kvalitet. I tillegg har vi veldig mange som har tatt steg i år, som vil fortsette på laget. I tillegg har vi mange talenter som kan komme opp å gjøre som Whilshere og Ramsey. Neste sesong kan faktisk trioen Ramsey - Song - Whilsere gjøre underverker. Wenger har nok sett at forsvaret ikke henger sammen, og bør ha merket at han ikke hentet inn nok kvalitet i sommer. Penger tror jeg faktisk vi har nå. Vi handlet ikke spesielt dyrt denne sesongen, og vi har "spart" endel de siste årene. Jeg tror på et dyrere kjøp enn Arshavin til sommeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det snart på tide at de viser det. Er møkklei av at spillerne gir faen.

De eneste spillerne som tilsynelatende har "gitt faen" i de siste kampene er Denílson og Diaby. Med en disfunksjonell midtbane når vi nok dessverre ikke langt. Forhåpentligvis kan Ramsey gjøre noe med den saken. Jeg regner med at Cesc bare mister én kamp også, hvis han ikke er tilbake allerede til neste helg. Song er forhåpentligvis også tilbake om ikke så lenge.

Please a, hvem husker ikke Tottenham kampen? Carling Cup finalen? Alle omkampene i FA cupen, WBA kampen, Newcastle kampene, borte mot Ipswich, Shaktar og Braga borte og til slutt kampen igår.

Wenger klarer ikke å gjør laget sultne på suksess, og han klarer ikke å organisere dem defensivt. Noe må gjørest, kanskje bare et helt nytt trener team inn som kan hjelpe Wenger, og ikke bare si det samme som han gjør. Men noe må definitivt gjøres. Uavhengig om vi vinner ligaen eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lykke til med å finne et lag i ligaen som ikke har spilt svake kamper. Det er en grunn til at vi ligger der vi ligger på tabellen.

 

Noen tilskudd til trenerteamet kunne fort gjort underverker, spesielt på den defensive fronten, men å tro at Wenger er problemet er naivt. På lang sikt tror jeg ingen i verden kunne styrt Arsenal på en bedre måte enn det han gjør.

Lenke til kommentar

Fatter ikke denne troen på ramsey som messias. Det er litt trist faktisk. Hva har han gjort som gjør at dere har så stor tro? Jeg bare spør. For alt vi vet tar han samme vei som eduardo.

 

Blir overrasket om cesc tar resten av sesongen seriøst. Hodet hans er nok i Spania etter kampen mot Barca. Han var i realiteten deres 12 mann.

 

Er det en ting som er sikkert er det at wenger ikke kommer til å kjøpe stort i sommer. Han har aldri tidligere gjort det. Hvorfor gjøre det nå? det begynner å bli irriterende hvor stor tro han har på enkelte spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lykke til med å finne så mange resultater hos et lag som faktisk vinner noe.

 

Når det gjelder at ingen kunne styrt klubben så bra som han, så antar jeg du mener den økonomiske framgangen og utviklinger av talent, og det bryr jeg meg ikke så mye om. For min del er det bedre at klubben ikke drar inn like mye penger i året som den gjør nå om vi begynner å vinne noe snart. Som igjen kommer til å føre til en mye større vekst i klubbkassa. Vi trenger ikke å ha en så fantastisk sprudlende økonomi, spesielt når vi ikke gjør noe med den. Er like redd for at klubben blir kjøpt opp, også plutselig forsvinner penga vi har liggende, alla Amerikanerne lengre nord.

Lenke til kommentar

@Benbjo: Jeg har aldri fremstilt Ramsey som Messias, men hvis han klarer å nærme seg det nivået han var på før skaden, er han et betydelig mye bedre alternativ enn det Denílson og Diaby har fremstått som i det siste. Etter tolv profesjonelle kamper og flere måneders trening tror jeg han nærmer seg det nivået.

 

Når det gjelder Cesc, så spilte med en skade gjennom hele Barca-kampen. Dessuten fikk han pipekonsert av Barcas supportere, noe som må ha gjort utrolig vondt for ham. Etter kampen sa han til faren sin at han bare hadde lyst til å skyte seg selv. Cesc har utrolig lyst til å vinne noe i Arsenal, og han er smart nok til å forstå at han som kaptein og nøkkelspiller må jobbe hardt for å oppnå det.

 

@Big Tone: Sjekk ut terminlista til United, du. For ikke å snakke om Chelsea og City. Som sagt, vi ligger potensielt a poeng med førsteplassen, og det er det en grunn til.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekka. Og United har tapt 3 kamper i ligaen i år. De tapte i Ligacupen mot Wolves og ellers er det vel lite til tap. Kanskje et i CL gruppespillet når seier'n var sikra? Uansett. De har tapt 3 kamper i ligaen i år, alle 3 mot vanskelig motstand. Den ene på dommerfeil, og de to andre mot to sterke hjemmelag som desperat trengte seier'n. Jeg vil ikke si det er en haug med dårlige resultater, men det har vi. Vi ligger bra an på tabellen ja. Men vi har også det desidert vanskeligste kampprogrammet igjen, med 6 av 9 kamper som bortekamper. Vi møter Spudsa som tar poeng av oss, Pool sannsynligvis også nå som de har den alkoholiserte koneslåern på topp, Stoke tar nok også poeng. Samtidig som jeg kan se for meg at vi snubler mot Fulham borte. Dette her er ingen lett innspurt, og etter første halvdel av sesongen har vi faktisk hatt et ganske lett kampprogram. Alikevel har vi ikke skytt ifra og choket hver gang vi har muligheten. Det sitter ikke mentalt i laget akkurat nå, og det er Wenger sin primære jobb. Ikke taktikk, det kan Rice jobbe mest med, men å motivere spillerne. Noe de langt ifra er, bortsett fra i enkeltkamper som mot Barca og Chelsea, der motivasjonen ikke trengtes å jobbe med, ettersom media snakket så enormt mye dritt om oss før de kampene at da hadde spillerne noe å bevise.

 

Få på laget denne sesongen jeg vil gi godkjent egentlig, basert på innsats: Nasri, RVP, Djorou, Clichy, Sagna, Tech 9, Wilshere, Walcott og Song. Resten av laget daffer bare rundt, de kan fint nok spille gode kamper som feks Cesc, men han chocker alltid. Han kommer aldri til å lede oss til noe ligagull når han ikke har det inne mentalt, og det har han ikke.

Lenke til kommentar

Dårlige resultater er ikke nødvendigvis tap. Jeg driter i om vi har tapt to flere kamper enn United hvis vi har like mange poeng som dem.

 

Vi har forresten fem bortekamper igjen, ikke seks, og med tanke på at vi er det beste bortelaget i ligaen blir jeg ikke særlig skremt av det. Resultatspådommene dine er så pessimistiske at jeg ikke gidder å kommentere dem en gang.

 

Jeg tror vi fortsatt har muligheten til å ta gullet. Hvis du vil gi opp nå, får du bare gjøre det.

 

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=349WN5dpEA4

 

Ufattelig godt å se ham i Arsenal-drakten igjen.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pessimistiske? Kos - Squid resten av sesongen, sammen med Almunia bak mye av det. Katastrofe. Song er uvist når han kommer tilbake, Cesc er sikker ute en liten stund til, som han pleier og vi må stille med den tafatte, elendige midtbanen imens. Vi har masse tøffe bortekamper mot lag som trenger poenga, mange som skal i nedrykksstriden. Jeg regner med at vi maks tar 17-18 poeng på de siste 9 kampene. Og det holder ikke. Fordi vi alltid kommer til, og alltid vil choke helt fram til vi får inn noen til å fikse dette.

Lenke til kommentar

Etter West Brom-kampen er det to uker til neste kamp. Jeg regner med at både Song og Cesc er tilbake innen den tid. For alt vi vet kan begge være klare til helgen. Almunia har stått bra de siste to kampene, og det tror jeg han vil gjøre ut sesongen, nå som han vet at han i utgangspunktet er tredjevalg. Squiscielny-stopperparet er jeg ikke veldig begeistret for, men hvis resten av laget gjør jobben burde vi kunne klare oss. Hvis ikke har vi en lovende Miquel i bakhånd, samt en enda mer lovende Bartley som vi kan hente tilbake.

Lenke til kommentar

Er det så galt å være pessimist når historien forteller at Arsenal rakner hver sesong?

 

Du er så gladnaiv at det er på kanten til kvalmende med dine spådommer hva ungguttene i klubben gjelder. Finnes det noen som ikke er et "sykt" talent nedover i systemet? Sist jeg fikk med meg et resultat tapte dere 10-1 elns mot Aston Villas reserver. Wengers bragder på den økonomiske fronten er beundringsverdig, men who gives a shit tenker jeg. Hva så om dere bruker noen mill £ mindre pr spiller enn oss når dere aldri vinner noe? Syntes du United er "pengedopet" ? Nei, vi er jo ikke det. Det finnes et kompromiss her, man trenger ikke å injisere store summer hver sommer, men en og annen dypp i den selvtjente pengepungen må til. Årets United lag er ikke en vintage- utgave og man kan godt si det samme om aldrene Chelsea. I et "normalt" år ville Arsenal vært hektet av for lenge siden da det er dere som har vært nærmest toppnivået utifra kvalitetene i troppen over denne sesongen. Slik jeg ser det har dere ikke blitt noe bedre siden i fjor, det er United og Chelsea som har blitt dårligere og tettet mye av luken.

 

Jeg har sagt det mange ganger og for hvert år blir jeg bare mer og mer sikker i min sak. Arsenes storlag var offensive modifikasjoner av Grahams Arsenal. Et rent Wenger-lag har aldri vunnet et trofé. Med Adams, Palour, Keown mfl hadde Arsenal ledere og disse påvirket enkelte av Arsenes kjøp som feks Viera og Gilberto (2.generasjon) til å bli det samme - nemlig personer som står frem når det blåser. Dette har blitt visket ut med årene og vips, nå det er en 19åring i Wilshere som ser ut som kapteinen i motgang. Ordet vinnerkultur er oppskrytt i fotball, for det er ikke vinnerkultur det står på. Ryan Giggs hjelper ikke United til titler fordi han "vet hvordan man vinner" eller "ikke vet hvordan det er å tape" det er fordi han har lederegenskaper som smitter over på andre og skaper trygghet. Han har baller til å stå oppreist når det går dårlig og ikke la det påvirke neste match.

 

Wenger har ingen ledere på laget fordi han ikke er en spesielt stor leder selv. Han er en glimrende fotballmann og en visjonær med øye for estetisk fotball. Mulig dere vinner tittelen i år, men under Wenger vil Arsenal aldri bli en årlig utfordrer igjen. Tror jeg :)

Endret av Game
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...