Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kepa er vel et steg opp fra Neto, men ikke noe hurra. 

Lønna til Partey er nok grei til å bli kvitt sånn sett. 

MLS signering er konge. Meget viktig🥳

Nørgaard har fått here we go og ser ut som en ung spansk stopper ved navn Mosquera er på vei. Jeg har ikke hørt om han, men kan være kjekt med en til i rekka der om vi er uheldige med skader igjen.

All good, men jeg er sulten på spiss nyheter 😂 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
skaftetryne32 skrev (59 minutter siden):

https://arseblog.news/2025/07/report-takehiro-tomiyasu-and-arsenal-to-part-ways/

Vel jeg håper dette er bullshit, liten tvil om at TT sliter med skader, men da bør vi hjelpe til, det er kanskje ikke spesielt økonomisk, men det er det rette å gjøre.

Helt uenig. Arsenal er et fotballag, ikke rehabiliteringsenter. 

Tomiyasu har vært så mye skadet at det er virkelig på tide å la han gå. 

Skrevet (endret)
Dagner skrev (30 minutter siden):

Helt uenig. Arsenal er et fotballag, ikke rehabiliteringsenter. 

Vi er et fotballag, men jeg tipper vi har et rehabiliteringsenter. Og dette er mennesker, ikke forbruksvarer som kan kastes, jeg tror det er greit å tenke litt på hvordan vi behandler spillerne, og hvordan det påvirker vårt omdømme. Det sier noen om klubben vår og dens verdier, jeg liker at vi hjalp alvorlig skadde spillere så godt vi kunne under Wenger, selv om mange av de aldri kom tilbake i full styrke.

Personlig ville jeg heller prøvd å reforhandle kontrakten, en mye mindre men høyst levbar lønn med en pay as you play bonus eller lignende, fyren var jo veldig god i den første sesongen, det er mye fotball i gutten. 

https://arseblog.news/2025/07/official-arsenal-confirm-premature-tomiyasu-departure/

Kjedelig håper han finner ut av skadeproblemene.

Endret av skaftetryne32
Skrevet

Denne kom ut av det blå. Synes han var veldig god når han spilte "fast" synd det aldri ble i lengre perioder. En virkelig likanes kar. Ønsker han alt det beste. 

Han har nok fått en ok sum penger for å terminere da? 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

Vi er et fotballag, men jeg tipper vi har et rehabiliteringsenter. Og dette er mennesker, ikke forbruksvarer som kan kastes, jeg tror det er greit å tenke litt på hvordan vi behandler spillerne, og hvordan det påvirker vårt omdømme. Det sier noen om klubben vår og dens verdier, jeg liker at vi hjalp alvorlig skadde spillere så godt vi kunne under Wenger, selv om mange av de aldri kom tilbake i full styrke.

Personlig ville jeg heller prøvd å reforhandle kontrakten, en mye mindre men høyst levbar lønn med en pay as you play bonus eller lignende, fyren var jo veldig god i den første sesongen, det er mye fotball i gutten. 

https://arseblog.news/2025/07/official-arsenal-confirm-premature-tomiyasu-departure/

Kjedelig håper han finner ut av skadeproblemene.

Joda, man skal jo ikke bare kaste folk på dør så fort de har en skade, men en eller annen gang må man nesten bare sette punktum. Jeg likte også Tomi, men når man sliter så mye med skade så burde man kanskje finne seg en roligere liga enn PL. 

Skrevet

Hva tenker vi om Gyökeres? Ryktes at han nærmer seg nå. Håper ikke denne er enda en off brand Haaland. Av det jeg har fått med meg var vel ønske Sesko eller Gyokeres. 

Skrevet
BIlly Bones skrev (20 minutter siden):

Hva tenker vi om Gyökeres?

Skeptisk til Gyokeres, han virker mer som en bakromsspiss, og det er ikke sånn vi spiller akkurat nå, han har også et tonn med straffemål, og startet først å skåre tonnevis når han gikk til en svakere liga, han er ikke dem første til å få 50 målpoeng i den portugisiske ligaen. Jeg fortrekker Sesko, jeg tror jeg hadde tatt Ekitike å Woltemade over Gyokeres, ja Sørloth også faktisk Sørloth kunne vært gull for oss i fjor, og det til bare 40 mill euro eller lignende? 

Skrevet
4 hours ago, BIlly Bones said:

Hva tenker vi om Gyökeres? Ryktes at han nærmer seg nå. Håper ikke denne er enda en off brand Haaland. Av det jeg har fått med meg var vel ønske Sesko eller Gyokeres. 

Har ikke egentlig sett ham spille nok til å si noe. Han bøtter inn med mål i den portugisiske ligaen, men det gjorde også Nunez. Sesko og Sørloth som ble nevnt over har jeg sett mer av og begge ville styrket laget betydelig. Uansett tror jeg det blir bedre enn Havertz på topp. 

Skrevet (endret)

Har ikke sett all verden av noen av de. Gyokeres virker mer gamble men jeg vil heller vi skal gå for han som potensielt putter 50 enn han som kanskje klarer 20. Sesko har vel ikke akkurat bøtta inn, men han er yngre og har som gyokores vært veldig god i cl.

Havertz kan vel gjøre mye av de sesko kan selv om sesko sikkert er en oppgradering på det meste. Svensken tilbyr noe annet og mer muligheter. 

Noni Madueke virker close og. Litt spennende. Har jo tidvis vært god, men for meg helt uaktuelt om det blir noe prat om Nwaneri andre veien. 

Endret av barezell
Skrevet

Sprøtt å rate Sesko over Gyökeres når man ser på hva de har produsert det siste året. For meg er det Gyökeres eller bust. Sesko ville vært enda et "prosjekt". Vi trenger noen som kan levere nå.

Skrevet
barezell skrev (8 timer siden):

Havertz kan vel gjøre mye av de sesko kan selv om sesko sikkert er en oppgradering på det meste.

Jeg tror det var bhavvs14 som viste frem en en sånn rund formdiagram greie, det den viste var at de komplementerte hverandre nesten perfekt.

MartinF skrev (7 timer siden):

Sprøtt å rate Sesko over Gyökeres når man ser på hva de har produsert det siste året. For meg er det Gyökeres eller bust. Sesko ville vært enda et "prosjekt". Vi trenger noen som kan levere nå.

Du må nesten se på hvor de har produsert også, og hvor de ikke har produsert, som sagt det er ikke første gang Portugal har gitt oss en spiss med over 50 målpoeng, spør Liverpool fansen hvordan det gikk, spør Newcastle fansen hvordan det gikk med prosjektet deres. Jeg tar heller et prosjekt som spiler i en toppliga enn en toppskårer som vi ikke har sett produsere i en toppliga ennå. En annen ting med Gyokeres er at han er litt feil profil, så om vi ikke skal skifte til en mer kontringsorientert stil så gir det ikke helt mening synes jeg. 

barezell skrev (9 timer siden):

Noni Madueke virker close og. Litt spennende. Har jo tidvis vært god, men for meg helt uaktuelt om det blir noe prat om Nwaneri andre veien. 

Ja fy faen, mister vi Nwaneri til Chelsea for Madueke så blir jeg i krigshumør, prat om å pisse i buksa for å holde varmen.

Skrevet
15 hours ago, MartinF said:

Tja hvor mange har egentlig sett nok av alle spillerne til å rate den ene eller den andre høyest. 

Skrevet
7 hours ago, skaftetryne32 said:

Ja fy faen, mister vi Nwaneri til Chelsea for Madueke så blir jeg i krigshumør, prat om å pisse i buksa for å holde varmen.

Får vi alle spillerne vi jakter etter nå, er det vanskelig å se for seg at Nwaneri får noe særlig med spilletid.

Skrevet (endret)
Reg2000 skrev (17 minutter siden):

Får vi alle spillerne vi jakter etter nå, er det vanskelig å se for seg at Nwaneri får noe særlig med spilletid.

sjansen for at vi får det elle har råd til det er vel liten. 

Tipper spiss, dansken, han midtstoppern og kanskje Noni. Null tro på rodrygo. 

Endret av barezell
Skrevet
Reg2000 skrev (20 minutter siden):

er det vanskelig å se for seg at Nwaneri får noe særlig med spilletid.

Tja, om vi får som bestilt, en ny spiss og ny venstreving så har vi fremdeles et problem med bredde på høyresiden av angrep(saka,Ødegård), som jeg så for meg at Nwaneri skulle ta seg av, jeg føler det blir veldig feil å endelig kjøpe inn den avlastninga som saka trenger nå som vi har en wonderkid som til og med hadde flere målpoeng per minutt en Madueke forrige sesong.

barezell skrev (13 minutter siden):

Tipper spiss, dansken, han midtstoppern og kanskje Noni. Null tro på rodrygo. 

Om vi ikke får inn en ny venstre kantspiller så er det en katastrofe, håper på Barcola eller Rodrygo, men det er temmelig optimistisk ja 🙏:devil:

Skrevet

Keeper:  Raya, Kepa

Forsvar:  Timber, Gabriel, Saliba, White, MLS, Calafiori, Kiwior

Midtbane: Ødegaard, Zumbimendi, Rice, Merino, Havertz , Nørgaard ?, Nwaneri?(Viera, Lokonga antar jeg kanskje blir solgt/lånt ut)

Angrep: Martinelli, Havertz, Saka, Trossard, Jesus, Gyokeres?, Madueke/Eze? (Nelson blir vel solgt/lånt ut igjen)

Tror heller ikke Rodrygo kommer, men når Saka har klippekort på laget og vi trolig får en sterkere backup på høyrevingen blir vel den eneste muligheten til Nwaneri å være backup til Ødegaard. Men selv der blir det nok vanskelig når spillere som Merino også skal få litt spilletid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...