Gå til innhold

Den store tips-mot-bakrus-tråden


Anbefalte innlegg

Ja, folkens, noen må vel ha noen gode tips?

 

Mitt tips er ganske rart egentlig.

Det som er elementært er at man IKKE er dehydret når man begynner å drikke. Spis god, fet mat en god time før du begynner.

 

På slutten avslutter du rett og slett med å spise fisk. Sushi er helt genialt. Har kjørt denne kombinasjonen 4 ganger på rad, spretter opp av sengen dagen derpå som om ingenting har skjedd.

 

Hva er deres tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som alltid funker for meg, er å spise masse mat før man legger seg. Det er jo egentlig ikke anbefalt sånn til vanlig, men når man er full sparer det deg for mange grusomme plager dagen derpå.

Når jeg har vært på whisky-fylla, koker jeg masse spaghetti når jeg kommer hjem, og neste dag er jeg helt fin:)

Lenke til kommentar
Når jeg har vært på whisky-fylla, koker jeg masse spaghetti når jeg kommer hjem, og neste dag er jeg helt fin:)

9306599[/snapback]

Er jo ikke direkte smart å begynne å koke/steke mat når mann er full. Er jo lett å sovne.

Du har ikke vurdert å lage maten før du drikker, for så å bare stappe den i microen?

 

Edit: en 20 min gåtur hjem(alternativ til buss etc) kan også virke fint på formen.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Når jeg har vært på whisky-fylla, koker jeg masse spaghetti når jeg kommer hjem, og neste dag er jeg helt fin:)

9306599[/snapback]

Er jo ikke direkte smart å begynne å koke/steke mat når mann er full. Er jo lett å sovne.

Du har ikke vurdert å lage maten før du drikker, for så å bare stappe den i microen?

 

Edit: en 20 min gåtur hjem(alternativ til buss etc) kan også virke fint på formen.

9306610[/snapback]

 

Mjoo.. Har gått fint hittil.. Men det kan jo være lurt å bare stikke innom en kebabsjappe eller no.. Gjør det ofte og:)

Lenke til kommentar

Er det noe sjakktrekk å pakke i seg medisiner man ikke trenger egentlig? Tenker på leveren og nyrer og slike vitale organer. :)

 

 

Fyllesyken blir tydeligvis verre med alderen. I det siste har jeg blitt så totalt ødelagt at jeg ikke kommer meg opp av senga før på ettermiddagen. Orker ikke annet enn å ligge i senga og sutre.

Lenke til kommentar
Når jeg har vært på whisky-fylla, koker jeg masse spaghetti når jeg kommer hjem, og neste dag er jeg helt fin:)

9306599[/snapback]

Er jo ikke direkte smart å begynne å koke/steke mat når mann er full. Er jo lett å sovne.

Du har ikke vurdert å lage maten før du drikker, for så å bare stappe den i microen?

 

Edit: en 20 min gåtur hjem(alternativ til buss etc) kan også virke fint på formen.

9306610[/snapback]

 

Er vel ikke akkurat i nue man får bakrus ? Er jo der den saftige rusen er.

 

Dagen derpå @ Bakrus, lært noe idag å.

 

3 brødskiver, 3 egg, salt , pepper etter eget ønske, smør.

 

Tror det heter arme riddere eller noe slikt ? Kompis serverte det etter "tyrker fylla" engang.

 

ta brødskivene, smør smør på, veldig tykt, stek de litt crispy, stek egga, sleng de på , salt og pepper etter smak.

 

Utrolig godt, utrolig lett og utrolig dårlig kosthold som sikrer deg fedme og hjerteslag når du har runda 20år :)

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Prøver å være forholdsvis mett før jeg begynner å drikke. (Er noe drit å drikke på tom mage...) Og når tiden kommer legger jeg meg, når jeg står opp dagen etterpå er det å drikke ett glass vann eller to, og da er jeg ltt svimmel, og rundt middagstider jeg helt fin igjen. :)

9302224[/snapback]

Er billig fyll å drikke på tom mage a :p

Men anyways, jeg har aldri vært skikkelig bakful.

Slurker en liter vann før jeg legger meg å spiser salt mat når jeg våkner..

er kanskje litt slapp dagen derpå men ikke veldig.

Lenke til kommentar

Det beste trikset er og bare ha en flaske JackD ved siden av senga når du våkner, som du tar noen god feite slurker av, så er du jo på'n igjen :cool: Vi kan alle lære noe av Nikki Sixx, Slash, Keef etc. ;)

 

Men hvis jeg skal svare seriøst så anbefaler jeg deg og bare drikke helt latterlig mye vann. Det er jo det som er grunnen til at du er bakfull. At kroppen din er dehydrert.

Lenke til kommentar

Tror også det har veldig mye med mat å gjøre. Min teori er jo fetere mat du har i magen, jo mer skånet blir du dagen derpå. Noen som har litt medisinsk tyngde som kan si noe om dette?

 

Her i Bergen har vi en pølsekro som heter trekroneren. Byens beste pølser, fra byens beste slakter. Etter å ha vært fyllesyk i tre dager skrinlegger jeg sushi-greien min, og går tilbake til trekroneren-teorien.

Lenke til kommentar

Ikkje drikk på tom mage.

Ellers er det alltid lurt å drikke vatn, gjerne ete litt mat før du legg deg om kvelden. Merk at å steike/koke mat kan vere svært farlig i fulla. Ha gjerne og vatn klart på rommet ditt neste morning dersom du er veldig dehydret og tørr i halsen når du våkner. ( Klarer du å huske det er du flink :) )

Ellers ikkje bland so mykje. Hald deg gjerne til 1, maks 2 ulike ting på ein kveld.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar

Walk it off...det som fungerer best for meg. Komme seg ut og gå en tur eller, jævlig akkurat i begynnelsen, men det kommer seg fort.

 

Før da jeg jobbet på McDonald's var det å stå i stanken på kjøkkenet og stresse med noen burgere den beste kuren. Du har det heeelt jævlig i begynnelsen, men det tar ikke lang tid før du ikke merker noe til alkoholen du drakk dagen før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...