Gå til innhold

Den store tips-mot-bakrus-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir naturlig lite fyllasyk, men sædeles fuktige kvelder kan få konsekvenser, da er det som oftest like mye fylla angst som fyllasyke.

 

Ting du kan gjøre for å bli mindre fyllasyk.

 

1. Spis godt med mettende mat før fylla begynner.

2. Hold alkohol typene noenlunde innefor samme kaegori, ikke miks rød vin og whisky og rusbrus om hverandre, kan fint ta et par glass vin/drinker etter noen øll, men ikke for mye brunt brennevin med øll og vin har jeg hørt (har ikke dårlig erfaring selv her).

3. Det viktigste av alle tips, ikke sovn på stigende rus, avslutt drikkingen gjerne en god halv time før du skal hjemover og totalt sovner en god time etter siste slurk. Å sovne på stigende rus er ikke bra for morgendagen-

4. Drikk mellom 1 og 2 liter vann før du legger deg (begynn gjerne rett ettter siste alkohol slurk) Dette hjelper veldig mot dehydreringen alkoholen står for.

5. Få en god natts søvn, jeg pleier å ha som god regel at helst 1 time mer enn du sover en vanlig natt. jeg sover 7 timer per natt til vanlig og da gir en natt på 8-9 timer susen for meg.

 

Av egen erfaring så merker jeg ikke forskjell om man kutter fyllamaten eller ikke, syntes fyllamaten er bra der og da, merker ikke forskjell dagen etterpå.

 

Stå på! Inegnting er som en skikkelig aften ute, og lure den slue fyllasyken i samme slengen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

få i deg nok vann og ta deg en allergi tabelett. Fyllasjuken er en allergisk reaksjon, noe pga giftstoffene i alkoholen, derfor virker alle allergi medisiner, som zyrtec. Baksiden er at du blir FORBANNA trøtt dagen derpå av dette, enkelte blir det ihvertfall, som jeg :(

 

Også må du få i deg vann iløpet av kvelden/dagen derpå

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ifølge min fetter er det i den medisinske verden ingen kur for fyllesyke, bare å drikke med måtehold. Men uoffisielt er det vann og salt som gjelder. Grunnen til at man får vondt i hodet dagen derpå er fordi man blir som mange sier her dehydret, væsken rundt hjernecellene blir mindre og man våkner med vondt i hodet og uggen....

 

Man må drikke mye vann for å gjenopprette balansen igjen. Og hva skjer når man drikker mye vann, man får lavere saltnivå i kroppen og det er her salt kommer inn som man også trenger for å gjenopprette balansen.

 

Noen gang tenkt hvorfor fyllamat med mye salt (pommes frites, pølse, salt, pizza og lignende) smaker så godt? Jo fordi man har drukket hele kvelden, vært mye på do og skilt ut mye av saltet. Kroppen trenger å gjenopprette balansen.

 

Noen gang prøvd sørlandschips salt smak etter fylla? Utrolig godt...

 

Når det gjelder å spise fet man før fylla så tror jeg ikke det hjelper mot fyllesyke. Når man spiser fet mat så legger det seg en fetthinne i magesekken som forsinker opptaket til alkoholen, men den forsvinner etter 20-30 min og da kan du tenke deg hvordan det går...

 

Så det jeg pleier å gjøre er å drikke en liter vann før jeg legger meg og spise salt mat. Funker bra :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som mange andre har sagt her, drikk mye vann før du legger deg, spis gjerne noe før du går ting sengs. Alle de gangene jeg har blitt helt slått ut dagen derpå, har det vært fordi jeg ikke har spist før jeg har lagt meg, eller drukket vann. Det må å ikke drikke seg full på tom mage bryr jeg meg ikke noe om, blir bare fortere full virker det som. Har ikke oppdaget noen forbedringer dagen etterpå med og ha spist godt før fylla.

Lenke til kommentar

I dag har vært den verste dagen min noensinne. Jeg pleier aldri å være dårlig dagen etter, men i dag har jeg hatt følelsen av at jeg kan komme til å kaste opp når som helst. Jeg har heldigvis ikke vondt i hodet. Noen tips? Eller bør jeg bare vente.

 

Jeg har ikke noe særlig matlyst heller, men har fått i meg litt mat.

Lenke til kommentar
I dag har vært den verste dagen min noensinne. Jeg pleier aldri å være dårlig dagen etter, men i dag har jeg hatt følelsen av at jeg kan komme til å kaste opp når som helst. Jeg har heldigvis ikke vondt i hodet. Noen tips? Eller bør jeg bare vente.

 

Jeg har ikke noe særlig matlyst heller, men har fått i meg litt mat.

 

Smell innpå med mye salt mat, potetgull ect, og ellers bare vente til det går over, hadde det likedan for litt siden, bortsett fra at jeg spydde konstant og hadde vondt i hodet :p

Lenke til kommentar

To bankers:

Når det står på, drikker jeg et glass vann mellom hver porsjon alkohol (uansett type). Da beholder jeg kontrollen. Har aldri blitt drita når jeg kjører det løpet, og ikke blir jeg særlig bakfull heller. Å ikke være helt skrubbsulten og ødelagt før man begynner er selvsagt alfa og omega.

Det beste du kan ha i deg dagen derpå er en flaske Gatorade e.l. Du trenger ikke bare vann, du har pisset ut en hel haug med nyttige saker sportsdrikker gjeninnfører, og etter en flaske tar kroppen lettere opp vannet du så sårt trenger også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...