Gå til innhold

Den store tips-mot-bakrus-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sies at det verste du kan gjøre er å blande brun og blank sprit. Enten holder du deg til cognaq, whiskey og lignende eller så holder du deg til vodka, rom og sånne ting. Og det sies også at sprit og øl blir krøll. Rødvin er veldig lett å få ondt i hodet av pga garvesyre så hold deg unna hvis du er plaget med hodepine. Det er jo selfølgelig bra å drikke mye vann siden alkohol er vanndrivende.

 

En ting til er at det er absolutt ikke bra for leveren å spise paracept, ibux, cyrtec og sånne ting pga at leveren har allerede fått nokk påkjenning fra alkoholen og har derfor ikke godt av at du hiver på med kjemikalier.

 

For all del ikke bli liggende å klage når man er fyllesyk. Hjelper alltid på med en gåtur i frisk luft selv om det absolutt ikke virker slik før du begynner å gå:)

Endret av sn3ipen
Lenke til kommentar
Det sies at det verste du kan gjøre er å blande brun og blank sprit. Enten holder du deg til cognaq, whiskey og lignende eller så holder du deg til vodka, rom og sånne ting. Og det sies også at sprit og øl blir krøll. Rødvin er veldig lett å få ondt i hodet av pga garvesyre så hold deg unna hvis du er plaget med hodepine. Det er jo selfølgelig bra å drikke mye vann siden alkohol er vanndrivende.

 

En ting til er at det er absolutt ikke bra for leveren å spise paracept, ibux, cyrtec og sånne ting pga at leveren har allerede fått nokk påkjenning fra alkoholen og har derfor ikke godt av at du hiver på med kjemikalier.

 

For all del ikke bli liggende å klage når man er fyllesyk. Hjelper alltid på med en gåtur i frisk luft selv om det absolutt ikke virker slik før du begynner å gå:)

9366042[/snapback]

 

Ikke all rødvin inneholder så mye garvestoffer. Spør på vinmonopolet etter vin med lite garve. Da er du på kongefylla :)

Lenke til kommentar

# Ta en zyrtec før du drar på fylla

 

# De av dere som går på kreatin vil ha mindre lett for å bli dehydrert (?)

 

# Drikk vann før leggetid. Helst melk, pga en del mineraler ++.

 

# Spis litt chips mens man drikker vann/melk før leggetid. Salt binder vann.

 

# Kast opp i løpet av festen :wee: Da får man ut en del alkohol.

 

# Få i deg B/C-vitamin, mineraler ++, da dette skylles ut når man blir dehydrert.

 

# Jeg kan ikke presisere dette nok: Drikk vanlig væske.

Lenke til kommentar

mot kvalme: ikkje drikk cola. om du skal drikke nokke så drikk litt vatn, seint og ikkje for mykje. spis knekkebrød eller chips, spis seint! det hjelper veldig.

 

EDIT: og drikk mykje vann underveis mens du er på fylla, og drikk ein del vann før du legger deg.

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132
Jeg mener å ha hørt at det å drikke klare alkoholdrikker som Vodka osv. skal gi mindre bakrus enn whiskey f.eks.

9340002[/snapback]

 

Har hørt at folk kan være allergisk mot tretønnene whiskeyen er lagrert i. Kanskje det ligger noe der?

9344726[/snapback]

Kan godt hende, men det var noe med et stoff som det var mye av i whiskey f.eks, som gjør at man blir dårligere.

Lenke til kommentar

Tihi, husker i thailand jeg.

Hadde drukket som faen dagen før vi skulle på elefant trekking.

Våknet med en mild kvalme.

Begynte turen med en lang, svingete og humpete vei til elefant plassen.

Jeg blir bilsyk vist veien er ille eller jeg sitter baklengs, i dette tilfellet gjorde jeg begge. Jeg ble ca 10x så kvalm som da jeg sto opp.

Så ankom vi elefant plassen, Her var det masse elefant bæsj overalt å det hjalp ikke noe på kvalmen for å si det slik.

Nå var jeg 20x så kvalm som da jeg sto opp sånn ca.

Å der sto jeg halveis opp "elefant på stigningsrampen" å spydde.

Så når jeg klatrer oppå elefanten, sier han som styrer den med dårlig engelsk.

"You drink last night ?" "Not good"

Faen da fikk jeg lættis.

 

Funker fint å sove det ut også :p i et deilig kaldt rom med en flaskevann vedsiden av deg som du supper ofte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...