Gå til innhold

VG Nett Spill - Inhabile?


Anbefalte innlegg

Jeg tar utgangspunkt i denne artikkelen fra VG nett, og spør meg selv, er VG inhabile?

 

Når Crysis ikke når opp på topp 10 listen over høstens hotteste spill lurer jeg på hva de tenker med. Når de rangerer "gammle" spill som mer "hote" enn nye spill vil jeg påstå at de er langt ute og kjører.

 

Vil si at Assasins Creed fortjener en plass i tillegg...

Endret av Islanbadsj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøv Betane til både Quake Wars og Tabula Rasa, og jeg ble ikke særlig imponert over noen av dem. Crysis hadde definitivt vert på min liste om jeg skulle lage en, men folk må ha lov til å ha sine egene meninger.

 

jeg tror ordet du er ute etter er inkompetent eller noe, inhabile hadde de vert om de puttet "Tabloid Tycoon" eller noe på toppen av listen (jeg bare fant på det navnet for å bruke det som et eksempel, lite viste jeg om at spillet faktisk fantest. grøss :no: )

Lenke til kommentar

Jojomensan..

 

Må vel si at dette med innhabilitet nevnt i denne tråden ikke bekymrer meg nevneverdig. Innhabilitet oppnåes på kriterier som trådstarter ikke sneier borti med denne trådens tema engang..

 

Nei, VG kan vel være (og er det!) mye rart mange ganger, men de er nok i sin fulle rett til å utgi sin egen liste over hete ting og spill. At spill som ikke er utgitt enda (noen av de som er nevnt i tråden her er ikke sikkert de blir ferdigprodusert engang) oppnår hetere temperatur enn de som vinker i det fjerne, - er vel ikke så helt bak mål heller?

 

Det meste i verden er valgfritt. Det gjelder i meget høy grad spill. Noen folk er rare. (Noen..?)

 

Happy gaming! :D

Lenke til kommentar
Ikke på PC spill lista, det nådde ikke opp...

9290120[/snapback]

Du vet, det er kanskje en grunn til det. Det kan være mulig hr. Olsen ikke venter like intenst på Crysis som Tabula Rasa. Dessuten tipper jeg det er ment å være litt spredning i sjangere på listen, slik at det ikke er åtte skytespill og et par MMO-er.

 

Forøvrig er det liten grunn til å kalle noen inhabil (men du mente vel inkompetent?) fordi du ikke er enig med dem. Jeg for min del syntes hr. Olsen hadde en veldig fin liste. Jeg er ikke 100% enig i den, men allikevel en fin oversikt over noen av de antatt beste titlene som er i emning. Så får du heller bite i deg at ikke akkurat ditt favorittspill var med på listen. Og personlig kunne jeg vanskelig brydd meg mindre om Crysis. Så det er ikke sånn at "alle andre" mener at Crysis burde vært på en slik liste...

 

Jeg stusser forøvrig veldig på hvilke gamle spill du mener er der. Jeg så ingen. Det var bare titler der som er ment å gis ut i høst, som jeg kunne se.

 

@Kampfmeister: Jeg så ikke Guitar Hero på noen av listene, jeg. Jeg så derimot Rock Band, og det er da absolutt verdt en plassering...

Lenke til kommentar

Hva i svarte gjør Tabula Rasa på listen?

 

Gleder meg sykt til nesten alle spilla på listen jeg :D

 

Tror The Witcher kommer til å bli årets overraskelse. Har lest intervjuer om det, og handlig-konsekvensmessig skal det være som Planescape.

 

360 lista er mer mystisk, hvorfor er ikke Halo 3 øverst og hva i svarte gjør Rock band på andre plass?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Skjønner/vet dere ikke hvor populært Guitar Hero-spillene er?

9290875[/snapback]

 

Har faktisk spilt det nyeste på Lefdal på 360 med gitaren og det hele...

 

Populært kan det være, men det sugde hardt(Og det er sjeldent jeg sier det om spill).

Bust a move og Dance Dance Revolution er jo mye bedre spill i samme sjanger.

 

Det er vel slik man lurer den gjennomsnittlige punkeren: Lag et spill med et dritlett konsept som DDR, putt inn en gitar, og sist men ikke minst: Ha masse ting som blinker i bakgrunnen!

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Crysis burde definitivt vært på listen, basert på gameplay-klippene fra E3.

Tror VG Spill er eneste media som ikke har den på en slik topp 10 hotteste spill-liste.

 

Dette er jo en subjektiv liste, men fant det veldig merkelig å se at Gears of War nevnt på 6. plass på listen, blant de hotteste PC-spillene, dette er jo en port. :-/

 

Hvis vi ser hvilket nivå VG har lagt seg på med porter nå for tiden, så ser vi rett til høyre blant annmeldelsene; Xbox-oppgulp på PS3

«Ninja Gaiden Sigma» lukter billig konvertering og raske PS3-penger lang vei.

Og det er tross alt en ekstra spillbar karakter, og 6 nye level på den 'billige' konverteringen, som er relativt bra til å være en port til en annen plattform.

 

Så jeg må innrømme at jeg lurer på hvormye mere nytt innhold på PC-GoW, det blir iforhold til gamle-versjonen. Med tanke på det relativt høye nivået med annmeldelsene av porter de har lagt seg på.

 

Tror egentlig VG holder Tecmo til en litt høyere standard enn Epic, menmen kan jo håpe.

 

En port av ett år gammelt spill (når det kommer ut)blir for dumt å hive inn blant top 10 'hotte' spill, synes jeg. Det står ikke så dårlig til med PC-spill.

 

Synes også at det blir litt feil at 5 spill okkuperer andreplassen, av favorittspillene deres. :-/

Selv om du kjøper alle på engang.

Lenke til kommentar
Har faktisk spilt det nyeste på Lefdal på 360 med gitaren og det hele...

 

Populært kan det være, men det sugde hardt(Og det er sjeldent jeg sier det om spill).

Bust a move og Dance Dance Revolution er jo mye bedre spill i samme sjanger.

9290951[/snapback]

Det eneste som putter Bust a move og DDR i samme sjanger som GH må vel være at alle tre er rytmespill. Jeg for min del har spilt en god del GH (betydelig mer enn hva man får gjort på Lefdal en ettermiddag), og synes spillet er genialt. Jeg kunne aldri drømt om å spille DDR. ;)

 

Det er vel slik man lurer den gjennomsnittlige punkeren: Lag et spill med et dritlett konsept som DDR, putt inn en gitar, og sist men ikke minst: Ha masse ting som blinker i bakgrunnen!

9290951[/snapback]

Tror du er litt på villspor, jeg. :) For å si det sånn, når du spiller GH er det siste du har tid til å se på det som bilnker i bakgrunnen. Forøvrig bor det ingen punker i meg, og ikke skjønner jeg hva du mener punk har med GH å gjøre heller. ;)

 

@KongRudi: Hva er galt med å ha en port av et ett år gammelt spill på topp 10-listen? Vi snakker tross alt om Gears of War her. Det er langt ifra alle PC-gamere som har en X360 i tillegg, og for dem burde Gears of War på PC være en veldig god nyhet. Dessuten vet vi allerede at spillet er vanvittig bra. Det har ikke blitt noe dårligere det siste året, og det har enda ikke kommet ut noe på noen plattform siden som topper det, synes jeg. Og ellers skjønte jeg ingenting av den siste setningen din. ;)

Lenke til kommentar
Ikke på PC spill lista, det nådde ikke opp...

9290120[/snapback]

 

Correct me if Im wrong, men Assasins Creed kommer først ut på PS3, for så å release på PC. vs at Assasins Creed for PC kommer sikkert ikke før til godt utpå vårparten og dermed ikke på listen over "høstens PC-spill"....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...