Gå til innhold

hvordan få tilgang til nett uten nett


X-Mode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valget du tar her avhenger jo av hvor mye trafikk som skal gå igjennom enheten og hvor mye det skal brukes.

 

Skal den brukes aktivt ute hos kunde, så vil jeg gått for en innebygd/pcmcia kort løsning. Derimot om den blir brukt for rask epost sjekk eller salgs relatert system via internett så er kanskje mobilen en god løsning. Du slipper jo da også den faste utgiften på 300-400 i mnd. Med mobilen så slipper du unna med kostnaden der å da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var ett meget flott spørsmål og med mange gode svar :thumbup:

 

Dette var jo også langt billigere enn ca 40 000 Nkr, pr Vogn. (Campingvogn i park) uten tilgang til nett :hrm:

 

Så var det dekningen da, prøvde å finne plassen "vår", men kartet til Netcom kom aldri opp.

 

Var også innom Tele2 å kikket, men kunne ikke se at de hadde noe likt å tilby :hmm:

 

Vet Dere om noe tilsvarende hos Tele2 ?, har Netcom idag på alle mobilene, men vurderer å gå over til Tele2 på mobil også.

 

99*12= 1188 Nkr i året, for å ha tilgang til nett i vognen er ikke dumt.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Hei.

 

Når det gjelder ICE, så har den ene av svogerene mine prøvd dette.

 

Og han har fri sikt til antennen det blir sendt signaler ifra, det er cirka 1.5 mil til masten.

 

Og det duger ikke, tidene er elendig og han bruker dobbel ISDN og har nå på prøve ett NGT long distance bredbånd.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Hei.

 

Når det gjelder ICE, så har den ene av svogerene mine prøvd dette.

 

Og han har fri sikt til antennen det blir sendt signaler ifra, det er cirka 1.5 mil til masten.

 

Og det duger ikke, tidene er elendig og han bruker dobbel ISDN og har nå på prøve ett NGT long distance bredbånd.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

9398982[/snapback]

 

Jeg har levert ICE løsning til flere av mine kunder som bor virkelig dårlig til, og det har i alle tilfellene virket upåklagelig stabilt. Hastigheten er ikke verdens beste, men bedre enn andre løsninger de har mulighet til. Hastigheten har ligget jevnt på en 350kbps opp til en ca.850kbps.

Så ut fra min erfaring kan jeg ikke annet enn og anbefale det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...