Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB 300CE Sportline


Anbefalte innlegg

Må bare si at bilen din er helt rå!! :thumbup:

Veldig godt å se at noen tar godt vare på bilene sine, spesielt så pene

 

Tusen takk jeg er veldig fornøyd med resultatet, på bilder ser de fleste biler fine ut syntes jeg men denne er vel så strøken i virkligheten som på bildene og det er det ikke mange som kan si :) Det er jo en morsom bil å ta vare på og jeg savner den veldig allerede etter en drøy uke med Kia kjøring men snart er våren her :w00t:

 

Det er vel noen gode måneder til våren dukker opp, men den som venter på noe godt........ ;)

 

Våren er rett tundt hjørnet eramussen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Våren er rett tundt hjørnet eramussen ;)

 

Ja jeg ser frem til våren selv. Få på sommerhjulene er alltid kos, særlig når de ser mye bedre ut en vinterfelgene :!:

 

Sett på noe felger til Mercen da?

 

Nå skal verdens varkreste bil komme ut fra vinterdvale til helgen og jeg gleder meg til å høre den gromme seksern under panseret :)

 

Skal ha ny felger og dekk og ønsker tips til felger som er råe på min type bil så takker for gode tips 17/18 tom.

 

 

Jeg får 50% her http://www.bilprodukter.no/html-sider/fast...elgprogram.html men vet ikke helt da MB er litt spesielt å kjøpe felg til syntes jeg "kresen"

Lenke til kommentar
Jippi!

 

Var ikke så mye å skryte av Mercedes-messig på den siden din, Jada. Var for mye ris og for lite tyskerstål. En slik bil fortjener massive felger, gjerne AMG-style. :)

 

Edit: Jeg tenker noe slikt, egentlig. Stilig.

 

 

Trofast du OML :)

 

Ja jeg har tenkt på AMG felger men liker at de bygger utover men alikevel er heldekkende.

Takk for tipset men dette var ikke helt min drømmefelg men ønsker flere tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror disse ville tatt seg veldig godt ut på grombilen din :)

 

 

 

mercedes500slswwallpaper02copyie7.jpg

 

Ai ai ai her snakker vi :yes: Akkurat dette jeg har i tankene så hvor får man kjøpt slike?

 

Enig med OML angående utvalget på den siden, ikke mye Merce felger der :roll: .

 

En skikkelig merce felg må være massiv og ose soliditet. Angående den siste felgen, så ble den gjerne litt i overkant "old-school" etter min mening. Liker heller ikke at felgkanten+de skrudde detaljene gjør at felgen ser mindre ut enn den egentlig er, hvis dere skjønner :!: .

 

En slik lorinser felg hadde passet bedre etter min mening: http://mercedes.pcz.pl/coupe/c126/galeria/...ec-lorinser.jpg

Endret av erasmussen
Lenke til kommentar

Knallfin bil Jada-jada. Virkelig :yes:

 

Ang. felg så er de Lorinserne som erasmussen linket til et utmerket valg. De er litt knotete å få tak i og relativt dyre. De kan være "umulig" å få tak i i 18", men 17" får du tak i. Dimensjonen 225/45-17 er også en perfekt dimensjon på W/S/C124. Det subber ikke uansett hvor hardt du svinger. Selv ikke med 20mm Sportline senkning. Rulleomkretsen i forhold til standard dimensjon på 195/65-15, eller 205/55-16 som jeg mener å huske det er på Sportline, avviker med kun 0,5 %.

 

18" blir jo gjerne med 235 bredde på dekkene og da kan du oppleve subbing.

 

Husk at W/S/C124 har et innpress på 49 og boltesirkel på 5x112 (samme som Ford Scorpio bl.a). Alle Mercedes-Benz har denne boltesirkelen, så det er bare å kikke rundt på bruktmarkedet. Lettere å finne felger som samsvarer med designet på bilen din.

 

Ellers så ser jeg at bilen din har post 94 hovedlys. Ser det på glippen mellom grill og lykteglass. Noe som er det fineste i mine øyne er lykteglass fra en W124 E500. Da er det matte feltet innerst mot grillen gjennomsiktig og det er doble fjernlys istedetfor grøftelys. Det er lett å modifisere og du bruker de gamle, originale lyktehusene. Bytter kun lykteglass.

 

En billig felg som er mye brukt, men som passer bra er Artec AA

Wheels-AMGW210-202Style217-18in.jpg

Her er de originale AMG monoblock felgene avbildet. Artec har ikke AMG logoen i felgen. Får du tak i originale AMG monoblock, så tåler de svært mye. Billigfelger blir gjerne hakkete av steinsprut etc.

 

Ellers så kan jeg anbefale disse nettstedene.

 

www.mbentusiastklubb.com (landsomfattende klubb for Mercedes-Benz)

www.mercefreaken.com (nede for øyeblikket)

www.stjerneservice.no (Drevet av en svært kompetent og hyggelig Mercedesentusiast ved navn Simen Malerbakken)

www.luxusline.no (mye snadder til Mercedes-Benz)

Endret av Azerty
Lenke til kommentar

Takk til eramussen og Azerty for gode tips :)

 

Hentet bilen i helgen og har kjørt meg en kosetur på en drøy time i dag i finværet "ååå helt herlig" det er så sinnsykt mye bilglede i denne tralla så jeg får ikke sagt det altså.

Jeg har bestemt meg for 17 tom 225.45.17 da alle råder til det grunnet lite plass og subbing som Azerty også nevner.

Jeg skal følge litt med på brukmarkede men jeg liker tipsene som har kommet inn og kom gjerne med flere eller skrik høyt hvis dere ser noen fine brukte jeg kan bruke. Felger er jo smykke på bilen samt de skal ose råskap så da får vi se hva som dukker opp :)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jeg tror disse ville tatt seg veldig godt ut på grombilen din :)

 

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
mercedes500slswwallpaper02copyie7.jpg

 

Ai ai ai her snakker vi :yes: Akkurat dette jeg har i tankene så hvor får man kjøpt slike?

 

Jeg er ikke helt sikker på hvor man kan få kjøpt disse, men de heter i hvertfall "AMG Aero-5" hvis du skal prøve å finne noen.

 

Her er forresten tråden jeg fant bildet på, kanskje han som la det ut vet hvor du kan få kjøpt noen. Her!!!!!!

 

EDIT: Et bilde av en W124 med felgene på :)

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
hammeramgcd3.jpg[spoiler/]
Endret av CrazyEagle
Lenke til kommentar
Har fått tilbud på nye AMG Classic 18 med dekk 215.40.18 til 10.000,- levert på døra.

De er jo veldig stilrene med ikke akkurat råe.. Hva syntes folket?? http://i72.photobucket.com/albums/i162/Jad...04532795685.jpg

 

Pent! Er vel kanskje det sikreste felgvalget du kan gjøre ;)

 

Ja det er nok det jeg syntes de er fine men kanskje litt kjedelige men tror det vil bli lekkert på bilen. Jeg har fått ny pris 8995,- da 8.5 18 tom med 225.40 dekk ferdig levert på døra og det er vel ikke galt :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...