Gå til innhold

Kommentarer - Fender on Fire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fine knapper rune, det blir digg å spille med...

klarer du å få det ferdig til cocacolan 07?

blir det F-tast laging nå snart? gleder meg til å se de tastene, ar lagd noen selv, me du gidder nok ikke lage slikt uten dremmel:P

 

btw, skjekk at det går ann å bruke flere (minst 3) av Ftastene og enter samtidig? evt om det går med 1-2-3-4-5 tstane osv... mitt gamle tastatur kunne f.eks ikke ta F5+F3+enter samtidig..

Endret av RenaxTM
Lenke til kommentar
btw, skjekk at det går ann å bruke flere (minst 3) av Ftastene og enter samtidig? evt om det går med 1-2-3-4-5 tstane osv... mitt gamle tastatur kunne f.eks ikke ta F5+F3+enter samtidig..

9302988[/snapback]

 

genialt forslag, når jeg tenker meg om er det neppe gunstig at noen av knappene har felles ledere. Siden jeg likevel har loddet ledninger på alle kontaktpunkter, kan jeg sikkert finne "eksklusive" ledere til dem. På en gitar gjør det ingen ting om F1 er F1, F2 blir byttet ut med for eksempel A, bare å stille kontrollene i spillet ;) Kommer nok til å la enter, shift og piltaster være i fred.

 

Ligger foreløpig litt i tenkeboksen med tanke på "strengene", regner med å bruke en metallbit som står ut fra gitaren, og som kobles til enter og shift (plate ned og opp), men er litt usikker på nøyaktig hvordan dette skal gjennomføres. Hvis noen har forslag å komme med, er det bare å skrive dem her ;)

 

"F-tastene" kommer jeg til å lage når trearbeidet er nesten i boks. Må også tenke litt over hvor store jeg vil ha dem, blir vanskelig å spille på for store knapper, og er de for små, kan jeg risikere å trykke inn to på en gang. Funker dårlig.

 

Takker for fine kommentarer :D

Lenke til kommentar
Ligger foreløpig litt i tenkeboksen med tanke på "strengene", regner med å bruke en metallbit som står ut fra gitaren, og som kobles til enter og shift (plate ned og opp), men er litt usikker på nøyaktig hvordan dette skal gjennomføres. Hvis noen har forslag å komme med, er det bare å skrive dem her ;)

9339209[/snapback]

 

Denne kommer vel til å bli mest brukt, og mest slitt, vil jeg anta. Hva med en lysbryter (en litt classy sådan), eller en mikrofonbryter som sitter på en ordentlig gitar, som denne?:

 

SWG-1.jpg

Lenke til kommentar

Da var workloggen min oppdatert. "Strengene" er på plass, og jeg valgte å gå for den første ideen min, med en metallplate som står ut fra gitaren.

 

Meits: likte forslaget med mikrofonbryteren, men denne måtte i så fall vært tilbakefjærende. Hvor får jeg tak i slikt uten å betale 10 ganger prisen på bryteren i porto?

 

Hvis noen av dere har god greie på pianolakkfinish, setter jeg stor pris på en kjapp forklaring til hvordan det kan gjøres ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut til at du ikke har noen problemer. jeg skulle lage egen boks til å putte i veggen med tastaturknapper til serveren,,slå på musikk osv og jeg styra fælt :p

 

Husker ikke hva problemet var men,,blei vel kortslutninger osv.

Og så klartejeg ikke lodde på kretskortet fordi det var ett rart materiale tror jeg.

 

For å finne ut av tastene brukte du multimeter? kan du forklare litt nærmere? Jeg scanna inn tastatur..papiret , de tastene ligger på og fulgte retningen med tryllestav saken i photoshopfor å finne ut hvor de endte. litt tungvindt antagelig :p

 

edit: kult prosjekt foresten :D

 

edit: takk for svar BigJackW

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
...og så klartejeg ikke lodde på kretskortet fordi det var ett rart materiale tror jeg...

9527222[/snapback]

 

Regner med at kretskortet er lakkisolert (eller noe slikt?). Jeg måtte skrape av et tynt lag av et eller annet for å komme ned til kobberet. Og når det var gjort, festet tinnet seg greit. Eneste problemet var størrelsen, det var ikke lett å komme til med loddebolten uden å smelte alt annet i samme slengen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Stoppet det opp? =/

 

Nei, har ikke stoppet, ting går bare så alt for seint på grunn av skole osv. Tenkte å jobbe med gitaren i høstferien, men var selvfølgelig bortreist. Håper jeg får begynt på trearbeidet snart, venter egentlig bare på en rolig helg ;)

Lenke til kommentar

pianolakk-finnish:

 

lakker fire-fem tynne strøk med grunning, og vannslip med p1000 papir. bruk en gummikloss til a dra av vannet (kjøpes hos fargehandel) så du ser om alle ujevnheter er slipt ned. når flaten er slett som et speil lakkerer du med den fargen du skal ha, på nytt med fire-fem tynne strøk (ca 15 minutter mellom hvert).

 

så legger du klarlakk over, jo flere strøk jo bedre:) til slutt så vannsliper du dette med p1600 til det er 100% flatt uten ujevnheter i lakken. finn frem poleringsmaskinen og poler frem en nydelig glans over hele!

 

det er mye jobb, men det blir lekkert:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig tøfft prosjekt, finfint med en Strat, klassisk gjenkjennelig og ikke minst riktig formfaktor for å spille på.

 

Tenker den oppskrifta på pianolakk tok litt luven av arbeidslysta til til RB, eller ..?

 

Stemmer glatt på denne uten å ha sett alle kandidatene enda, her er det mye egenmekka ideer tildels svært godt gjennomført. Du kan jo tenke på å oppgradere med trådløs USB når det kommer, og micro-pc i en beltpack, med 1/4" jack ut.

Endret av khaakon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...