Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Filesharing og RIAA !


Anbefalte innlegg

Ser hardware.no har flere innlegg om disse "demonene" RIAA som planlegger og lage virus til filesharingprograma ?

[innlegg:]

http://www.hardware.no/nyheter/jan03/riaa_gobbles.html

 

Jeg syntes der er uhorvelig vist det er slik att en organisasjon kan kunne oppføre seg på denne måten, ja hvordan skal verden bli om alle firmaer og organisasjoner skal kunne utvikle ødelegende virus :-?

 

Dette er LANGT over streken av denne organisasjonen og jeg syntes de burde få straff vist det er slik att de oppfordrer til og lage virus +++ :o

 

Ja kan de bruke slike virkemidler i sin "krig" så kan vel andre bruke "andre" virkemidler" i sitt forsvar av filesharing...

 

Så att slike organisasjoner blir hakket er vel ikke akkurat den store overtredelsen og jeg må si jeg "støtter slike angrep" på RIAA :evil:

 

foresten syntes jeg det den forsiden som hakkerne la inn var usedvanlig morsom og passende:

sjekk hardware.no's kopi av siden her:

 

http://www.hardware.no/nyheter/images/riaa...aa__h4x0r3d.jpg

:woot: ---------------------------------------------------------------- :woot:

 

Ja jeg er vanligvis ganske så i mot hakking og sånt men dette mener jeg er ett untak da det ser ut som denne organisajonen har gått langt over streken og fortjener ikke annet...

 

Så jeg hiver meg på "the gang" som har erklært disse skruppeløse folka "Helig krig"

Ja la dem råtne i helvette, det er der "de" hører hjemme ... :grumpy:

vist de er så gale som det høres ut som...

 

Ja til ett fritt nett 8)

og ett fritt demokrati hvor FOLKET bestemmer...

Hilsen "the king of crap"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av problemet er jo også at de ikke har noe alternativ til P2P programmene. Er ikke lett å skulle være lovlig på nettet i dag. De kan takke seg selv for at ting er som de er. Hadde de sett mulighetene ville nok problemet vært mye mindre, men så lenge de skal klynge seg fast til fysiske medier (CD) og nå i tillegg også vil bestemme hvordan/hvor og når (omtrent) du skal høre musikken din kan de ta seg selv ett visst sted! Det er som med den berømte hånden, jo hardere de klemmer jo flere glipper ut mellom fingrene deres.

Håper det kommer noe rettslig i favør forbrukerene fra USA snart.

Lenke til kommentar

For min del tror jeg dette bare er oppspinn!

 

F.eks:

Rart at disse "gobbles" finner hull i alle disse medie-avspillerne. (som ingen andre har funnet, og tettet, før dem)

Rart at alle disse hullene lar programkode bli eksekvert.

Rart at ingen antivirusprogrammer har funnet dette viruset.

Lenke til kommentar
ØØØØØØØØØØØØøøøøøøøøøøøøøøøøø...............

Er dette lovelig?? Et seriøst selskap som lager og sender ut et virus for å angripe folks hjemme PC'er??

 

 

:grumpy:

 

Kaller du RIAA seriøs??? :lol:

 

Anyway. Er dette å kategorisere som et program så stopper jo software-firewall at noe info blir sent. Er det kategorisert som et virus så blir vel det fanget opp av antivirusprogram etterhvert....

 

Uansett tviler jeg meget sterkt på at dette virkelig er sant. Hvordan skal de kunne skille ulovlige MP3 fra lovlige MP3? Tror ikke det er mulig og hva er da vitsen?

 

Et annet poeng er jo at dette er å regne som innbrudd og kan innebære straffeforfølgelse.

Lenke til kommentar

Det er antakeligvis ikke så sant alt det som er skrevet her. Om spredningen av disse virusene skulle være stor ville de forlengst ha blitt oppdaget.

 

Personlig synes jeg det virker som en måte å drive litt gjøn med folk samtidig som man demonstrerer en svakhet i mpg123. Det positive her er at folkene bak WinAMP, XMMS, MPlayer m.m. nå sikkert kommer til å gå igjennom koden sin for å sjekke om dette er mulig også med deres programmer.

Lenke til kommentar
ØØØØØØØØØØØØøøøøøøøøøøøøøøøøø...............

Er dette lovelig?? Et seriøst selskap som lager og sender ut et virus for å angripe folks hjemme PC'er?? :grumpy:

RIAA skal visst ha fått lov av en amerikansk domstol å angripe og ødelegge for fildelingsnettverk. Det er jo i seg selv lattelig at de har fått lov til dette, men dette kan selvfølgelig ikke være lov utenfor USA. Jeg håper EU, og en rekke andre land saksøker RIAA for elektronisk terror og virus-spredning.
Lenke til kommentar
Uansett tviler jeg meget sterkt på at dette virkelig er sant. Hvordan skal de kunne skille ulovlige MP3 fra lovlige MP3? Tror ikke det er mulig og hva er da vitsen?.

* digital signering av lovlige mp3'er

* at viruset sender raport om ALLE mp3'er som du har, også for du selv svare for hvor du har fått tak i de... (høres kanskje ganske usansylig ut, men med dette kan de ta noen av de "store")

Dette er noen av mange muligheter de KAN benytte...

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke denne type trusler noe særlig alvorlig. Jeg skrev en liten mail til Norman i dag og fikk dette svaret :

 

 

Hei,

 

Vennligst sende denne type henvendelse til [email protected]. Husk å oppgi

kundenummer!

 

DERSOM dette stemmer vil det bli betraktet som virus/orm, noe som vi skal

detektere. Vi har imidlertid ikke fått bekreftet at denne historien faktisk

er sann. Vi har ute endel forespørsler rundt dette, og forventer å vite mer

iløpet av noen dager.

 

Mvh,

Eirik AMundsen

Norman ASA

___________________________________________________________________

KONSULENTER:

Normans konsulenter påtar seg oppdrag innen installasjon, skreddersøm og

virusopprydding. Ta kontakt med Norman på telefon 67109700 for bestilling.

****************************************************************************************

 

Nyttige linker:

Virusbeskrivelser: http://www.norman.no/virus_info/virus_desc...criptions.shtml

Kjente problemer NVC 5: http://www.norman.no/technical_nvc5_general.shtml

Ofte stilte spørsmål: http://www.norman.no/technical_nvc5_faq.shtml

****************************************************************************************

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...