Gå til innhold

GTA IV dårligere på xbox360?


Anbefalte innlegg

Er det ikke sånn at GTA IV ble utsatt fordi utviklerne hadde problemer med PS3-vserjonen? Da er det vel logisk at det kommer til 360 først..

 

Hvis jeg tar feil nå så lurer jeg på hva grunnen egentlig var.

9249368[/snapback]

Det var bare spekulasjoner. Jeg tror det ble sagt at de hadde problemer med begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle ikke GTA IV bli en anelse bedre på PS3? :hmm:

 

Jeg begynner ikke med det PS vs. Xbox tullet, men hvis man ser på historien til GTA? Spillet har jo tross alt vært en del av Playstation siden tidenes morgen! Jeg finner det litt rart at Rockstar slenger på ekstra storycontents til Xbox sånn uten videre?! Ps3 har større plass pga Blu-ray og frem til nå ser det ut som at de har puttet litt mer data inn i spillet siden sist "GTA"-SA, (En fullstappet DVD?)

 

Tror faktisk at det er noe med det.. Hva tror dere? :)

 

Nå er jo lanseringsdatoen utsatt til Q1 2008 eller no, de driver vel lengere med PS3 verson, som de gjør men alle spill som er felles for konsollene, (CM Dirt, GRAW2)

9249273[/snapback]

Ingen her sier at GTA IV blir en anelse bedre på X360, ifølge Rockstar selv kommer spillet være så og si identiske, eneste forskjell er at X360 vil få to eksklusive utvidelser, noe som gir spillet lengre levetid på X360, om du vel og merke kjøper utvidelsene. Grunnen til at disse er eksklusive er fordi microsoft betaler.

GTA: SA var for øvrig kun på en single-layer DVD, altså bare havlparten av en hel DVD.

 

ELITE er for øvrig ikke noe bedre ytelsemessig enn Premium og Core, beanfan...

9249365[/snapback]

 

 

Ikke det? hmm, da var det mye feil snakk jeg hører fra andre

Lenke til kommentar
Jeg begynner ikke med det PS vs. Xbox tullet, men hvis man ser på historien til GTA? Spillet har jo tross alt vært en del av Playstation siden tidenes morgen!

 

Ønsker ikke å kommentere annet enn dette, men GTA var orginalt PC-spill, hadde rockstar vært lojale mot en spillemaskin så hadde GTA4 kommet først på PC.

Lenke til kommentar
Hva gjør at du ikke leser hele innlegget mitt?

9249270[/snapback]

Var ikke det jeg tenkte på, var egentlig grafisk sett jeg tenkte på, viss du mener den drar det lengste strået pågrunn av Episodene så skjønner jeg ;)

Camrot : Hva babler du om hårsår? jeg spurte om noe? Dessuten kom ikke jeg med Hårsår.

9249382[/snapback]

 

Var vel også derfor jeg lurte på om du leste hele innlegget mitt, for i din iver etter klipp og lim, klarte du å klippe en liten bit ut av følgende sammenheng:

 

"Om det derimot er snakk om hvilken konsoll som får mest, er det vel X360 som får episodebasert innhold over tid, hvor PS3 dessverre ikke får noe. Innholdsmessig er de 2 spillene identiske på begge konsoller, men det kan se ut som X360 drar det lengste strådet i denne omgangen. Spillet er dog ikke ute, og alt kan skje."

 

Jeg nevner ikke grafikk med et ord i det avsnittet, men snakker om innholdet i spillet.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at GTA IV ble utsatt fordi utviklerne hadde problemer med PS3-vserjonen? Da er det vel logisk at det kommer til 360 først..

 

Hvis jeg tar feil nå så lurer jeg på hva grunnen egentlig var.

9249368[/snapback]

 

 

Grunnen til at GTA IV ble utsatt var fordi Rockstar Games trengte mer tid til å finjustere og finpusse alle detaljene og diverse, bare for at du og jeg skal få en bedre spillopplevelse som ingen av oss noen sinne har opplevd. :)

 

Det Rockstar Games ønsker å oppnå med GTA IV, er en helt ny standard for spill på nestegenerasjons spillkonsoller.

 

- Og jeg tror de vil klare det. :)

Lenke til kommentar

La oss summere da:

 

1. GTA IV blir ved release mer eller mindre identisk på Xbox360 og PS3.

2. Xbox360 har ekslusive episoder, eller tilleggspakker.

3. Xbox360 elite vil ikke yte bedre enn de andre Xbox360-versjonene. Den er muligens litt kjøligere og har større harddisk og HDMI, men ytelsesmessig er det null forskjell.

4. Fanboys fra Konsoll_01 vil alltid si at spill er bedre enn på Konsoll_02.

Lenke til kommentar

Er litt skuffet over at spillet blir likt på begge konsoller siden jeg har mine tvil på at Xbox360 klarer å gjengi såpass detaljrike teksturer over store omgivelser. Med Playstation 3 så har man Cell prosessoren som er beregnet for slike spill, og da er det litt synd at vi må lide pga Xbox360.

 

Men det kan vel være derfor Rockstar Games skal lage ekslusive spill heretter kun til Playstation 3 og at Sony tilslutt kjøper de opp.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at GTA IV ble utsatt fordi utviklerne hadde problemer med PS3-vserjonen? Da er det vel logisk at det kommer til 360 først..

 

Hvis jeg tar feil nå så lurer jeg på hva grunnen egentlig var.

9249368[/snapback]

 

 

Grunnen til at GTA IV ble utsatt var fordi Rockstar Games trengte mer tid til å finjustere og finpusse alle detaljene og diverse, bare for at du og jeg skal få en bedre spillopplevelse som ingen av oss noen sinne har opplevd. :)

 

Det Rockstar Games ønsker å oppnå med GTA IV, er en helt ny standard for spill på nestegenerasjons spillkonsoller.

 

- Og jeg tror de vil klare det. :)

9250182[/snapback]

Ordet optimist får en ny betydning her.

 

Hva da? Du beskylder 360 for å trekke ned på det grafiske i GTA IV, noe som er feil og direkte støtende for oss hardbarka 360-fanboys.

9250454[/snapback]

Hvordan kan 360 trekke ned det grafiske i ps3 versjonen av gta4? Det er jo fysisk umulig.

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Uansett, grafisk sett kommer 360-versjonen og PS3-versjonen til å bli helt identiske.

Jeg personlig har en fæl følelse av at PS3-versjonen kommer til å slite litt med småhakking her og der. Grunnen til det er at det er vanskelig å programmere til Cell, og ingen vet hvor mye Rockstar gidder å finpusse PS3-koden. Forøvrig vil jeg også legge til en ting:

Myten om at PlayStation 3 er MYE kraftigere enn X360 må dø. Joda, prosessoren er i prinsippet kraftigere, men det hjelper ikke mye når den er vanskelig å skrive kode til og grafikkortet er bittelitt svakere + merkelig RAM-løsning. (256MB RAM, hvorav altfor mye blir spist opp av OS'et, 360 har 512MB som deles med grafikkortet.)

Alt i alt kommer nok spillene til konsollene til å se ganske like ut framover. Det blir nok et spennende spillår! :D

 

edit: Har forresten ingen av maskinene selv.

edit2: La til noen kilder.

edit3: er ikke sikker på hvor mye OS'et til 360 tar.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis vanskeligere å lage spill til PS3. Bare uvant. Insiden har nemlig fått seg en kraftig ommøblering. Så om noen år, når folk finner smartere måter å programmere til PS3 på, da kommer nok PS3-en til å ha den beste grafikken. Men hva hjelper det, hvis de ikke får med seg bra spill?

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis vanskeligere å lage spill til PS3. Bare uvant.

9252480[/snapback]

 

Alt i alt synes han at Sony gjorde en feil ved å velge Cell, og det ER vanskeligere å programmere til PS3. Mer tungvint. Men han sier også at ingen av konsollene suger (bombe! :p ).

edit:

John Carmack er forresten en av de største guruene innenfor programmering og spilling.

Så om noen år, når folk finner smartere måter å programmere til PS3 på, da kommer nok PS3-en til å ha den beste grafikken.

 

Jupp, de vil finne metoder, men om grafikken blir den beste er det ingen som vet.

 

Men hva hjelper det, hvis de ikke får med seg bra spill?

 

Spillutvalget har dessverre ofte blitt glemt i slike diskusjoner.Og som du sier, hva hjelper det med en konge konsoll uten spill?

 

edit: La til noen linjer.

Endret av nils2911
Lenke til kommentar

Då er ein god del urelevante innlegg, i tillegg til diskusjon rundt desse, fjerna. Det kan vere at enkelte småting står igjen. Eg er klar over at dette er eit emne som lett fører til krangling, men eg vel å gi tråden ein ny sjanse og satser på at diskusjonen kan bli sakeleg. Viss det i det heile tatt er noko meir å diskutere rundt denne saka då.

Endret av ttt
Lenke til kommentar
Då er ein god del urelevante innlegg, i tillegg til diskusjon rundt desse, fjerna. Det kan vere at enkelte småting står igjen. Eg er klar over at dette er eit emne som lett fører til krangling, men eg vel å gi tråden ein ny sjanse og satser på at diskusjonen kan bli sakeleg. Viss det i det heile tatt er noko meir å diskutere rundt denne saka då.

9252768[/snapback]

 

 

Fanboys har ALLTID noe diskutere når det gjelder konsoll X og konsoll Y som egentlig suger begge to, men xbox360 er og blir best....hahaha ;) Glad jeg ikke valgte ps3, for den er det bare tapere som har, hohohoho :tease: Men seriøst skulle jeg vel hatt begge to, til tross for at begge har sine småproblemer:

-Xbox360 dør og leverer feilmeldinger i hytt og pine (min også)

-PS3 er åndssvak dyr og har dårlig utvalg av spill

 

Men for 360 sin del trekker Xbox live opp, og PS3 har blueray-spiller, så egentlig kommer de vel ganske likt ut, selv om ps3 (slik jeg ser det) har fått en litt dårligere start enn jeg hadde trodd (dårlig spillutvalg?). Synd for Sony (psone og ps2: I love U), men Microsoft ser ut til å trekke det lengste strå i mange sammenhenger, særlig når det gjelder spillutvalg, der ps3 for det meste har kommet med dårligere xbox/xbox360/pc-porter (det kan nevnes i fleng ja.....Ninja Gaiden Sigma, Oblivion, GR2, CoD3, FEAR, osv). Personlig så håper jeg ps3 får en oppsving, slik at jeg får en grunn til å brenne av 5-6 tusen på en konsoll og får en blueray-spiller på kjøpet :cool:

 

Når det gjelder GTA IV blir det sikkert samme faen, Sony kommer garantert til å bla opp X antall millioner dollar slik at Microsoft ikke skal få en fordel..... :roll: Uansett, jeg er glad jeg har 360, og slipper å leve i uvisshet om at så kanskje ikke er tilfelle :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...