Gå til innhold

Installere XP


Jacuzzi

Anbefalte innlegg

Hei,

har folgende maskin:

 

AMD 400MHz

256 MB RAM

8 MB shared video minne (med RAM)

 

Skal ikke bruke maskinen til spilling, kun jobb, dvs. Word, MATLAB, C, JAVA etc. Det jeg lurer paa er om det lonner seg aa installere XP fremfor

Win 98/ME, altsaa, er maskinen min rask nok til aa takle XP eller er det best aa holde seg til Win 98/ME?

 

Setter stor pris paa svar!

 

/Henrik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til å ha gått bra på en Pentium 266, med 32MB minne 2GB disk + 500MB (har hittil bare prøvd alt i oper.syst, ikke Word osv). Men hvis dette ikke går?

 

Hvordan legge tilbake Win98, hvis Win 2000 blir for mye på en gammel PC? Win98 -CDen er merket 'bare for nye systemer', dvs kan ikke brukes hvis DOS ligger der eller disken har en dos start-partisjon!

 

Prøvde først å legge inn 98 på maskinen som hadde Win95 fra før, men den finner ut at CD'en er 'bare for nye systemer'. Prøvde også å slette partisjonen og boote fra CD, men 98'cden går litt ut i installasjonen og spør om å sette i seg selv (men den står jo i!). Satte da inn en Upgrade 2000!

 

Løsning?

Lenke til kommentar

På min "gamle-PC", som er en Celeron 300A (kjører på 450MHz) med 256 Mb SDRAM og et Hercules Dynamite TNT skjermkort, kjører jeg nå Windows XP og er fornøyd med det.

 

Jeg har imidlertid fjernet alt "XP-glimmer", dvs den nye looken, og satt den til "tilpass til best ytelse" i Kontrollpanel -> System -> Avansert -> Ytelse -> Visuelle effekter.

 

Jeg kjørte Windows 98SE på maskina før, men er så mye mer fornøyd med Windows XP, selv på en så gammel maskin, at jeg aldri ville gå tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...