Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stylingtips til BMW e316 95mod.


Homme

Anbefalte innlegg

Hei, har planer om å gjøre endel med den nye bilen min, en BMW E316 95modell (2dørs).

 

Punkt 1:

Har kikket endel på seter evn. setetrekk uten å finne noe jeg har likt, så trenger noen forslag, det som er viktigst er at fargene rødt og sort går igjen hele veien.

 

Så noen forslag til seter?

 

Punkt 2:

Noen tips til rimelige, men gode senkesett til bilen? Skal bare senkes en 40mm.

Har sett litt rundt og funnet mange forskjellige, men har overhode ingen peil på den slags så trenger hjelp.

 

Punkt 3:

Har bittelitte granne rust på begge hjulbuene, ca 3cm2 totalt, hvor mye vil det koste å få fikset på verksted sånn ca.?

 

Punkt 4:

Finnes det orginal ratt (eller uorginale med BMW logoen midt på) i rød eller sort og rødt? Har ikke funnet noe =/

 

Punkt 5: Noen andre tips til hva jeg burdte gjøre? Vurdere å bytte støtfanger forand og bak og evn. noen sideskjørter, noen forslag? Skal være enkle og pene og ikke av den typen som stikker seg veldig ut.

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har planer om å gjøre endel med den nye bilen min, en BMW E316 95modell (2dørs).

 

Punkt 1:

Har kikket endel på seter evn. setetrekk uten å finne noe jeg har likt, så trenger noen forslag, det som er viktigst er at fargene rødt og sort går igjen hele veien.

Har sett på dette trekket, men vil helst at et uten noe form for "logo" eller liggnende.

 

Så noen forslag til enten seter (begge forand) eller setetrekk?

 

Punkt 2:

Noen tips til rimelige, men gode senkesett til bilen? Skal bare senkes en 20mm.

Har sett litt rundt og funnet mange forskjellige, men har overhode ingen peil på den slags så trenger hjelp.

 

Punkt 3:

Har bittelitte granne rust på begge hjulbuene, ca 3cm2 totalt, hvor mye vil det koste å få fikset på verksted sånn ca.?

 

Punkt 4:

Finnes det orginal ratt (eller uorginale med BMW logoen midt på) i rød eller sort og rødt? Har ikke funnet noe =/

 

Punkt 5: Noen andre tips til hva jeg burdte gjøre? Vurdere å bytte støtfanger forand og bak og evn. noen sideskjørter, noen forslag? Skal være enkle og pene og ikke av den typen som stikker seg veldig ut.

9208868[/snapback]

 

Hei!! Sender deg bilde av min gamle BMW. Hadde M3 Frontspoiler m/Dtm lepper

 

Har flere bilder hvis du ønsker

post-135407-1186263556_thumb.jpg

Endret av tigern30
Lenke til kommentar

Så ille ut, jo ... :p

 

 

Kjøp deg M3-kit (front, sideskjørt, speil, baklykter ...) og senk den 60/40 (denna typen bil må senkes mer fremme enn bak). Da har du BMW med stor B!

 

 

Så til planene dine:

 

20mm ser du nesten ikke, men hvis du alikevel vil senke så lite trenger du egentlig kun fjærer. Dette får du for en god tusenlapp. :)

 

BMW og nettingfangere, og i hvert fall ikke grå netting (!), passer meget dårlig. Bare se på frontfangeren, den følger ikke bilens linjer i det hele tatt. :dontgetit: Infinity-fangeren på bilde nr. 2 var bedre. :)

 

 

http://mcandrew.soliddesign.hu/004_1024x768.jpg :love:

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

De setetrekkene..... HAHA! Utrolig harry!

Da er noe sånt bedre: http://cgi.ebay.de/BMW-E36-Coupe-M3-Sitze-...1QQcmdZViewItem

 

Ratt:

http://cgi.ebay.de/BMW-E36-M-Technik-2-Len...bayphotohosting

 

Jeg hadde satt på M3 optik hvis jeg var deg.

Ikke glem felger, Ac-Schnitzer lager pene felger. Så pene at jeg faktisk vurderer å kjøpe BMW bare pga de.

 

Bilen trenger også mere senk.

Setetrekk, stygge fangere, 20mm senk, ikke felger. Dette er oppskriften på en forferdelig bil... Beklager..

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
Selv så ville jeg droppet stylingen og heller satset på og få litt mer power under panseret. 316 er ikke akkurat noen rakett og derfor så bør den kanskje ikke ligne på en heller... ?

 

Men... smaken er som baken...

9212304[/snapback]

Selv om motoren suger, trenger ikke utseende å suge. Det blir som å si at en blind person ikke trenger å bry seg om utseendet. :ermm:

Lenke til kommentar
Selv så ville jeg droppet stylingen og heller satset på og få litt mer power under panseret. 316 er ikke akkurat noen rakett og derfor så bør den kanskje ikke ligne på en heller... ?

 

Men... smaken er som baken...

9212304[/snapback]

Selv om motoren suger, trenger ikke utseende å suge. Det blir som å si at en blind person ikke trenger å bry seg om utseendet. :ermm:

9213134[/snapback]

 

Selve målet med styling er jo at man skal se kul ut i trafikken. altå for å vise seg litt frem.

 

Det som er kulere er å komme med en pen, hel, blank og diskree BMW og kjøre møkka... eller vertfall overaske på motorsiden.

 

Det man kan sammenligne med er:

Det blir som å kjøpe briller til en som er blind. Mye bedre å fikse synet først.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Er det vanskelig å senke bilen? Har lyst til å gjøre det meste selv, men har null erfaring med bil. Tips til gode og ikke altfor dyre senkesett?

 

Ang. lykter:

 

Jeg trenger ikke noe mer enn disse lyktene bak?

inpro3.jpg

 

Og holder disse forand?

3623.jpg

 

 

Og en ting til mens jeg er i gang: Sorte eller chrome felger til bilen? (bilen er rød)

Endret av kolleckio
Lenke til kommentar

Pene lykter. :)

 

Fremme bør du også kjøpe klare/sotede blinklys, da disse er oransje i utgangspunktet. Ellers ville jeg kjørt sorte felger, da du tenker på sorte lykter og baklykter.

 

Edit: Å senke bilen er null stress. Hadde jeg vært deg, ville jeg kjøpt meg Haynes-manualen. Der står alt slikt du trenger å vite.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Mye må jeg ut med for å bytte dempere? Vanskelig å gjøre selv?

9234468[/snapback]

Ikke vanskelig det heller. :)

 

Du får sett med dempere og fjærer for rundt 4000, og fjærer for tusenlappen. Justerbart sett kommer fort opp i 6-7000.

 

Bilen må inn på 4-hjuls-kontroll etter senking, uavhengig av om du bare bytter fjærer eller begge deler - mener jeg. Litt usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...