Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer det. er opprettet en egen tråd om dette problemet på http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=190435 . Det største problemet med dette leser jeg er at dell faktisk ikke annerkjenner problemet. + at jeg er helt sikker på at dere m1730 eiere ikke ble opplyst om dette. JEG er fullstendig klar over at dette er en meget strømkrevende maskin, men uansett bør den klare å kjøres fullt ut på bare batteriet, selv om det bare er snakk om 20 min før batteriet går tomt.

 

Takk, jeg har lest denne tråden nå, og jeg føler nå at jeg er blitt lurt av dell. Hvorfor i all verden får vi ikke vite dette før kjøp, at pc kun fungere skikkelig med strøm påkoblet. Jeg har betalt 27 500,- for denne, og det er mye penger!

Denne saken vil jeg forfølge, og forventer at problemet skal bli fikset..

Nå har det vist kommet en ny lov i norge som skal hjelpe til med massesøksmål i saker slik som dette... kanskje noe for alle oss som føler oss lurt. Dette må jo helt klart være ulovlig markedsføring siden dell ikke forteller oss om at pc kun kan brukes til sufing ol lav ytelsesoppgaver på batteri....

 

eeeh...bærbar med 17" skjerm...sier seg selv at det "spiser" strøm da..eller hur hehe lol

 

For det første handler dette ikke om at den spiser strøm.

Som du kanskje las,, er jeg fullstendig klar over at den har 17" skjerm...det er jo ingen grunn til strømsluk. Finnes MANGE 17" bærbare med bra batteri-levetid. Grunnen til strøm-hungeren er jo at den skal holde igang først og fremst 2 av dagens råeste skjemkort , 2 harddisker, MASSE led-lys, cpu osv. Og det er helt i orden det, denne skal bruke strøm. Hva som ikke er i orden , er at Dell ikke informerer kjøpere om problemet med at pcen automatisk klokker seg ned til under halv ytelse , i det du trekker ut strømkabel. Dette skulle bruker selv ha fått valget om i "batteri/strøm-alternativer" på vista`s kontrollpanel. selv om batteriet hadde tømt seg iløpet av kort tid. Men istedet har bruker ingen alternativ, og blir ikke opplyst av Dell om det.

 

Jøss,kan du ikke velge ytelsen selv....høres teit ut da, det burde helt klart vært mulighet å bestemme selv....beklager jeg missforstod,må bare legge meg pannekake flat og si unskyld,enig med deg :)

Lenke til kommentar
Må jo være det eller CPU. Det merkelige er at når jeg ringer Dell og spør så påstår de at man ikke venter på noen spesielle deler, men at den har "sin plass i køen".

 

Mulig T9500 er problemet, jeg har T9300 og det har vel de andre også. Var det ikke en dårlig investering å legge ut så mye ekstra for 9500 som bare bare 0.1 GHz mer? Når jeg bestilte var jo det en prisforskjell på over 3000 kr.

Lenke til kommentar

Jo, det kan du si. Ble litt rot med bestillingen min og jeg blandet T9300 og T9500 når jeg til slutt fikk lagt bestillingen (på telefon). Slapp unna med 2000 ekstra, men det er mye for den lille forskjellen ja.

 

Om man gjør en endring så havner man jo bakerst i køen igjen og det giddet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Jo, det kan du si. Ble litt rot med bestillingen min og jeg blandet T9300 og T9500 når jeg til slutt fikk lagt bestillingen (på telefon). Slapp unna med 2000 ekstra, men det er mye for den lille forskjellen ja.

 

Om man gjør en endring så havner man jo bakerst i køen igjen og det giddet jeg ikke.

 

Kanskje er det noen andre arkitektoniske forskjeller som kan forsvare prisen, hastigheten i seg selv gjør jo nesten 9500 til en overflødig prosessor, ihvertfall til den prisen.

Lenke til kommentar
Jo, det kan du si. Ble litt rot med bestillingen min og jeg blandet T9300 og T9500 når jeg til slutt fikk lagt bestillingen (på telefon). Slapp unna med 2000 ekstra, men det er mye for den lille forskjellen ja.

 

Om man gjør en endring så havner man jo bakerst i køen igjen og det giddet jeg ikke.

 

Kanskje er det noen andre arkitektoniske forskjeller som kan forsvare prisen, hastigheten i seg selv gjør jo nesten 9500 til en overflødig prosessor, ihvertfall til den prisen.

 

Tviler på det. Har vel alltid vært slik at den raskeste CPU'en koster uforholdsmessig mye i forhold til den under.

 

Skulle jo egentlig ikke ha den, men valgte å ikke gjøre noe med det i håp om å få maskinen raskere. Kan se ut til at det var et dårlig valg nå...

Lenke til kommentar

Hei, jeg tenker ¨på å skaffe meg en Dell XPS 1710 i nermeste framtid, men etter den ble lansert i 2006 elns, så har den blitt en del oppgradert ser jeg. er det noen her som har bestilt denne pcen i 2008 uten noe ekstra oppgraderinger? altså, bare trykt på "kjøp nå" uten å ha lagt til noe bedre grafikkort, CPU etc. ?

 

Da lurer jeg på, hvilke spesifikasjoner har den? Og vekten skal vel ha blitt redusert?

 

(Sorry for et litt rotete innlegg, men jeg er ikke så rutinert..kommer seg etter hvert :') )

 

TAKK FOR ALLE SVAR.

Lenke til kommentar

Fysisk har ikke XPS M1710 endret seg noe (det gjør ingen av Dells maskiner som beholder samme modellbetegnelse), så vekten er den samme (3,7 kg om jeg ikke husker feil). Spesifikasjonene velger du selv (som på alle Dell-maskiner), men det du uansett får med er i hvertfall en Core 2 Duo-prosessor av Yonah-generasjonen (667 Mhz FSB, 2MB L2-cache per kjerne), Geforce 7950GTX grafikkort, 2 eller 4GB minne, opp til 320GB harddisk og alt annet som er standard på de fleste bærbare maskiner (DVD-brenner, WLAN osv).

 

Om det var det du lurte på? Hvis ikke får du spesifisere litt nærmere

Lenke til kommentar

Det er lov å være litt urutinert. Dette er først og fremst en tråd for xps 1730 (Etterkommeren etter 1710)

Spesifikasjonene på 1710 kan du finne på dell sine sider. Du kan velge forskjellige hovedpakker, også legge til derifra. Du sparer penger i forhold til ytelse på å velge en større pakke. Skal du ha 1710 hadde jeg valgt den største pakken, for da får du mest for pengene. Trenger du mer RAM, HD plass eller prossesor, legger du til dette.

Lenke til kommentar
Hei, jeg tenker ¨på å skaffe meg en Dell XPS 1710 i nermeste framtid, men etter den ble lansert i 2006 elns, så har den blitt en del oppgradert ser jeg. er det noen her som har bestilt denne pcen i 2008 uten noe ekstra oppgraderinger? altså, bare trykt på "kjøp nå" uten å ha lagt til noe bedre grafikkort, CPU etc. ?

 

Da lurer jeg på, hvilke spesifikasjoner har den? Og vekten skal vel ha blitt redusert?

 

(Sorry for et litt rotete innlegg, men jeg er ikke så rutinert..kommer seg etter hvert :') )

 

TAKK FOR ALLE SVAR.

 

 

1710 er nok et godt kjøp, særlig med kupong. En annen her fikk en virkelig god pris på bestillingen og skjerkortet er fortsatt inne på topp fem over beste skjermkort, kjør på. Sjekk forøvrig egen tråd om 1710 som det nevnes, står mye bra der.

Lenke til kommentar

Tror Phantom3D svarte på det jeg lurte på. Ser på Dell.no at man kan velge mellom 3 pakker ja. Fra stor til størst. Hvordan jeg kunne spørre om 1710 i en 1730-tråd, det er en gåte :p

 

Hva er en slik kupong? Får man rabatt eller noe sånn?

Endret av Aleksander92
Lenke til kommentar

Ja, for noen tusinger mer får du de nye penryn prosessorene med 6mb chase. Man får et rått skjermkort og en generelt nyere pc. Dog litt "klumpte" merk at 1730 ikke fungerer bra til spill med kun battreri. Men koble til stømmen så har du råskap :)

 

Og jo mer du bruker, jo mer får du ut av kupongene ;)

Lenke til kommentar

ok, men jeg kjører ikke tunge spill fra helvete heller da ;P jeg spiller for det meste FM og litt cs:s... Ellers skal jeg ikke bruke den til annet enn musikk, surfing på internett og skolearbeid... Men jeg tenkte at jeg bare skal kjøpe en råtass av en maskin allikevel :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...