Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Hvordan er støy og byggekvalitet? Min er klar til å bli sendt fra fabrikk står det, burde ha den i slutten av uken. Produksjon og testing gikk nesten ubehagelig fort.

 

Generelt virker den solid, selv om det er mulig å trykke ned plastikken en halv milimeter noen steder. Svært lite støy ved rolig bruk, men når etter litt hard jobbing kom de værste viftene i gang, og da tredoblet støynivået seg.

 

Skal slenge sammen en oppsummering i kveld eller i morra! Så langt synes jeg den er bare helt rå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når var det du bestilte da STeam6?

Bestillte 29. jeg, fortsatt i fase 2 :-(. Hadde vært digg å få den i løpet av neste uke!! Hvor er den dell'n bygges?

 

Jeg bestilte forrige fredag. Skulle nesten ønske den kom først om to uker når rommet den skal stå på er ferdig oppusset. Nå er det generelt sett ganske mye støv i hele leiligheten vår :)

Lenke til kommentar

Pawnee skrev : Takk for svar!

 

Men etter mye om og men, fant jeg ut at mangelen på diverse drivere var for stor, så jeg har nå fått 32-bit oppe og gå igjen. Ytelse er pri 1...

_______

 

Phantom 3d skrev : 64bit er nesten ubruklig til privat bruk ennå. har i alle fall jeg hørt!

 

 

----------------------

 

Hehehe. Phantom 3d: hvem har servert deg den løgnen? 64bit vista fungerer som bare d. hadde litt problemer i starten , men etter oppdateringer så ble den minst like god som 32bit versonen, + at servicepack 1 allerede er sluppet til 64bit(engelsk verson). husk 64bit er fremtiden.

Så over til dette med drivere : Håper dere er klar over at drivere til bærbare pcer er det bærbarprodusenten selv som er ansvarlig for utvikling av. Dette betyr selfølgelig at du ikke har et hav av drivere å velge imellom. noen vegerer seg for å utvikle til 64bit også..enda. Derfor rådet jeg om www.laptopvideo2go.com som har spesialisert seg på å gjøre skjermkortdrivere for stasjonære pcer kompatibel med bærbare pcer. både vista 32/64bit og xp 32/64bit.

Det er ganske stor forskjell på drivere nå for tiden. En driver kan gi det resultatet, mens ved bruk av den driveren ,fløt spillet mye bedre , og bildekvaliteten ble bedre. Derfor bør det prøves en del drivere før du finner en som fungerer skikkelig på ditt system. Husk også det jeg skrev om fjærning av skjermkortdrivere.

Lenke til kommentar
Phantom 3d skrev : 64bit er nesten ubruklig til privat bruk ennå. har i alle fall jeg hørt!

 

Hehehe. Phantom 3d: hvem har servert deg den løgnen? 64bit vista fungerer som bare d. hadde litt problemer i starten , men etter oppdateringer så ble den minst like god som 32bit versonen, + at servicepack 1 allerede er sluppet til 64bit(engelsk verson). husk 64bit er fremtiden.

 

En IT-konsulent som er kunde på jobben min. Har ikke testet selv, så derfor jeg påpekte har hørt. Ingen printere, scannere +++ Ville virke med 64bit og drivere fantes ikke :(

 

Mener jeg også har hørt det her på forumet, og på avforum.. men det skal jeg ikke si for sikkert.

 

Jeg ble anbefalt å vente med 64bits, men det er vel klart nå om du sier det..?

Lenke til kommentar
Phantom 3d skrev : 64bit er nesten ubruklig til privat bruk ennå. har i alle fall jeg hørt!

 

Hehehe. Phantom 3d: hvem har servert deg den løgnen? 64bit vista fungerer som bare d. hadde litt problemer i starten , men etter oppdateringer så ble den minst like god som 32bit versonen, + at servicepack 1 allerede er sluppet til 64bit(engelsk verson). husk 64bit er fremtiden.

 

En IT-konsulent som er kunde på jobben min. Har ikke testet selv, så derfor jeg påpekte har hørt. Ingen printere, scannere +++ Ville virke med 64bit og drivere fantes ikke :(

 

Mener jeg også har hørt det her på forumet, og på avforum.. men det skal jeg ikke si for sikkert.

 

Jeg ble anbefalt å vente med 64bits, men det er vel klart nå om du sier det..?

 

 

Om du skal teste med x64 må du nesten avgjøre selv ;) jeg sier bare at jeg har i alle fall ingen problemer med det. Har også installert det på en del pcer til mine kamerater , som det pr idag ikke har vært noen problemer med, inkludert deres printere &scannere.

Som sagt i bynnelsa var det litt mangel på drivere her å der ja (printere&scannere og slikt). Har selv brukt vista x64 nå nesten siden bynnelsen.. Flesteparten av drivere finnes idag. gikk vell en liten mnd for jeg fikk tak i drivere til printeren & scanneren min.. siden har det funket som bare det.

Lenke til kommentar
Phantom 3d skrev : 64bit er nesten ubruklig til privat bruk ennå. har i alle fall jeg hørt!

 

Hehehe. Phantom 3d: hvem har servert deg den løgnen? 64bit vista fungerer som bare d. hadde litt problemer i starten , men etter oppdateringer så ble den minst like god som 32bit versonen, + at servicepack 1 allerede er sluppet til 64bit(engelsk verson). husk 64bit er fremtiden.

 

En IT-konsulent som er kunde på jobben min. Har ikke testet selv, så derfor jeg påpekte har hørt. Ingen printere, scannere +++ Ville virke med 64bit og drivere fantes ikke :(

 

Mener jeg også har hørt det her på forumet, og på avforum.. men det skal jeg ikke si for sikkert.

 

Jeg ble anbefalt å vente med 64bits, men det er vel klart nå om du sier det..?

 

 

Om du skal teste med x64 må du nesten avgjøre selv ;) jeg sier bare at jeg har i alle fall ingen problemer med det. Har også installert det på en del pcer til mine kamerater , som det pr idag ikke har vært noen problemer med, inkludert deres printere &scannere.

Som sagt i bynnelsa var det litt mangel på drivere her å der ja (printere&scannere og slikt). Har selv brukt vista x64 nå nesten siden bynnelsen.. Flesteparten av drivere finnes idag. gikk vell en liten mnd for jeg fikk tak i drivere til printeren & scanneren min.. siden har det funket som bare det.

 

Nå skal jeg være litt teit, hva i all verden er den praktiske forskjellen mellom 32 og 64 bit og er dette noe man velger selv?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være litt teit, hva i all verden er den praktiske forskjellen mellom 32 og 64 bit og er dette noe man velger selv?

 

Hehehe. jeg visste denne kom da det var snakk om x32 og x64. Den største forskjellen er vel at x32 støtter opptil rundtom 3.2GB ram og x64 støtter opptil 128GB ram (tror jeg det var)

Dermed lønner det seg å kjøre x64 hvis du har 4GB ram (dette blir jo mer å mere vanlig for tiden) De fleste gamer pcer kommer vel med 4GB ram nå , eller du får valget til det.

Flere og flere skriver programmer til x64, og x32 fases med sikkerhet saaaakte ut. Det sies at neste Windows OS skrives kun til x64 , men dette har jeg mine tvil til. Alle prosessorer som selges nå er laget i x64 arkitektur, men de støtter selfølgelig også x32 applikasjoner. Om du skal installere x32 eller x64 velger du under starten av installasjonen.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt PC-en siden fredag og fått testet den litt! Generelt så er den svært rask og fin.

 

Resultatet for Call of Duty, online på Downpour map'et:

 

1. Grafikk: Alt max, Oppløsning: 1920*1200 AA=0 Resultat: 94max 70min 87avg

2. Grafikk: Alt max Oppløsning: 1680*1080 AA=2x Resultat: 94max 69min 84avg

3. Grafikk: Alt max, Oppløsning: 1920*1200 AA=2x Benchmarket ikke denne, men selv om den lå på rundt 60-90fps hele tiden i følge fraps føltes det mindre flytende enn de to foregående.

 

1. og 2. var som en drøm. 1'ern er superdetaljrik, mens 2'ern er bittelitt mer "smooth".

Har ikke klart å finne noen favoritt av de to instillingene enda. Må teste litt til.

 

Fraps var ikke like samarbeidsvillig i Crysis, men beste grafikk\ytelse setting var for meg

alt satt til medium, 1440*900, AA=0. Da kunne snittet ligge på fra 25-35 fps, anvhengig av hvor stort scenarioet var.

 

 

Blir artig å se resultatene til penryn eierene etterhvert!

 

Bildene er tatt med mobilen, så kvaliteten er ikke på topp.

post-152238-1205061414_thumb.jpg

post-152238-1205061439_thumb.jpg

Endret av Pawnee
Lenke til kommentar
Kjører du DX10 da? Oppløsning?

 

Når det først bare er medium grafikk kan det hende at det lønner seg å kjøre DX9 kanskje? hmmm

 

Crysis støtter vell ikke SLI det? Så lønner det seg å deaktivere SLI for å få bedre ytelse? Eller er jeg på villspor :p:)

Endret av Blacburn
Lenke til kommentar
Da har jeg hatt PC-en siden fredag og fått testet den litt! Generelt så er den svært rask og fin.

 

Resultatet for Call of Duty, online på Downpour map'et:

 

1. Grafikk: Alt max, Oppløsning: 1920*1200 AA=0 Resultat: 94max 70min 87avg

2. Grafikk: Alt max Oppløsning: 1680*1080 AA=2x Resultat: 94max 69min 84avg

3. Grafikk: Alt max, Oppløsning: 1920*1200 AA=2x Benchmarket ikke denne, men selv om den lå på rundt 60-90fps hele tiden i følge fraps føltes det mindre flytende enn de to foregående.

 

1. og 2. var som en drøm. 1'ern er superdetaljrik, mens 2'ern er bittelitt mer "smooth".

Har ikke klart å finne noen favoritt av de to instillingene enda. Må teste litt til.

 

Fraps var ikke like samarbeidsvillig i Crysis, men beste grafikk\ytelse setting var for meg

alt satt til medium, 1440*900, AA=0. Da kunne snittet ligge på fra 25-35 fps, anvhengig av hvor stort scenarioet var.

 

hmm, du sier at fraps ikke var like samarbeidsvillig i Crysis.. jeg har samme problemet i COD4. Får ikke fraps til å registrere en eneste fps jeg.... arg...

Jeg bruker forresten for tiden AFx16 og AAx4(tvunget fra NVIDIA control panel) i 1920x1200 med alt på fullt. Får bra fps fra 60 til 90, men som jeg sa så funker ikke fraps til meg så har ikke fått helt korrekte tall...

 

-btw... av og til etter noen timer spilling så får jeg store fall i fps... helt nede i 30 fps i opptil et minutt for så å komme tilbake til normal... Noen som vet hva dette kan komme av??

Lenke til kommentar
Og min i fase 3 :)

 

Hvordan skjer egentlig leveringen? Fått med meg at Schenker leverer og at den skal komme på døren, men sier de fra i god tid på forveien? Jeg har en jobb hvor jeg ikke akkurat bare kan ta meg fri på ekstremt kort varsel + at jeg sitter i en del møter jeg ikke kommer unna. Håper de er litt fleksible...

Lenke til kommentar
Du kan sikkert få dem til å levere der du jobber. Bare ring dem og spør om det kan la seg gjøre. :)

 

Min ble levert på døren, men var ikke hjemme den dagen så stakk bare innom Schenker sin stasjon i nærmiljøet mitt og plukket opp pakken dagen etterpå. :)

 

Det hørtes jo greit ut, har Schenker egne stasjoner hvor ting kan hentes altså?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...