Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo igjen :cool: !

 

Det er nå omtrent 1 måned siden jeg fikk min HP Pavilion HDX 9070. Jeg bestilte PC-en hos Techlife i Oslo en mandags-kveld, og onsdag var maskinen kommet helt hjem til meg - noe jeg vil kalle svært god service og hurtig levering. Siden dag 1 har jeg ikke hatt ett eneste problem med, og har vært veldig stolt når jeg har tatt med maskinen til venner og skolen :p . Problemene som jeg har lest om her, blant annet skjerm som blir svart og hurtigknapper som slutter og lyse, har jeg ikke sett noe av. Det er mulig at dette har blitt oppklart før, men jeg vil komme med en forklaring på hurtigknappene som slutte å lyse hos noen kjøpere. Jeg opplevde også at de sluttet å lyse, men etter litt testing fant jeg fort ut at det sitter en trykkfølsom-knapp rett ovenfor hurtigknappen med et videokamera som symbol. Ved å trykke på denne kan man slå av å på lyset på hurtigknappene. Jeg vil til slutt oppsummere med at dette er den beste PC-en jeg har hatt - den tredje - og gir den derfor terningkast 7 (!) :thumbup: . PS! (Det virker som du, Snekker'n, har vært utrolig uheldig med dine modeller av denne PC-en :dontgetit: ).

Lenke til kommentar
Hallo igjen :cool: !

 

Det er nå omtrent 1 måned siden jeg fikk min HP Pavilion HDX 9070. Jeg bestilte PC-en hos Techlife i Oslo en mandags-kveld, og onsdag var maskinen kommet helt hjem til meg - noe jeg vil kalle svært god service og hurtig levering. Siden dag 1 har jeg ikke hatt ett eneste problem med, og har vært veldig stolt når jeg har tatt med maskinen til venner og skolen :p . Problemene som jeg har lest om her, blant annet skjerm som blir svart og hurtigknapper som slutter og lyse, har jeg ikke sett noe av. Det er mulig at dette har blitt oppklart før, men jeg vil komme med en forklaring på hurtigknappene som slutte å lyse hos noen kjøpere. Jeg opplevde også at de sluttet å lyse, men etter litt testing fant jeg fort ut at det sitter en trykkfølsom-knapp rett ovenfor hurtigknappen med et videokamera som symbol. Ved å trykke på denne kan man slå av å på lyset på hurtigknappene. Jeg vil til slutt oppsummere med at dette er den beste PC-en jeg har hatt - den tredje - og gir den derfor terningkast 7 (!) :thumbup: . PS! (Det virker som du, Snekker'n, har vært utrolig uheldig med dine modeller av denne PC-en :dontgetit: ).

 

Flott at du har fått en feilfri maskin, det betyr at det må være håp for meg også :yes:

Nå har jeg ikke hørt om noen som har mistet lyset i de knappene men at de har låst seg,altså sluttet å virke,dette er det kommet en fiks for og det ser ut som den rettet det problemet.

Lyset på knappene skal slå seg av som du sier når en feks ser på film,så det er normalt.

Som sagt softwarefeil er jeg ikke så bekymret for,men hardwarefeil er verre .

De ikke bare virker som jeg har vært uheldig, en kan trygt fastslå at jeg har vært det når det er feil på 4 av 4 maskiner, men jeg gjør et forsøk til om da ikke HP service roter det helt til da .

Lenke til kommentar
Det lå en oppdatering tilgjengelig for hurtigtastene via windows updater her om dagen, den ble installert her samme dag den kom ut. Men igår så sluttet mine hurtigtaster å virke igjen.....så da hjalp ikke den updaten meg noe særlig.

 

TT

 

OK,har ikke fått prøvd den da jeg som sagt enda ikke har en stabil nok maskin til det,men synd at de legger ut en oppdatering som ikke virker.

Lenke til kommentar
Seriøst? Hvorfor gidder du? Hvis du har erfart problemer med hele 4 maskiner, hvorfor tar du deg bryet og tiden med å teste enda en? Hvorfor ikke velge en annen maskin?

 

En av årsakene er at jeg ønsker en maskin med 20" skjerm og da er det bare denne og Acern som er et reelt alternativ, aceren blir dessverre dyrere enn 9050 fordi den som 9070 har  HD DVD, jeg har hatt en 9070 og for å si det rett ut så er det å kaste pengene rett utav vinduet sammenlignet med 9050, du får ingen ytelsesforskjell på de to, og da gi ca 4000,- kr ekstra er å kaste pengene ut av vinduet.

En annen sak er at jeg liker maskinen designmessig og denne skal stå i stuen, for det tredje har jeg bestemt meg for å kjøre denne saken helt til jeg er fornøyd og forhåpentligvis myke opp HP service om mulig,jeg ser jo bedring allerede,for da jeg henvendte meg dit første gangen fantes det jo ikke feil på denne maskinen og røret ble lagt på,vi ser en helt annen holdning i dag .

Så vi får håpe at HP også har lært litt om kundebehandling og så satser vi på at denne maskinen funker, ja en må være optimist om en satser på Dragon :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hehe, ok, fair enough, liker designet jeg også. Er ikke en bærbar men en veldig orginal stasjonær, med skjerm og kabinett i ett :)

 

Jepp og nettop det var det jeg var ute etter en "stasjonær" som kan stå i stua med madammens velsignelse, som bærbar har jeg en IBM med 14" skjerm som er 3-4 år,tror det må være verdens beste bærbare da den har vært med på mange hårde turer og har enda ikke streiket en eneste gang .

Lenke til kommentar
Noen som vet om HP Norge er klar over denne tråden? Kanskje de skulle ha blitt oppmerksom på den?

Tatt litt lærdom av innholdet, tatt til seg det faktum at denne tråden leses av endel kunder og potensielle kunder? :roll:

 

Jepp. Hvertfall 2 av de ansatte på support hos HP har vært innom og skrevet i tråden. TEE er en av dem.

Lenke til kommentar

Det jeg ser mest på i en sak som dette er at det tross alt koster tid og penger for både nettbutikken og meg.

Greit nok at HP har en DOA ordning,men det som ikke nevnes er alt arbeide + frakt som ikke denne ordningen dekker, det går fort et par timer pr maskin for nettbutikken og sier vi at totale utgifter pr time er 400 kr så snakker vi om 800 kr + 200 kr i frakt,altså  1000 kr.

Her er det 4 maskiner, altså 4000 kr.

Så er det mine utgiftre,jeg har sendt 4 maskiner i retur a 200 kr i frakt pr maskin = 800 kr.

Ja jeg vet jeg kan kreve dette tilbakebetalt av nettbutikken,men av moralske hennsyn gjør jeg ikke det, i tillegg har jeg ca 20 telefoner til HP service,dette koster både tid og penger, så kommer ca 1,5 time pr maskin å sette denne opp så kommer feilsøking osv osv

Totalt har jeg brukt minst 20 timer på disse maskinene 20 bortkastede timer .

Så at HP hevder at deres DOA ordning ikke medfører tap for noen er bare sprøyt .

 

PS: Når jeg sier 400 kr timen er det det totale,husk det er ikke bare hva ansatte får utbetalt som kommer med her,men også feriepenger,arbeidsgiveravgift,avgift til pensjon/sykeforsikring osv osv .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...