Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fulger det med gps mottaker og kart på denne? Sett flere som snakker om det, men står liksom ingen ting om det på sonyericsson sine sider..? :dontgetit:

9486518[/snapback]

 

Det følger med en ekstern GPS-mottaker i pakken og en lisens på Wayfinder 7 som er et GPS-program basert på kontakt med sentral server for nedlasting av kart og beregning av ruter. Dvs at der må være GPRS eller 3G forbindelse og at brken koster penger gjennom dette. Der er kabel for tilkobling av GPS-mottakeren til sigarettenneruttak i bil, men ikke utstyr for å lade den opp fra vanlig strøm.

 

Jeg synes SonyEricsson kunne spart seg dette og heller redusert prisen. For oss som har en GPSfra før, har dette svært lite for seg. Skulle det ha noe for seg, måtte det være til spserturer utenfor bil, og da er der etladeproblem på GPS-mottakeren.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker Wayfinder som fulgte med blir telefonen værende "på", men om jeg bruker Tomtom slår den seg "av" (dvs tastlås på og mørk skjerm).

 

Er det noe innstilling for dette eller?

 

ivar

9488318[/snapback]

Skru av automatisk tastlås, da blir det fikset.

9489154[/snapback]

Irriterende 'bug' det der.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker Wayfinder som fulgte med blir telefonen værende "på", men om jeg bruker Tomtom slår den seg "av" (dvs tastlås på og mørk skjerm).

 

Er det noe innstilling for dette eller?

 

ivar

9488318[/snapback]

Skru av automatisk tastlås, da blir det fikset.

9489154[/snapback]

Irriterende 'bug' det der.

9489325[/snapback]

 

Er bare å skru av taste låsen dessuten er det tomtom som er feilen, sikkert laget programvaren før p1 kom.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Når jeg bruker Wayfinder som fulgte med blir telefonen værende "på", men om jeg bruker Tomtom slår den seg "av" (dvs tastlås på og mørk skjerm).

 

Er det noe innstilling for dette eller?

 

ivar

9488318[/snapback]

Skru av automatisk tastlås, da blir det fikset.

9489154[/snapback]

Irriterende 'bug' det der.

9489325[/snapback]

Er bare å skru av taste låsen dessuten er det tomtom som er feilen, sikkert laget programvaren før p1 kom.

9489387[/snapback]

Er jo ikkje "bare" å skru av aut.tastlås.... aut.tastlås er jo alfa & omega når den legges i lomma.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker Wayfinder som fulgte med blir telefonen værende "på", men om jeg bruker Tomtom slår den seg "av" (dvs tastlås på og mørk skjerm).

 

Er det noe innstilling for dette eller?

 

ivar

9488318[/snapback]

 

 

Altså, inne på tomtom så velger du ihvertfall på innstillnger at du vil at lys skal være på, dimmes eller gå av. Samt har du på auto tastelås så vil ikke det fungere uansett....s¨slå av den ihvertfall uansett :)

Lenke til kommentar

Fulger det med gps mottaker og kart på denne? Sett flere som snakker om det, men står liksom ingen ting om det på sonyericsson sine sider..? :dontgetit:

9486518[/snapback]

 

Det følger med en ekstern GPS-mottaker i pakken og en lisens på Wayfinder 7 som er et GPS-program basert på kontakt med sentral server for nedlasting av kart og beregning av ruter. Dvs at der må være GPRS eller 3G forbindelse og at brken koster penger gjennom dette. Der er kabel for tilkobling av GPS-mottakeren til sigarettenneruttak i bil, men ikke utstyr for å lade den opp fra vanlig strøm.

 

Jeg synes SonyEricsson kunne spart seg dette og heller redusert prisen. For oss som har en GPSfra før, har dette svært lite for seg. Skulle det ha noe for seg, måtte det være til spserturer utenfor bil, og da er der etladeproblem på GPS-mottakeren.

9487719[/snapback]

 

Hæ? Det fulgte ikke med noen ekstern GPS-dings hos meg. Jeg fikk telefonen rett før den kom i salg. Kan det være at de har laget en salgspakke senere som også inneholder GPS-dingsen?

 

Noen som har et bilde av den, evt. en link?

Endret av Kjetil_70
Lenke til kommentar
Til dere som bruker Wlan og MMS/WAP, legger dere Wlan og MMS på seperat forbindelse-gruppe?

9493875[/snapback]

 

Jeg gjør ihvertfall det, så slepper jeg no rot som jeg ikke helt skjønte i starten :)

 

 

Btw: Enormt lite skins til denne telefonen, de fleste er såpass dårlige på kvalitet så jeg orker ikke engang laste dem ned.

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Skal man sende melding til noen man ikke har meldinger fra i innboksen er det faktisk veldig mye kjappere å gå inn i kontakter og velge "lag melding" på den kontakten man ønsker å sende sms til. Bare et liste tips. Har selv 5-600 kontakter, og det tar en evighet om jeg går inn i meldinger først.

Lenke til kommentar
.... det tar en evighet om jeg går inn i meldinger først.

9496443[/snapback]

Så den bruker lang tid på å laste kontaktlisten hos deg også? Når du velger kontaktlisten via en SMS... For den vanlige kontaktlisten er jo ikkje treg - hvertfall ikkje i forhold.

9496563[/snapback]

 

Jepp, null stress joggedress om jeg sender via kontakter. Via "meldinger" derimot er det skikkelig sirup. Så er jeg litt ivrig i tillegg og begynner å skrive navnet på kontakten jeg skal sende til, da blir det bare kluss.

Endret av helgebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...