Gå til innhold

Sony Ericsson P1i tråden


Anbefalte innlegg

hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

 

Sånn er det de fleste P990 kundene har følt seg inkl meg.. gikk for en liten stund siden bort fra se og kommer ikke til å kjøpe noe fra dem i nærmeste framtid..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

 

 

Er en del flere enn SE som har slike dumme feil, Nokia leder ann der rimelig hardt. Men er vel mer nettbutikken du kjøpte den i sin feil at tia gikk. Er det en feil er det en feil, og da skal du ha igjen et eksemplar som funker.

Lenke til kommentar
hva er (+) som står etter navnet på anrop?

fx: Hans Hansen(+)

9234449[/snapback]

Det betyr at vedkommende har ringt deg flere ganger (mer enn en)!

9422375[/snapback]

 

Det stemmer ikke helt mann, det betyr at navnet er på telefonene og på SIM-kortet.

 

 

Eg finn ingen pluss bak kontakter eg har både i SIM-kort og telefon. Men dersom eg blir oppringt frå eit nummer som eg har lagra under forskjellige kontakter, så kjem det opp ein pluss bak nummeret på meldinga om kva nummer som ringer til meg. T.d. Eg hadde lagre telefonnummeret heime både under navnet mitt og under Heim. Når det rinte derifrå så kom namnet mitt opp med ein pluss bak.

Lenke til kommentar
hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

Du kunne krevd å få ny telefon. Iht forbrukerkjøpsloven;

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (f eks retting i løpet av et par dager)* og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (f eks sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (f eks hvir innkjøpsoris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

* = noe som tydeligvis ikkje har skjedd med deg.... :)

 

Tro meg, forbrukerkjøpsloven er vannvittig genial å sette seg inn i. Har "vunnet" mange diskusjoner mtp reperasjon og garanti etter jeg satt meg inn i den (f.eks. fikk jeg dekka en telefonregning på 1900,- som følge av at jeg hadde ringt så mye til forhandler/serviceverksted). Mange servicefolk vet knapt hva forbrukerkjøpsloven er, og hva den omfatter. Mye av servicen og supporten er vekke i dagens samfunn, og mange tar for gitt hva de har krav på.

 

Ola Nordmann som får en reperasjonsregning på knust skjerm på mobilen til 900 kroner, betaler som regel den, fremfor å bruke litt energi på å få hva man har krav på.

Endret av jocke
Lenke til kommentar
hei alle sammen..

Jeg er helt ny på dette forumet, registrerte meg kun for å fortelle dere min historie på SE P1i.

 

Jeg bestilte den på nettet og fikk den i posten 31.7.07. Ble kjempeglad og gledet meg veldig til å sette meg inn den nye P1i. Har hatt flere mob av SE tidligere så forventningene var "høye".

 

2 dager etter, uten å gå i detaljer omkring hva som var galt med den (hang hele tiden, hoppet mellom forskjellige bilder plutselig, greit at smartph er trege men steike...denne var TREG!++++) Jeg ringte teknisk support til Sony Ericsson og etter en lengre samtale sa De at denne måtte ha softwarefeil og defor leveres inn til rep.(jeg forsøkte alt annet først med nedlastning fra nettet++++ så det er sagt, ingenting fungerte). Så ble gjort. Zodiac fikk den og sa max 10 arbeidsdager. For å gjøre en lang historie kort, jeg venter fortsatt den dag idag, det har gått over 1 mnd :hmm:

 

Jeg har hele tiden måtte undersøke hvordan det lå an med min mobil, enten pr tlf eller mail, til Zodiac. Sony Ericsson vil ikke snakke med privatkunder :no:  Selv om det er de, har det vist seg i ettertid, som ikke har sendt software`n til Zodiac. Zodiac har ventet siden 7 august, da sendte de bestillingen til SE.

 

Jeg er inneforstått med at det er mulig med "crash" på slike hightec smartphones. Men jeg betalte over 3000 for den og nå sitter jeg igjen med ingenting etter over en mnd med venting. SE eller Yatack.no kunne lett gitt meg en ny mob etter 14 dager siden jeg ikke har fått det jeg betalte for, men noooooooo. Skal love at alle leverandører og produsenter av mob er sære der.

 

Vil bare informere om at SE og P1i ikke bare er en glede men kan også være noe "dritt" for å si det mildt. Som kunde av noe stort er man faktisk ikke mye verdt og ganske så liten.....

9423248[/snapback]

Du kunne krevd å få ny telefon. Iht forbrukerkjøpsloven;

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner). Unntak gjelder hvis reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (f eks retting i løpet av et par dager)* og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (f eks sko som blir sterkere enn før). I slike tilfeller skal det lite til før selgers kostnader anses urimelige (f eks hvir innkjøpsoris for ny vare er 3 ganger høyere enn reparasjonskostnadene). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

* = noe som tydeligvis ikkje har skjedd med deg.... :)

 

Tro meg, forbrukerkjøpsloven er vannvittig genial å sette seg inn i. Har "vunnet" mange diskusjoner mtp reperasjon og garanti etter jeg satt meg inn i den (f.eks. fikk jeg dekka en telefonregning på 1900,- som følge av at jeg hadde ringt så mye til forhandler/serviceverksted). Mange servicefolk vet knapt hva forbrukerkjøpsloven er, og hva den omfatter. Mye av servicen og supporten er vekke i dagens samfunn, og mange tar for gitt hva de har krav på.

 

Ola Nordmann som får en reperasjonsregning på knust skjerm på mobilen til 900 kroner, betaler som regel den, fremfor å bruke litt energi på å få hva man har krav på.

9428090[/snapback]

 

Tusen takk for kjempesvar Jocke, you rock :thumbup: (og dere andre)...

Jeg får ny mobil imorgen, snakket med nettbutikken Yatack.no nettopp. Dette skulle tydeligvis hendt mye tidligere, men jeg har lært noe her ihvertfall. Ifølge Yatack.no kom ikke beslutningen fra SE før idag, at jeg skulle få ny mob :nei:

 

Hvor teit det enn høres ut så gleder jeg meg til å få en ny, slik at jeg "kommer igang" :dribble: . Wish me luck...

om alt stemmer med denne skal jeg bytte nick hehe

Lenke til kommentar
Det er veldig mange som klager over diverse feil her. Håper det ikke er noe veldig vanlig. Min telefon kommer enten i dag eller i morgen.

 

Dere som har mye feil, har dere oppgradert firmware?

9430722[/snapback]

 

Eg hadde ikkje mykje feil, men måtte ein gang resette maskina heilt ved å ta ut batteriet fordi av/på knappe slutta å virke. Og så måtte eg stille inn alle data til fabrikkinnstilling ein gang fordi maskina ikkje fann den som rin gte i adresseboka lenger.

 

Eg har installert ny firmware og har ikkje hatt noke problem etter dette.

 

Eg er svært godt fornøgd med denne telefonen.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan man får wlan til å fungere sammen med wpa2 kryptering, noen som har fått det til?

9425090[/snapback]

Hei.

Var i kontakt med SE ang dette.

Fikk til svar at problemet skulle være løst i den nye firmwareoppdateringen.

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Vi har släppt en ny mjukvara till Sony Ericsson P1i. Prova att uppdatera telefonen med vår uppdateringstjänst på www.sonyericsson.com/support. Löser detta ej problemet, prova att ställa er router på endast WPA2 om denna möjlighet finns.

 

Med vennlig hilsen

 

/Rickard

Sony Ericsson Call Center

Lenke til kommentar
hey, lurte på hvordan jeg legger over UTZ. filer til P1i. Finnes så mange bra themes.... må få lagt dem inn.

 

Håper på svar :cool:

 

ps; og JA, jeg har fått ny mob idag etter over 1 mnd med venting, og denne virker mega bra :thumbup:

9441763[/snapback]

Du bare legger de over på f.eks minnekort og deretter trykker du på fila, da blir de installert.

Lenke til kommentar

Genial,ganske enkelt genial :w00t:

Det må sieas at jeg hadde hatt min i en uke da den hengte seg så snart jeg prøvde å bruke kamera.....Tuslet til butikken på dag 8 og fikk beskjed om at da måtte den sendes på service :nei:

Takk,da vil jeg snakke med noen med litt mer autoritet på dette bruket enn deg lille venn!

Fikk ny telefon ja! Den eneste feilen med den er fargen, den finnes ikke i rosa :innocent: Men de har mye fint på eBay så jeg har rosa skin på den da :love: Har også kjøpt sort skinnveske der for en slikk og ingenting.

 

Ett tips for de som blir gale av" /1" bak kontaktene når de får meldinger o.l. : Slett sim kontaktene. Så kopierer du alle kontakter fra telefonen og inn på sim igjen. Blondiner kan :w00t:

 

Men den h....... klokka da. Hovedklokka viser oslo-tid,den under london tid. Gjett hvilken klokke alarmen går etter hvis du bruker vekke klokke der da? :hmm: HJELP

 

Har enda ikke funnet en måte å bli kvitt den teite meldinga om at sms er 2 eller 3 meldinger lang. arg. Tips noen?

 

Har noen tips hvordan jeg enkelt kan overføre filer fra mac til telefonen? En og en sang tar så mye tid... :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan man får wlan til å fungere sammen med wpa2 kryptering, noen som har fått det til?

9425090[/snapback]

Hei.

Var i kontakt med SE ang dette.

Fikk til svar at problemet skulle være løst i den nye firmwareoppdateringen.

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Call Center.

 

Vi har släppt en ny mjukvara till Sony Ericsson P1i. Prova att uppdatera telefonen med vår uppdateringstjänst på www.sonyericsson.com/support. Löser detta ej problemet, prova att ställa er router på endast WPA2 om denna möjlighet finns.

 

Med vennlig hilsen

 

/Rickard

Sony Ericsson Call Center

9431757[/snapback]

Oppdaterte programvaren med seus men jeg hart ikke valget WPA2 engang.. Løste det med å bruke wep kryptering..

 

lurer litt på om jeg skulle velge world1 ved hjelp av daviciteam men er redd for å miste norsk språk og ordbok :) noen som har prøvd?

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...