Gå til innhold

pakkeliste til millitæret!


SuprG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er mobil totalt ubrukelig dær?

9381252[/snapback]

 

vi hadde ikke lov til å ha den med ut i felten, men stort sett alle hadde det med, og ingen fikk kjeft for det.

men det er ditt eget ansvar, blir den ødelagt, så må du kjøpe ny selv.

det er vel hovedsaklig derfor man ikke har lov til å ta den med.

Lenke til kommentar

Underbukser og sivile klær er tingen... mobil tar jeg som en selvfølge.. (alle hadde det i 99' når jeg var ute;) Ellers er det ikke mye du har behov for.... litt spenn til å kjøpe mat i kantina når det er kokt torsk til middag kan jo være greit (nå kan det jo hende at du faktisk liker kot torsk da). Ellers er det ikke mye å ta seg til. Var i alle fall slik at vi måtte reise hjem i perm uniform, men det tror jeg vi var de siste som hadde.. de derre buksene som krympa til 1/2 størelse ved vask på 60 grader.... flotte saker... var jo altid en luring som måtte prøve det!! Resten av stæsjet dit kan du ha hjemme til rekrutten er overe.. det er som regel sene kvelder og tidlige morgener, så det blir ikke mye tid til overs....

Lenke til kommentar

Kan og legge til at sikkerhetsnåler er en fin ting, da disse er greie å feste lakenet med under madrassen. Dette hjelper deg med at strekken på sengen din holder seg, noe som gjør det enklere når man må stille rom klart til inspeksjon om morgenen. Se litt an hvor nøye de sjekker under madrassen, det er/var ikke lov da jeg var i millitæret, men kan være til stor hjelp :)

Videre hadde jeg stor nytte av min GBA da jeg satt fyringsvakt/sambandsvakt på øvelser.

Endret av Alsace
Lenke til kommentar

Hvis man bare gidder å prøve litt så er det ikke vansklig å strekke sengen skikkelig. Jeg fikk aldri pes for dårlig sengestrekk. Jeg har også lagt merke til at på enkelte tjenesteder så legges puten UNDER dyna? Hvorfor? Hos oss la vi puten over dyna, ideen var at brannmennene (i tilfelle brann) lettere skal kunne se om det lå noen i senga eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okei :) Du skal i militæret :) Så spennende da :) Ser du også overdriver når du bruker dette :)-symbolet.

 

Uansett.

Militzn er ikke som du tror, langt fra. Nå vet ikke jeg hvor du skal. Men alikevel så er dette universale produkter, smart å ha med.

 

Du skal nok sosialsere, ergo ta pils. Da bør du ha sivile klær. Gjerne tre bukser og tre gensre, det er lurt. En jakke, det er høst. Boxere og sokker, masse masse. Fordel der.. Slipper du vaske så ofte.

 

For det andre, så er bærbar, mobillader og mobil høyst nødvendig.

 

Om du ellers er overvektig, anbefaler jeg ikke å ta med denne bærbaren, av årsaker som fortrengelser og motivasjon.

Lenke til kommentar

masse boxere og sokker er egentlig ikke nødvendig, man får helt ok boxere(mange liker dem ikke men) og greie sokker av forsvaret, jeg brukte oftest dem.

og pils i helgen sammen med ihvertfall laget er obligatorisk

 

Aleks_r: Du har forresten ulovlig bruk av logoen, FMS blir nok ikke glad hvis de ser det...

Lenke til kommentar
OM jeg hadde jobbet for microsoft, deltatt aktivt på et nettforum, å kommet med mine egne utsagn. Tviler jeg sterkt på at dette ville vært en koselig sak i deres øyne. Såvel gjelder det samme for luftforsvaret. Ikke at jeg har noen hensikt med å gjøre noe. Men harryfaktoren er typ 200.

 

Smileys er dårlig avslutning forresten. KLAPP og TRAMP!

9567398[/snapback]

 

Pirkpirk. La nå folk få ha den avataren de vil uten å få kritikk for det. Skulle jeg pekt på den nye skinnvesten din og sagt: "HAHA, den så lite teit ut da. Jeg vil anbefale deg å bytte den, i tilfelle det kommer en vaskeekte trønder løpende etter deg med slegge." (Dog var dette satt veldig på spissen)

 

On topic:

Ta med deg boxere!! Hvertfall 4-5 stk, for de man får utdelt i militæret er ikke akkurat verdens beste. Om du skulle glemme dette, er det viktig at du tenker motsatt av det normale systemet på størrelser. (S = Small, M = medium, L = Large)

De liker nemlig å forvirre folk ved å sette S = Stor og L = liten.

 

Ta også med deg neglklipper, q-tips, iPod e.l., bok/bøker, noen sivile klær, mobil, dusjsåpe og shampo(!), tannbørste og tannkrem, barbermaskin (veldig viktig, hverfall i Garden).

 

En bok er å anbefale på det sterkeste, da innrykksdagen består av MYE venting.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg var ferdig med rekrutten nå på fredag, og mine stalltips er:

 

- Tidsfordriv (bøker, iPod, pc osv. frem til man får forlate leir)

- Sivile klær (om du ikke skal hjem før uniformsplikten opphører)

- Penger (kan alltids overføres via nettbank/telebank underveis også)

- Egne boxere etter behov. Jeg fikk utdelt splitter nye MAN-boxere (sånne som er på dressmann?), og kan ikke gråte av den grunn. De sitter godt i forhold til de grå boxerne mange andre fikk..

 

Ellers vil jeg ønske deg lykke til, gjør noe morsomt ut av rekrutten..

Det blir hva man gjør det til :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da jeg var inne til førstegangstjeneste i 2003 fikk vi noen boxere som var helt ubrukelige. Jeg tok med egene boxere som var MYE bedre å gå i. Du får det meste. Ta med noen bøker, mp3-spiller e.l. De første dagene før du får lov til å forlate leiren er veldig kjedelige. Ta med minst mulig vil jeg si. Hvis du finner ut at du mangler noe, kan du bare ta det med neste perm.

 

Tyveri var et stort problem da jeg var inne (både på Jørstadmoen og GSV), så jeg ville ikke tatt med alt for mye av verdi.

 

Edit: Og som noen andre nevnte, det størrelsene er omvendt! L=Liten S=Stor...

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...