Gå til innhold

pakkeliste til millitæret!


SuprG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-noe sivile klær(bukser og gensere, kanskje en eller to t-skjorter er egentlig alt du trenger, du bruker resten militært

-toalett-saker

-penger

-musikk?

-godt mot

 

jeg hadde ikke tid til å bruke noe sivilt før jeg hadde min første perm, da dro jeg hjem og hentet noen saker jeg tenkte kunne være kjekt, men det var ting JEG synes var greit, ikke noe man egentlig hadde brukt for

Lenke til kommentar
jeg skal snart i millitæret :)  og jeg lurer på hva som kan være lurt å ha med seg dit?

9172780[/snapback]

Foruten gode sokker en god innstilling.

9183701[/snapback]

 

 

Sokker får du.

Jeg fikk vel egentlig alt utenom sivilklær.

 

boxer, sokker, superullundertøy, t-skjorte...mya bra klær;)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du tar med boxershorts hjemmefra, de du får utdelt i militæret er ikke særlig å ha på seg. Mulig de har endret seg siden jeg var inne(03/04) for alt jeg vet, men strikk og passform var lik null spør du meg.

 

Det var vel i grunn det eneste jeg kom på som ikke var nevnt allerede :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må ha med deg: Toalettsaker og lommepenger (Får ikke penger før det har gått 14 dager sånn ca.).

 

Det som er lurt å ha med: MP3 spiller, tidsfordriv i form av lektyre, stort håndkle (de du får utdelt er små) og kanskje noen sivile klær (et ekstra skift). Noen steder får du lov til å gå i sivil under rekrutten, andre steder ikke.

 

Det du kan ta med senere: Tv, sivile klær, pc, spill etc.

 

Bare husk at du skal ha det med deg igjen også.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale en robust og relativt billig klokke, gjerne med backlighting. Ingen god idé å skrape opp/ødelegge Breitlingen sin til

32 000.- i felt :cool:

 

Som tidl. nevnt er også et multiverktøy noe man får god bruk for - enkelte steder deler de ut Victorinox multiverktøy til hver soldat, men der jeg var (LVABn Ørland) så hadde de bare en slik pr. lag (8-10 mann).

 

MP3-spiller og bøker trenger du ikke ta med deg før etter rekrutten mener nå jeg, ettersom man gjerne har lite tid til slikt på rekruttskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...