Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor må menn se på kvinner?


Anbefalte innlegg

fy aiiler. jeg vil bare utrykke min skuffelse, i likhet med samtlige andre i denne tråden. Du kunne likesågodt ha spurt oss om hvorfor jorda går rundt, eller hvorfor vi dør når vi ikke spiser.

 

Som det sikkert har blitt forklart uttalige ganger før meg, ser vi på damer fordi det er like viktig som å sove, spise, runke etc etc... Om jeg ikke hadde eye-humpa andre damer enn kjæresten min hadde jeg hatt et meget kjedelig sex liv, og antageligvis drept meg selv i protest. Grunnen til at typen din ikke greier å forklare seg til deg, er antageligvis fordi han aldri hadde drømt om å bli stilt det spørsmålet. Jeg må inrømme at jeg selv ikke greier å utrykke meg klart nok.

 

Vi ser på damer fordi de er det motsatte kjønn. det ligger i vår natur. jeg inrømmer at noen karer stirrer litt for mye, men herregud de kan ikke noe for det. Ikke føl deg som godteri; ta det som et kompliment. Bare fordi øynene hans vil ha deg, betyr det ikke at det kommer til å skje.

Endret av Jimstar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fy aiiler. jeg vil bare utrykke min skuffelse, i likhet med samtlige andre i denne tråden. Du kunne likesågodt ha spurt oss om hvorfor jorda går rundt, eller hvorfor vi dør når vi ikke spiser.

 

Som det sikkert har blitt forklart uttalige ganger før meg, ser vi på damer fordi det er like viktig som å sove, spise, runke etc etc... Om jeg ikke hadde eye-humpa andre damer enn kjæresten min hadde jeg hatt et meget kjedelig sex liv, og antageligvis drept meg selv i protest. Grunnen til at typen din ikke greier å forklare seg til deg, er antageligvis fordi han aldri hadde drømt om å bli stilt det spørsmålet. Jeg må inrømme at jeg selv ikke greier å utrykke meg klart nok.

 

Vi ser på damer fordi de er det motsatte kjønn. det ligger i vår natur. jeg inrømmer at noen karer stirrer litt for mye, men herregud de kan ikke noe for det. Ikke føl deg som godteri; ta det som et kompliment. Bare fordi øynene hans vil ha deg, betyr det ikke at det kommer til å skje.

9170436[/snapback]

 

 

Det må jeg si min venn (om jeg kan kalle deg det :p) var UTROLIG godt skrevet, og kanskje den beste posten hittil! :) Genialt svar!

Lenke til kommentar

Har lest grovt igjennom tråden, men håper jeg ikke bommer helt nå.

 

Menn er mer visuellt stimulert en hva en kvinne er. Når en mann har sex fks vil han gjerne ha lyset på og se på henne, mens det kanskje ikke er nødvendig for hun. Dessuten har han mer testo og det er en seksuellt stimulerende hormon. Jenter som har gjennomgått kjønnsoperasjoner har opplevd og fortalt om en økning i "titting" og seksuell stimulering bare med å se det motsatte kjønn eller hvilket kjønn som enn tenner dem.

 

En kvinne blir ikke stimulert på samme måte. Hun leter etter personlighet og status på mannen. Derfor kan det ofte være uinterresant å kikke etter en mann om han ikke bærer en høy "rang" eller har en personlighet som fenger. Han skal gjerne ha en høy posisjon i den sosiale omgangskretsen han er i og helst være populær også blant andre kvinner. Derfor har du en skrike konsert og jenter som besvimer på konsert når feks. Robbie Williams går på scenen. Hadde han ikke vært den han er så ville du kanskje ikke snudd deg etter han om han hadde passert deg på gata. (Robbie er her brukt som et eksempel og om du ikke liker han putter du inn en annen kjent person du synes er verd å titte på---sjangsen er at nettopp den profilen denne kjendisen bærer er noe som faller i din "personlighets" smak)

 

Mye av disse tingene brukes også bevisst i til eksempel musikkvideoer, der du kan se artisten omgi seg meg damer, status symboler, penger og makt. Grunnen er påfallende enkel.

 

Det er også derfor du kan se "stygge" typer med "fine damer" En kvinne kan føle seg ukonfortabel ved at en mann strirrer på en annen jente, eller at menn stirrer på henne, er jo nettop fordi det ville ikke hun ikke gjort selv... hun kjenner jo ikke, eller vet ikke en gang hvem personen er. Ikke er de seksuellt stimulernede heller, om de ikke er Robbie Williams eller noen annen "stor" personlighet da. Men om hun først ser etter en mann.. så er hun kanskje litt interresert

 

Jeg synes du ikke skal ta det så alvorlig om typen din ser eller for den saks skyld dine venniners typer ser på andre jenter. Det er faktiskt helt naturlig og betyr ikke noe mer en nettopp å se og det ligger ikke nødvendigvis noen baktanke der, selv om det ville gjort det om det var du som så. Noen menn ser mer enn andre, men alle normale menn ser selv om det er bare for å bekrefte for seg selv at de faktiskt har ei fin dame de allrede er sammen med. Han kan ha det helt fint der han er selv om han ser, det skjer automatisk akuratt som det skjer automatisk at du ikke ser.

 

Om typen din skriver brev til deg for å uttrykke seg må du virkelig få litt perspektiv og kankskje gi han rom for å snakke ut. Jenter er nemlig flinkere til å diskutere, som oftest, og kan ha mange tankerekker og argumenter flyende på samme tid. Multi-tasking om du vil der mannen kommer til kort fordi han konsentrerer seg om en ting av gangen. Kaster du mange argumenter på han og bytter tema, så setter du han fast og han blir forvirret og klarer ikke snakke for seg. Du som jente kan fort ta dette som et tegn på at han lyver eller ikke er oppriktig mot deg, men det du egenlitg har gjort er å ta rotta på han og det er et knep du ikke bør bruke om du virkelig vil at han skal være oppriktig og ærlig. Ikke vent med å ta opp en ting til når du har fått nok og må eksplodere, men velg heller et tidspunkt der begge er rolige og i humør til å snakke. Det er sørgelig om man ikke kan kommunisere sammen og tyr til brev, fordi kommunikasjon er nøkklen til et godt forhold og å lære mer om seg selv samtidig. At man kan lette seg med å fortelle akuratt hvordan man har det og bli akseptert for sine meninger og synspunkter er utrolig viktig. Selv om man ikke er enige så går det å komme til et kompromiss eller bli tryggere på hverandre og hva man føler. Det å skrive er en enveiskommunikasjon og kanskje en siste utvei for å få igjennom eller bli hørt når vanlig snakking ikke kommer frem. Det er også lettere å holde(ta det på ordet) personen på det som blir sagt i ett brev, det kan man jo ikke ta tilbake... det er jo skrevet liksom så derfor ser jeg på det som en siste utvei siden man ikke kan uttrykke kroppsspråk og tyde hva personen egentlig mener gjennom et brev. Se på bibelen... folk krangler ennå om hva som ble skrevet der for 2000 år siden, og de som har skrevet den er jo ikke der for å forklare seg så det kan jo aldri bli riktig.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Godt svar Cri , endelig en som kan svare ordentlig! :)

 

 

Bør adde til de gangene han skriver/har skrevet brev leser vi dem sammen etterpå :) Jeg vet ikke hvorfor han liker å gjøre det slik, men om det funker bedre for han så skal jeg ikke nekte han. Kanskje fordi han skriver mer enn han snakker i det daglige? Har fått høre fra familien hans, at før vi ble sammen sa han bare -mm mmm til det meste, men ikke nå lenger :p Men generellt sett forteller vi alltig ting til hverandre, hva det enn måtte være :)

Lenke til kommentar

Takk. Jeg satt faktiskt ikke å gnidde ut svaret, men jeg gjorde noen edit før jeg gikk hjem fra nattevakten. Jeg skriver nemlig ikke bra og ofte mange feil. Så svaret kom på den tid det tok å skrive det ned Leptox. Jeg synes det er litt rart at du(med fler) beskriver spørsmålet hennes som dumt siden det faktiskt er laget dokumentarer og bøker nettopp rundt dette temaet, det med kommunikasjon og hvorfor menn og kvinner er forskjellige. Det viser jo seg når tråden er så lang som den er at til og med mer info og snakk om det er nødvendig siden det er vanskelig å forstå det motsatte kjønn.

 

Hvis de svarene Aiiler får er at spørsmålet hennes er dumt og hvorfor spørre om sånne ting, gjør jo ikke akuratt det saken noe bedre. Faktum er jo at menn ser på kvinner mer enn kvinner ser på menn, men svaret på hvorfor ligger også i vestlig kultur. En mann, eller for den saks skyld en kvinne, i vårt samfunn møter bilder av kvinne kropp sikkert mer enn 100 ganger pr dag... og sier jeg KROPP tør jeg påstå at du får et bilde av en kvinne kropp, eller en del av en kvinne kropp, som sikkert 80% av oss andre også får(selv om du er mann eller kvinne). Nå begynner det faktiskt å bli sånn for menn også som det har vært for kvinner i lang tid. Vi skal være trente og perfekte. Hvorfor det er så mye fokus på kropp er en annen diskusjon, men det er jo tydelig at både kvinner og menn ser på kroppene sine og fler og fler er usikkre på kroppen sin og utseende generellt.

 

Å spørre seg hvorfor det er sånn og gjøre seg opp en tanke rundt det synes ikke jeg er dumt i det heletatt, men faktiskt reflekterende og inteligent !

 

 

EDIT: Leif + tillegg. (tok meg sikkert 10 min denne gang å utforme inlegget)

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

trur ikkje vi* reagerte så mykje på selve spørsmålet som vi gjor til emnetittelen + spørsmålet.

 

 

*håpar det ikkje berre var eg

Lenke til kommentar
Takk. Jeg satt faktiskt ikke å gnidde ut svaret, men

 

Å spørre seg hvorfor det er sånn og gjøre seg opp en tanke rundt det synes ikke jeg er dumt i det heletatt, men faktiskt reflekterende og inteligent !

 

9176016[/snapback]

Spørsmålet "hvorfor" er legitimt nok, men når det blir stilt på en måte som går ut fra at handlingen er forkastelig før diskusjonen i det hele tatt er i gang, er det ikke rart at svarene for det meste blir som de blir. :)

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Svin eller ikke Svin... gi meg mer vin !!

 

Jeg ser meg enig i at begge deler kan være riktig. Alkohol og i en stor guttegjeng har vært kjent å gjøre meg til gris 1 gang eller kanskje 2, men at gutter og jenter ser på hverandre er bare svinaktig bra og ingenting galt med synes jeg.

 

Dessuten er det devaluerende å gi et menneske dyrenavn, spesielt når det er et svin/gris i dette tilfellet som blir linket med noe negativt og skittent.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Det må jeg si min venn (om jeg kan kalle deg det :p) var UTROLIG godt skrevet, og kanskje den beste posten hittil! :) Genialt svar!

9170503[/snapback]

 

Tusen takk, mann! Det var hyggelig å høre

9171710[/snapback]

 

Ehm foretrekker kvinne takk! :p

9171729[/snapback]

 

no shit? Jeg er smigret; en dame som liker det jeg skriver :) Takk!

Lenke til kommentar

Det må jeg si min venn (om jeg kan kalle deg det :p) var UTROLIG godt skrevet, og kanskje den beste posten hittil! :) Genialt svar!

9170503[/snapback]

 

Tusen takk, mann! Det var hyggelig å høre

9171710[/snapback]

 

Ehm foretrekker kvinne takk! :p

9171729[/snapback]

 

no shit? Jeg er smigret; en dame som liker det jeg skriver :) Takk!

9184438[/snapback]

 

Haha! :) Morsom er du også! Vel menn og kvinner har mye tilfelles, og jeg synes dine meninger ang dette var gode. :)

Lenke til kommentar
Svin eller ikke Svin... gi meg mer vin !!

 

Jeg ser meg enig i at begge deler kan være riktig. Alkohol og i en stor guttegjeng har vært kjent å gjøre meg til gris 1 gang eller kanskje 2, men at gutter og jenter ser på hverandre er bare svinaktig bra og ingenting galt med synes jeg. 

 

Dessuten er det devaluerende å gi et menneske dyrenavn, spesielt når det er et svin/gris i dette tilfellet som blir linket med noe negativt og skittent.

9181091[/snapback]

 

 

Dyrenavn brukes til så mangt, kittn/pussy (katt), dog/doggy (hund) ect brukes ikke direkte på en negativ måte. Tispe (kvinnelig hund) brukes på en negativ måte rettet mot mennesker.

 

Samme som engelsktalende land bruker mat som 'kallenavn' pumkin, candy ect. rettet mot en de er glad i..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...