Gå til innhold

Test: Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

HTC S710 hadde vært en fint alternativ for meg, hadde den bare hatt 3G. Jeg er nemlig helt avhengig av det. Hvis jeg velger å sette EDGE som et krav, hvilken telefon vil dere da anbefale? Nærmest mulig P1i med andre ord. Smarttelefon, gjerne touchscreen med penn, fyldig kalender- og planleggerdel, godt batteri, mulighet for litt multimedia (mp3-spiller og kamera).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HTC S710 hadde vært en fint alternativ for meg, hadde den bare hatt 3G. Jeg er nemlig helt avhengig av det. Hvis jeg velger å sette EDGE som et krav, hvilken telefon vil dere da anbefale? Nærmest mulig P1i med andre ord. Smarttelefon, gjerne touchscreen med penn, fyldig kalender- og planleggerdel, godt batteri, mulighet for litt multimedia (mp3-spiller og kamera).

9160531[/snapback]

Hva er det som gjør at du er avhengig av 3G?

Lenke til kommentar
HTC S710 hadde vært en fint alternativ for meg, hadde den bare hatt 3G. Jeg er nemlig helt avhengig av det. Hvis jeg velger å sette EDGE som et krav, hvilken telefon vil dere da anbefale? Nærmest mulig P1i med andre ord. Smarttelefon, gjerne touchscreen med penn, fyldig kalender- og planleggerdel, godt batteri, mulighet for litt multimedia (mp3-spiller og kamera).

9160531[/snapback]

Hva er det som gjør at du er avhengig av 3G?

9161080[/snapback]

 

Japan, f.eks, har ikke GSM-nett etter hva jeg har forstått. Jobben min inkluderer mye reising, så da trenger jeg en "verdensmobil".

Lenke til kommentar

Hvis du er mye i Japan så er det for såvidt et godt argument. Men det jeg ofte opplever er at de fleste proffbrukere gjerne har en litt mindre og enklere telefon de bruker i tillegg til en smartmobil. Jeg har for eksempel en W850 som jeg bruker i tillegg som ligger i PC-kofferten når jeg er ute å reiser. Eventuellt som jeg har med meg når jeg er i situasjoner hvor det er relativt stor sjanse for at det kan komme til å skje noe med telefonen. Fest for eksempel ;)

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig. Jeg har K800i nå, og skal ha K850i så snart den kommer på markedet :) Jeg kommer til å reise til Japan, og selv om det ikke er så ofte Japan som andre land, så er jeg helt avhengig av å kunne ringe til Norge derfra når jeg er der, gjerne noen ukers opphold i slengen. Kommer til å ta med begge telefonene på tur. P1i for alt jobbrelatert, siden det vil være bedriftsabonnement på den, og K850i til å evt. ringe hjem (noe man har Skype til egentlig da), ta bilder og høre på musikk.

 

Ser for meg at de to telefonene er en bra kombinasjon på oppdrag. Reising her til lands blir det betydelig mindre av, så jeg ofrer heller EDGE enn flere av de andre funksjonene P1i har.

 

edit: Nå ser jeg jo faktisk at K850i vil ha både EDGE, HSDPA og vanlig 3G. Med WiFi på P1i da så har jeg hele settet med på alle reiser. Flott!

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
For det første så hadde vi ikke hatt bruk for mer en en nettside dersom alle skulle ha like tester. Jeg synes det er bra at Amobil faktisk gjør sine egne uavhengige tester uten å legge for mye vekt på hva andre måtte mene om samme produkt. En test vil uansett aldri passe hver enkelt bruker som måtte lese den. Skal du virkelig få noe ut av tester bør du lese flere tester fra flere nettsider og gjøre deg opp din egen mening.

9160501[/snapback]

Men kjære deg, det er jo nettopp fordi så og si alle her leser andre tester i andre fora at vi har et sammenligningsgrunnlag for å trekke diverse konklusjoner fra. Det som går igjen hos amobil er inkonsistens og subjektivitet og til tider totalt ufortåelige vurderinger.

 

Bare for å ta et eksempel med iPhone (siden jeg ikke selv har prøvd SE P1i enda). Om tastaturet skriver de: "Å skrive SMS og e-post er ikke like lett, men går overraskende greit med den tastatur-løsningen Apple har brukt". Hmm - "Like lett" - sammenlignet med hva? Alle som prøver en iPhone blir overrasket hvor bra tastaturet er, spesielt på SMS og e-post. Sammenlignet med vanlig nummertatstatur skriver man 2-3 ganger så raskt på en iPhone. Det er nesten så en lurer på om de i det hele tatt har prøvd å skrive SMS på en iPhone når de skriver noe sånt. Med andre ord, det de skriver er BS kort og godt.

 

Videre skriver de: "I tillegg irriterer et par unødvendige bommerter, som at kalenderen er altfor forenklet og at hele 700 MB av minnet er brukt til operativsystemet". Hvordan i all verden kan det være en "bommert" at operativsystemet bruker 700 MB? Man har jo 4 evt 8 GB å ta av. Jeg stiller meg helt ufortående til dette, igjen - BS.

 

Men det morsomme er alikevel: "Du kan heller ikke koble til trådløse hodesett, og surfing går tregere enn nødvendig fordi telefonen mangler 3G. Dette er selvsagt ikke et problem så lenge du er i et trådløst nett, for eksempel hjemme eller på jobben." - Hmm sier du det ja :) -Og som en konklusjon blandt annet av denne mangelen på 3g (iPhone har EDGE som de fleste vet) så skriver de: "Disse manglene gjør nok først og fremst iPhone uegnet for proffbrukeren".

 

I følge amobil er P1i er litt lite egnet for "proffbrukeren" fordi den har 3g og ikke EDGE, mens iPhone er litt lite egnet for "proffbrukeren" fordi den har EDGE og ikke 3g. Inkonsistens kalles dette. Men det største spørsmålet man sitter igjen mer er: Hvem er egentlig denne "proffbrukeren" ? Er det en bedriftsleder som må ha tilgang til email i taxien? er det en geek som koser seg meg gadget'en på bussen/toget? ei berte på 27 som bare MÅ være konstant online? Jeg betrakter meg selv som nokså erfaren bruker gjennom mange år, med utallige telefoner og PDA'er brukt i mange land verden rundt. Så ja, jeg har til nå betraktet meg selv som litt på den "proffe" siden av brukermassen. Og så leser jeg i amobil at iPhone ikke passer til meg fordi den ikke er "proff" nok. Riktignok er ikke iPhone noen Blackberry (og takk for det), men dette blir uansett bare til de grader så ALT ALT for dumt.

 

Nå kommer iPhone til Europa i høst, og det skal vel mye gjøres om den ikke kommer med både MMS og 3g. For å spare unødvendige kostnader skal det vel også mye til for at den europeiske/asiatiske varianten kommer med EDGE, men hvem vet hva Mr Jobs finner på?

 

Men tilbake til testene. Skal man teste hvor bra telefonen er til å skrive mail/sms, så gjør det da! istedet for slik BS som med iPhone! For eksempel, etter noen dager til en uke med bruk, så kan man teste en standardisert tekst for å se hvor mange ord i minuttet man klarer. Da får ivertfall leserne noe håndfast å forholde seg til. Tilsvarende kan man teste dekning, kamera, GPS, stort sett alt untatt rene subjektive ting som design, look and feel osv. Og for guds skyld, ikke la totalvurderingen bli en "subjektiv helhetlig" vurdering.

 

Sånn, ferdig :D

Lenke til kommentar
Din side, som du trekker frem for å forsvare amobil sin konklusjon, er for det meste meget positiv i sin omtale av telefonen, men trekker for at den kom litt for sent.

Nei, nå misforstår du. Jeg trekker frem Dinside for å påpeke at det du sier om at en samlet presse roser P990i opp i skyene faktisk ikke stemmer.

Uten at jeg er interessert i å gå inn i en videre diskusjon om andre nettsteders tester, så nevnes det også her at telefonen er treg og at tastaturet er smått. Og så trekkes telefonen for å mangle EDGE.

 

6280 fungerer jo rett og slett ikke. Vi er 3 stk som har hatt denne telefonen, og alle 3 har hevet kjøpet. Litt av en 6-er må jeg si.

Problemene med 6280 dukket ikke opp på vårt testeksemplar, og det var ikke en kjent feil da vi testet telefonen. Vi kunne derfor helt åpenbart ikke trekke telefonen for en programvarefeil vi ikke hadde kjennskap til.

 

P990i var rock solid før siste FW oppdatering og sammenlignet med andre smarttelefoner fra samme periode er den ikke vesentlig tregere.

Jeg går utifra at du har noen eksempler du kan støtte denne påstanden til. Hvilke telefoner sikter du til?

 

At den er utstyrt med for lite arbeidsminne kan diskuteres. Det er vel heller snakk om feil type minne sammen med elendig minnehåndtering fra symbian os.

Dette kan slett ikke diskuteres. Dette har Sony Ericsson selv bekreftet. Så med mindre du er villig til å motsi Sony Ericsson på dette punktet, så må du akseptere dette.

 

Men du har helt rett. Den kan ikke sammenlignes på noen som helst måte med 6280 for P990i kan man faktisk bruke. Lærer du deg til å avslutte aplikasjoner etter hvert som du ikke bruker dem lenger, så er telefonen rett så stabil. Og rask også.

 

OK. Da har vi i alle fall på det rene at du har en annen erfaring med P990i enn en hel masse andre brukere, så det er kanskje ikke så rart at du er av en annen oppfatning.

9156055[/snapback]

 

Kan du være så snill å vise til en link som bekrefter at Sony Ericsson har fastslått at P990i har for lite arbeidsminne?

Du kan fiske frem Nokia N80 og sjekke hvor rask den er sammenlignet med P990i. Du vet at de animerte menyovergangene er historie? Men det visste du, for du kjenner tydeligvis P990i veldig godt?

Og jeg er aldeles ikke alene om å være strålende fornøyd med P990i. Du kan sjekke forum rundt om kring på nettet, blant annet på esato, så kan du se mange tråder som omhandler akkurat det temaet. At man diskuterer bugs er ikke ensbetydende med at man er missfornøyd, ikke sant?

Lenke til kommentar

For det første så hadde vi ikke hatt bruk for mer en en nettside dersom alle skulle ha like tester. Jeg synes det er bra at Amobil faktisk gjør sine egne uavhengige tester uten å legge for mye vekt på hva andre måtte mene om samme produkt. En test vil uansett aldri passe hver enkelt bruker som måtte lese den. Skal du virkelig få noe ut av tester bør du lese flere tester fra flere nettsider og gjøre deg opp din egen mening.

 

Angående EDGE. Jeg mener å kunne tillate meg å ha en rimelig oppdatert formening om hva som rører seg i proffsegmentet. Jeg har som journalisten her vært i bransjen siden forrige årtusen en gang. Jeg jobber i dag mot bedriftsmarkedet og en stor del av min jobb er å finne rett telefon til rett bruker. Jeg bruker selv tid på å teste diverse modeller for å gjøre meg kjent med fordeler og ulemper på de forskjellige modellene og merkene.

Og for å understreke det så er jeg en stor fan av SE. Privat har jeg kun hatt SE de siste 6-7 årene. (Med unntak av halvannet år hvor jeg jobbet for Nokia)

 

P serien til SE kunne ha vært helt geniale telefoner, men mangelen på EDGE gjør at jeg ikke anbefaler disse i større grad til mine kunder. Jeg ser at mine kunder, det vil si bedriftskunder som kjøper telefonene som verktøy, ikke leketøy foretrekker å ha en telefon som har støte for EDGE. Som nevnt tidligere i tråden er ikke dekningen på 3G helt på topp inne i bygg osv. Når jeg og mine kunder er på farten er det ganske ofte vi er inne i bygg... det være seg i by eller på landet... EDGE følger meg over alt hvor jeg er stort sett mens 3G ofte er en utfordring med dagens utbygging.

 

I grove trekk så kan jeg si at veldig mange av mine kunder etter anbefaling fra meg slår av 3G for å spare strøm. Eventuelt kjøper en telefon med bare EDGE som for eksempel HTC S710 som kanskje er den mest geniale telefonen i dette segmentet.

 

For de som er mye på farten i Norge er det kun EDGE som er stabilt nok. Ja det er klart at begge deler er best, men må man velge en av dem vil jeg alltid anbefale EDGE. I praksis merker du svært liten forskjell i hastighet på telefonen. Men en telefon som bare har 3G vil forskjellen fra 3G til GPRS være merkbar og du vil merke den ofte.

Jeg er helt enig i at fravær av  EDGE er en vesentlig mangel på denne typen telefon. Det skulle ikke være noe i veien for at SE skulle kunne implementere teknologien i sine telefoner når alle andre kan det!

9160501[/snapback]

 

Det er ikke poenget at dere skal være identisk med andre nettsteder når dere tester telefoner. Poenget er at dere favoriserer Nokia her på amobil. Det skjønte du vel, fyllenerver eller ikke fyllenerver?

Da jeg leste ditt argument om hvorfor du ikke anbefaler SE P serien til dine kunder, måtte jeg rett og slett le... Hvem er kundene dine? Handelsreisende som kjører rundt om kring og surfer på mobilen? Hvilke kunder er det du har som ikke bor på hotell når de reiser land og strand rundt? Hvilke kunder er det du har som ikke benytter seg av fly når de skal ut og reise i forbindelse med jobb? Neste gang du er på en flyplass, titt litt rundt. Det er veldig få som sitter og stirrer på sine mobilskjermer, men derimot bærbare datamaskiner kan sees over alt. Og ikke at jeg kan bekrefte dette på noen som helst måte, men jeg tviler de sitter og surfer med sneglefart, når de aller fleste flyplassene har trådløse nett. Meeen jeg kan jo alltids ta feil...

Lenke til kommentar
Sammenlignet med vanlig nummertatstatur skriver man 2-3 ganger så raskt på en iPhone.

Du mener det går mellom 2-3 ganger så raskt å skrive med en iPhone enn med en mobil med nummertaster og T9?

 

Hvordan i all verden kan det være en "bommert" at operativsystemet bruker 700 MB?

Reklamerer man med 4 gb og kunden bare får 3,3 gb, altså nesten en fjerdedel mindre enn forventet, er vel dette klart en bommert? Jeg tror vi skal lete lenge etter en kunde som er glad for dette.

 

I følge amobil er P1i er litt lite egnet for "proffbrukeren" fordi den har 3g og ikke EDGE, mens iPhone er litt lite egnet for "proffbrukeren" fordi den har EDGE og ikke 3g.

Ja, her burde nok iPhone fått bedre omtale enn P990i. Det er klart at, i et land som Norge, er det langt bedre med EDGE enn 3G.

 

blant annet på esato, så kan du se mange tråder som omhandler akkurat det temaet.

Det overrasker meg ikke veldig mye at en side for SE-fans har mange fornøyde SE-kunder. De fleste som besøker United.no ofte har nok mye positivt å si om Manchester United, for å bruke et eksempel.

 

Poenget er at dere favoriserer Nokia her på amobil. Det skjønte du vel, fyllenerver eller ikke fyllenerver?

I så fall er det vel fordi Nokia lager bedre produkter? Er det sååå vanskelig å svelge? Hvilken annen grunn skulle det være? Amobil har på ingen måte noe å tjene på å behandle produsentene ulikt, de har derimot alt å tjene på å være objektive og levere nøytrale tester uke etter uke.

 

Hvilke kunder er det du har som ikke bor på hotell når de reiser land og strand rundt?

Som nevnt tidligere er det ganske dårlig innendørsdekning for 3G, spesielt i Norge.

 

Og ikke at jeg kan bekrefte dette på noen som helst måte, men jeg tviler de sitter og surfer med sneglefart

Sannsynligvis surfer de ikke med sneglefart, hverken de med PC eller smartphone. Grunnen til at det er sannsynlig er at det er ingen tvil om at Nokia selger flest smarttelefoner, og at Nokia har langt fler modeller med _både_ EDGE og 3G, pluss gjerne HSDPA og Wifi.

 

Men, kom gjerne med noe konkret (gjerne noe annet enn EDGE-debatten gang på gang).

Endret av arehei
Lenke til kommentar
(gjerne noe annet enn EDGE-debatten gang på gang).

9162328[/snapback]

 

Poenget, kjære gutt, er at andre nettsteder er langt mer nøytrale i sine beskrivelser av Nokia enn amobil.

Her skiller amobil seg klart ut med positiv omtaler og tester av Nokiaprodukter. At det fremdeles står anbefalt på 6280 er jo rett og slett svindel, spør du meg.

At Nokia selger mest betyr ikke at de lager de beste telefonene, men at de har vært flinkest i markedsføring og at de har et meget bredt utvalg.

Innendørs, der man ikke har 3G, bruker man selvfølgelig WiFi på en smarttelefon. Det skjønner vel du også?

Esato er som du poengterer et nettsted dedikert til SE. Men hadde det stemt at nesten samtlige var missfornøyde med sin P990i hadde vel disse brukerne også vært missfornøyd? Hvor er så den store massen som er så missfornøyde? Tror kanskje dere blander kortene litt, for det var da SE sa de ikke ville rette bugsene i siste FW at folk skrek opp. Noe som førte til at SE gjorde om på sitt vedtak, og akkurat nå har ute en FW i betautgave som rapporteres å være 100% rock solid. :p

Lenke til kommentar

"Kjære gutt"? Ærlig talt, er du så liten og underdanig at du må bruke slike ord for å heve deg over andre? Jeg foreslår du går ut og kjøler deg ned litt, og diskusjonen her inne rettes litt tilbake mot det den egentlig skulle omhandle. Jeg, og sikkert mange flere, føler at EDGE og Amobil.no sin drift er godt gjennomdiskutert.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Du mener det går mellom 2-3 ganger så raskt å skrive med en iPhone enn med en mobil med nummertaster og T9?

9162328[/snapback]

Nei, jeg mener ikke, jeg vet! iPhone har også prediktiv ordliste (kun engelsk selvsagt enn så lenge). Dette burde jo selvsagt også være med i testen, hvordan denne ordlisten fungerer i forhold til T9.

 

Reklamerer man med 4 gb og kunden bare får 3,3 gb, altså nesten en fjerdedel mindre enn forventet, er vel dette klart en bommert? Jeg tror vi skal lete lenge etter en kunde som er glad for dette.

Dette er bare flåsete flisespikkeri. De "reklamerer" ikke for 4GB, de har to versjoner, en med 4 og en med 8 GB minne. Dessuten er det ingen "bommert", ala utelatelse av MMS (som virkelig er en bommert) men det er bare slik det er. En PC som selges med 1 GB ram, selges ikke som "234,7 til 638,3 MB fri ram tilgjengelig for deg". Husk, iPhone kjører OS-X, i prinsippet et OS med samme størrelse og kompleksitet som Windows XP evt Vista. At anmeldere blir forbauset over dette og kaller det for en bommert, er langt under pari.

 

Ellers er Poe her inne på et vesentlig punkt, sånn for å få føttene på jorda. Hvem har egentlig bruk for smartphones? På jobbreiser trenger man to ting: en laptop/notebook med wifi som man kan skrive fort og effektivt på og en OK telefon til å snakke i og som virker på alle kontinenter. Skal til Japan må man også ha 3g. Mer enn det trenger man ikke. Alt utover dette blir mer som leketøy/jåleri/gadgeteri å regne. Personlig ligger jeg i leketøy/gadgeteri kategorien, og "jåler" meg på den måten med å ha litt geek-aktige telefoner/PDA'er. P1i er vel mer "respektabel", mer som E65.

 

Helt siden smarttelefonens tilblivelse med Treo, har det vært snakk om at den vil danke ut laptopen. Dette er et fint salgsargument, men selvfølgelig bare sprøyt. Skal man skrive fort og effektivt, trenger man et skikkelig tastatur og en skikkelig skjerm. De som sier at de klarer seg kun med en smartphone, har aldri hatt bruk for laptop til å begynne med.

Lenke til kommentar

Denne tråden har bikket helt over med trolling og kverulering.

Jeg vil bare komme med noen siste generelle poeng:

 

P990i: Da P990i kom i salg, fantes det raske, stabile teknologisk oppdaterte telefoner allerede: Nokia E60 og E61 og E70, i tillegg til en rekke Windows-telefoner. Spesielt E-serien var raske og stabile da de kom. Å hevde at P990i ikke hadde/har problemer med hastighet og er/var like rask og stabil som konkurransen er å overse fakta.

Det er alt jeg har tenkt til å si om P990i.

 

Når det gjelder Edge:

Edge er viktig for mange, meg inkludert. 3G fungerer dårlig innendørs. Wlan finnes ikke overalt. Om du er avhengig av en rask internettilkobling, noe mange er, så er da mangel på Edge et minus.

Så enkelt er det, og dette er alt jeg har tenkt til å si om Edge.

 

Når det gjelder iPhone, så spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken score denne fikk, i og med at telefonen uansett ikke er tilgjengelig i Europa. Når telefonen blir tilgjengelig i Norge, så må selvsagt mangel på f.eks MMS sees i et annet lys.

 

For de som mener det er inkonsekvent å mene at en telefon som ikke har 3G kan være dårlig for proffbrukeren:

Om du mangler det ene, så vil du savne det andre. 3G er SELVSAGT ikke en funksjon proffbrukere IKKE trenger - tvert imot.

 

Til slutt vil jeg si at dersom det er noen tvil, er brukeren TheScirocco IKKE er tilknyttet Amobil, slik det er oppfattet her:

Det er ikke poenget at dere skal være identisk med andre nettsteder når dere tester telefoner. Poenget er at dere favoriserer Nokia her på amobil. Det skjønte du vel, fyllenerver eller ikke fyllenerver?
Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Denne tråden har bikket helt over med trolling og kverulering.

9163749[/snapback]

Å, jeg vil ikke si det. Du må huske på hva utgangspunktet er. Subjektive vurderinger kan i prinsippet ikke motstrides annet enn at man kan påpeke at det brukes subjektive vurderinger som kamufleres som objektive vurderinger. En subjektiv vurdering er aldri "feil", selv om en tilsvarende objektiv vurdering leder til en helt annen konklusjon. Det er tross alt bare å holde tunga rett i munnen mht hvor man er subjektiv og hvor man er objektiv samtidig som det objektive gjøres grundig og det subjektive saklig, så slipper man mesteparten av "kveruleringen".

 

Den siste artikkelen dere skrev om P1i var forresten meget fin.

Lenke til kommentar
Denne tråden har bikket helt over med trolling og kverulering.

Jeg vil bare komme med noen siste generelle poeng:

 

P990i: Da P990i kom i salg, fantes det raske, stabile teknologisk oppdaterte telefoner allerede: Nokia E60 og E61 og E70, i tillegg til en rekke Windows-telefoner. Spesielt E-serien var raske og stabile da de kom. Å hevde at P990i ikke hadde/har problemer med hastighet og er/var like rask og stabil som konkurransen er å overse fakta.

Det er alt jeg har tenkt til å si om P990i.

 

Når det gjelder Edge:

Edge er viktig for mange, meg inkludert. 3G fungerer dårlig innendørs. Wlan finnes ikke overalt. Om du er avhengig av en rask internettilkobling, noe mange er, så er da mangel på Edge et minus.

Så enkelt er det, og dette er alt jeg har tenkt til å si om Edge.

 

 

9163749[/snapback]

 

Amobil skriver at P990i var utdatert når den endelig ble tilgjengelig, blant annet på design. Så kommer du trekkende med E70. Skjønner du at dette er veldig subjektivt, og er nettopp det jeg kritiserer ved hele amobilkonseptet. Du sier at E61 var et bedre valg enn P990i, noe jeg ikke kan skjønne, da den mangler blant annet kamera, så den kan vel ikke sies å stille i samme klasse en gang. Visste du at P990i også innehar andre funksjoner som ikke E61 har? Har du prøvd P990i etter at menyovergangseffektene ble fjernet?

 

Og jeg venter ennå på linken der SE har gått ut og bekreftet at P990i er levert med "alt for lite arbeidsminne" som du påstår. Du kan gjerne dokumentere din påstand: "du har en annen erfaring med P990i enn en hel masse andre brukere". Hvor er denne massen?

 

Edge er utdebatert i denne tråden, og jeg skjønner at dere er urokkelige i den saken, uansett hvor godt vi argumenterer for vårt syn. At det bør nevnes, ja, men at det skal foregå med et helt avsnitt med klaging og sutring, i hver bidige test, skjønner jeg ikke. Dette er og et eksempel på subjektivitet, og jeg kan som sagt dokumentere at proffbrukerne i liten grad bryr seg om edge, og i enda mindre grad bruker det. Telefonen er jo like god for det om den mangler Edge? Hvis man er avhengig av rask internettilkobling til enhver tid, sørger man for at man har WiFi dekning der man beveger seg, noe de aller fleste konferanserom, bedrifter, hotell og flyplasser har i dag.

 

Og jeg tror du skal være forsiktig med å kalle negative tilbakemeldinger for trolling og kverulering. Grunnen for at tråden ble som den ble, kan kanskje ligge i det vi nettop kritiserer her ved amobil. Jeg har sagt det rett ut, og jeg vet at jeg har mange andre med meg i mine meninger om den saken...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...