Gå til innhold

Test: Sony Ericsson P1i


Anbefalte innlegg

Har fått min P1i i hende, og faktisk brukt den en ukes tid!

 

Hadde tidligere Nokia E61, og var forsåvidt fornøyd med den. Veldig grei i bruk, men sviktet noe på stabilitet. Prøver nå derfor SE P1i.

 

Har nå allikevel et par saker jeg trenger litt hjelp til.

 

Lading/batteri.

Satte telefonen på lading i går, og i dag morges stod den på 63 % på batteriet. Brukte den en del i dag, og satte den på lading igjen. Igjen stoppet den på 63 %. Noen som har vært bort i dette?

 

GPS/Wayfinder

På min Nokia hadde jeg Navicore som navigasjonsprogram, og var meget fornøyd med det. Skal ikke ramse opp alt jeg var fornøyd med, men det ser ut som om det var et mer brukervennlig program enn det Wayfinder er.

Uansett, så har jeg begynt å bruke Wayfinder, men sliter med å koble til gps-enheten som fulgte med telefonen. Får melding om at det oppstod problemer med Bluetooth tilkoblingen. Bruker jeg den enheten som fulgte med Navicore, så går det fint. Noen andre som har opplevd dette?

Videre, så skal jeg til Usa med det første, og kunne tenkt med å bruke navigasjonen der borte, men har ikke funnet kartene jeg trenger. Noen som har noen tips?

 

 

Mvh

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lading/batteri.

Satte telefonen på lading i går, og i dag morges stod den på 63 % på batteriet. Brukte den en del i dag, og satte den på lading igjen. Igjen stoppet den på 63 %. Noen som har vært bort i dette?

9342063[/snapback]

 

Har opplevd det jeg også, men bare når jeg ladet telefonen da den var påslått. Har opplevd noe lignende på min gamle mobil (SE Z600), men der var det bare batteri-indikatoren på det utvendige displayet som viste feil.

 

Men uansett, hvis jeg slår av telefonen før jeg lader den kommer den helt opp til 100%. :) Og batteriet holder godt når man har ladet det et par ganger. Nå er det 1 uke siden jeg ladet den sist, og den har vært på hele tiden, og det må jeg si er bra. Men så har jeg ikke brukt den så ekstremt denne uken heller da. :p Har bare testet hvor lenge jeg faktisk kan ha den på før batteriet går tomt. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1345t12

nå har jeg nettopp testa en p1i. og min dom er at du kan like greit kjøpe en m600i. de er så og si identiske i utseende og det er samme versjon av symbian og uiq på de. samme prosessor også. eneste er at p1i har vel 120mb ram mens m600i har 80.

 

men må du ha kamera og wifi så er jo p1i det eneste valget.

 

ser forøvrig ikke sammenhengen med at detter oppfølgeren til p990 når den helt klart er etterfølger til m600 :)

Lenke til kommentar
Hvordan er det med bruk av GPS og datatrafikk på nettet?

9350835[/snapback]

"Du betaler for mengden av data som blir overført fra Wayfinder-serveren og mengden data varierer med ditt bruk av Wayfinder. Det er i utgangspunktet tre ulike måter å bruke Wayfinder Navigator™. Disse er basert på datanedlasting i kB per kjøretime, som betyr en kalkulert rute som tar en time å kjøre. Legg merke til at følgende informasjon er basert på vektoriserte (dynamiske) kart.

 

1. Minimum modus - (Veiledervisning) 5-10 kB per kjøretime. Bruk av programmet i veiledervisning, som viser vei med høyoppløslige ikoner og stemme, trenger kun nedlastning av rutedata.

 

2,. Medium modus - (Kartvisning) 30-60 kB per kjøretime. I denne modusen navigerer du med forinstallerte kart på telefonen din*. Du kan velge og laste ned (gratis) bykart fra MyWayfinder.com, reiseplanleggings-siden tilgjengelig for alle Wayfinder brukere. De forinstallerte kartene er automatisk aktivisert når din GPS-posisjon er innefor området av disse kartene. Serveren vil bare sende deg nye kart over områder som ikke allerede er installert på din telefon. Du kontakter serveren for å kalkurere ruten og for å motta reisebeskrivelsen som kommer til syne på kartet (dette forklarer nedlastingen av data ved bruk av lagrede kart).

 

Ikke tilgjengelig før Microsoft Pocket PC og Java.

 

3. Fleksibel modus - (Kartvisning) Første gang du besøker et område: 150-300 kB per kjøretime (kart blir kontinuerlig lastet ned via internett). Deretter, for det samme området: 30-60 kB per kjøretime."

 

 

skal sies at jeg bruker tomtom da det er litt bedre enn wayfinder f.eks ber wayfinder meg svinge rett inn i fortauet eller bygninger flere ganger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
At du skulle ha brukt UIQ over tid vitner ikke testen din om. Enten har du veldig vanskelig for å lære deg ting, eller så lyver du.

9232556[/snapback]

 

Du gjentar dette ofte. Jeg savner at du kommer med en klar begrunnelse for hvorfor du mener reviewer ikke kjenner UIQ? Kan du vise til hvilke elementer ved testen som viser dette?

 

CD

Lenke til kommentar
At du skulle ha brukt UIQ over tid vitner ikke testen din om. Enten har du veldig vanskelig for å lære deg ting, eller så lyver du.

9232556[/snapback]

 

Du gjentar dette ofte. Jeg savner at du kommer med en klar begrunnelse for hvorfor du mener reviewer ikke kjenner UIQ? Kan du vise til hvilke elementer ved testen som viser dette?

 

CD

9475644[/snapback]

 

Heisann. Jeg har da flere ganger vist hvorfor jeg mener man umulig kan kjenne til UIQ slik som denne testen blir utført.

Men nå kan alle som er interessert i denne telefonen lese en ordentlig test av denne på mobilen.se.

Morsomt å lese at amobil mener kameraet er dårligere på denne enn på K800/K810 da det viser seg å være identisk kamera.

Lenke til kommentar
At du skulle ha brukt UIQ over tid vitner ikke testen din om. Enten har du veldig vanskelig for å lære deg ting, eller så lyver du.

9232556[/snapback]

 

Du gjentar dette ofte. Jeg savner at du kommer med en klar begrunnelse for hvorfor du mener reviewer ikke kjenner UIQ? Kan du vise til hvilke elementer ved testen som viser dette?

 

CD

9475644[/snapback]

 

Heisann. Jeg har da flere ganger vist hvorfor jeg mener man umulig kan kjenne til UIQ slik som denne testen blir utført.

Men nå kan alle som er interessert i denne telefonen lese en ordentlig test av denne på mobilen.se.

Morsomt å lese at amobil mener kameraet er dårligere på denne enn på K800/K810 da det viser seg å være identisk kamera.

9514305[/snapback]

 

Har du noen kilder som sier at kameraene er like?

Lenke til kommentar
At du skulle ha brukt UIQ over tid vitner ikke testen din om. Enten har du veldig vanskelig for å lære deg ting, eller så lyver du.

9232556[/snapback]

 

Du gjentar dette ofte. Jeg savner at du kommer med en klar begrunnelse for hvorfor du mener reviewer ikke kjenner UIQ? Kan du vise til hvilke elementer ved testen som viser dette?

 

CD

9475644[/snapback]

 

Heisann. Jeg har da flere ganger vist hvorfor jeg mener man umulig kan kjenne til UIQ slik som denne testen blir utført.

Men nå kan alle som er interessert i denne telefonen lese en ordentlig test av denne på mobilen.se.

Morsomt å lese at amobil mener kameraet er dårligere på denne enn på K800/K810 da det viser seg å være identisk kamera.

9514305[/snapback]

 

Har du noen kilder som sier at kameraene er like?

9514457[/snapback]

 

Hvis du leser testen på mobilen.se så kommer det frem der.

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har da flere ganger vist hvorfor jeg mener man umulig kan kjenne til UIQ slik som denne testen blir utført.

9514305[/snapback]

 

Da var min E61i skiftet ut med en P1i. E61i var en bra telefon, men siden det var vesentlig med PDA delen, slet jeg med å akseptere f.eks kalenderen i E61i. Navigeringen, samt endring og innlegging av avtaler var frusterende.

 

P1i er mye mer anvendbar som PDA enn E61i. Det merkes godt når man skal gjøre mer komplekse oppgaver. Prøv f.eks Projekt (www.kylom.com) til S60v3 mot versjonen til UIQ3- det et to ulike verdener. Tasteinput alene kan aldri føles så intuitivit som touch-screen input.

 

Akkurat her sliter jeg med å forstå at folk kan like Nokias E90- blir man ikke frustert av tastenavigeringen?

 

CD

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...