Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikker på han ikke bare spør om hvordan man gjør det?

 

Det er i så fall å lage en snarvei hvor du bruker kommandoene -A1 -A2 etc. for å kunne starte opp fire separate versjoner av programmet.

Greia er den, at du slipper alt det styret med nyeste versjonen. ;)

Der står alle fire kjernene aktivert/huket av når du starter programmet opp.

Lenke til kommentar
Sikker på han ikke bare spør om hvordan man gjør det?

 

Det er i så fall å lage en snarvei hvor du bruker kommandoene -A1 -A2 etc. for å kunne starte opp fire separate versjoner av programmet.

Greia er den, at du slipper alt det styret med nyeste versjonen. ;)

Der står alle fire kjernene aktivert/huket av når du starter programmet opp.

Stemmer det. :)

 

Gjorde det "manuelt" før jeg også, og det var et slit for hver gang maskina krasja/hengte seg. :p

Lenke til kommentar
Hva er høyeste klokk oppnådd på en phenom?

 

høyeste score i hva da?

Tror han mener høyeste overklokk.

Dvs. CPU-Z. :)

 

Eller tar jeg feil nå _Zeke?

 

Riktig :)

 

Sliter litt med å finne ut av det selv...

Sist jeg sjekka HWbot lå maks OC på rundt 3GHz...

 

Nå skal også WheelMan her på forumet teste Phenom 9600 Black Edition, så vi får se hvor langt han kommer.

Link.

Lenke til kommentar

Kjører på 3 ghz stabilt nå med en makstemp rett over 60 grader. (333x9) Kjørte i gang nwn2 og merket en slags lagg av og til. En slik lagg som kommer rett før spillet vanligvis henger seg og man må ta tvunget reboot.

Er det nå jeg må skru opp volten? Omså, hvor mye? Kjølere er en slik zalman med 918 gram kobbber.

Lenke til kommentar
Kjører på 3 ghz stabilt nå med en makstemp rett over 60 grader. (333x9) Kjørte i gang nwn2 og merket en slags lagg av og til. En slik lagg som kommer rett før spillet vanligvis henger seg og man må ta tvunget reboot.

Er det nå jeg må skru opp volten? Omså, hvor mye? Kjølere er en slik zalman med 918 gram kobbber.

 

Jeg ser ingen grunn til å skru opp volten, men det kan hjelpe å øke spenningen et hakk eller to. 60c er i hvert fall ikke veldig varmt.

Lenke til kommentar
Kjører på 3 ghz stabilt nå med en makstemp rett over 60 grader. (333x9) Kjørte i gang nwn2 og merket en slags lagg av og til. En slik lagg som kommer rett før spillet vanligvis henger seg og man må ta tvunget reboot.

Er det nå jeg må skru opp volten? Omså, hvor mye? Kjølere er en slik zalman med 918 gram kobbber.

 

Jeg ser ingen grunn til å skru opp volten, men det kan hjelpe å øke spenningen et hakk eller to. 60c er i hvert fall ikke veldig varmt.

volt -en, - (etter den it. fysikeren A. Volta, 1754—1827) målenhet for elektrisk spenning, symbol *V før ble 1 v- definert som den spenningen som gir en strømstyrke på 1 ampere når motstanden er 1 ohm

Ok.. prøver å tyne litt mer av prosessoren..

Lenke til kommentar
Kjører på 3 ghz stabilt nå med en makstemp rett over 60 grader. (333x9) Kjørte i gang nwn2 og merket en slags lagg av og til. En slik lagg som kommer rett før spillet vanligvis henger seg og man må ta tvunget reboot.

Er det nå jeg må skru opp volten? Omså, hvor mye? Kjølere er en slik zalman med 918 gram kobbber.

 

Jeg ser ingen grunn til å skru opp volten, men det kan hjelpe å øke spenningen et hakk eller to. 60c er i hvert fall ikke veldig varmt.

 

Volt og spenning er jo det samme, eller volt er måleenheten for spenning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...