Gå til innhold

Den store quadcore overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vannloopen stoppet i sted, men jeg forventet det. Jeg gikk da inn på CoreTemp og fulgte med på temperaturen, til den ble så høy at jeg skrudde av PCen med knappen.

 

Dette har skjedd før, og gidder ikke forklare hvorfor den stoppet, men uansett.

 

Var litt morsomt å se hvor fort den gikk fra 35 grader til 95, bare pga. vannet stoppet :) Den måtte jo varme opp kobberen og det vannet som lå inni slangen rundt kobberblokken. Det var snakk om under 15 sekunder eller noe sånt.

Lenke til kommentar

gjennomsiktige slanger, og ser at det bare er en boble :p sammen med vindu i siden, og det var forventet i lang tid. Min Apogee GTX tetter seg omtrent en gang annenhver måned, og nå var den på overtid og boblen var stor.

 

Helkdigvis er ny vannkjøling på vei. Den har passert tollen, og er på vei fra Oslo. Skal monteres når jeg får byttet ut et av mine to EVGA 680i med 780i. Liker ikkeå klokke på 680i, vil egentlig ha X38, men betaler heller 600 kroner for 780i enn 1500-2500 for X38.

Lenke til kommentar

Ok, akkurat nå kjører jeg på 3.2 ghz og 1.345v. Skal skru opp litt til, så får vi se.. Men burde jeg skru opp multiplieren samtidlig?

Akkurat nå er det slik,

400fsb

x8 multiplier

24,22,28,27 uten load.

CPU'en er vannkjølt, så tror den skal takle det godt med load også. Hvordan burde jeg prøve å jusetere egentlig?

Lenke til kommentar

Hvilket P5K-kort har du?

 

Du kan godt sette multiplieren til 9, og senke FSB-en til 355 (9*355 = ~3200) og så øke FSBen litt etter litt. Etter hver økning av FSB tester du med Prime95 et par minutter. Feiler den så øker du volten, feiler den ikke så kan du fortsette å øke fsb. Når du er fornøyd med hastigheten tester du en lengre periode med Prime95.

Lenke til kommentar

Nei, ser ikke ut som at dette gikk.

Hvis jeg setter multiplier på x9 får jeg bare opp fsb'en til rundt 350 før alt begynner å gå skeis.

Setter jeg multipliern til x8 får jeg fsb'en til 400 før ting begynner å gå skeis.

Dette er uavhengig av volten på cpu'en. Noen tips til hva det kan være?

Det kan da ikke stoppe her? jeg har forresten ikke flashet biosen på hovedkortet til nyeste versjon, kan dette være en løsning?

Lenke til kommentar

Ok, men du har i alle fall fått den stabil på 8*400 altså?

 

Bruk 9 som multiplier, sett volt til f.eks. 1,5 og prøv med litt forskjellige fsb-er.

 

Vanilla bruker vel 4-pins til hovedkortet, og er blandt dem P5K-kortene som sliter med stor voltdrop. Du kan f.eks. sette den tilbake til 8*400 og sette volt til 1,5 i bios, hva viser da CPU-Z under load (volt)? Dette bare for å ha en ca-verdi når man skal drive med iskald beregning :ph34r:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...