Gå til innhold

Pentium 4 2.4, 2.53 eller 2.66?


Gunnar Lium

Anbefalte innlegg

Hva bør man kjøpe?

 

2.4GHz gir jo flest Hz for pengene.

 

Er det noen annen forskjell på dem enn antall Hz? Er teknologien ellers den samme? Noen gode argumenter for å kjøpe 2.53 eller 2.66?

 

Snakker selvfølgelig om 533mhz FSB på samtlige.

 

Maskinen min kommer til å kjøre på Asus P4G8X hk, med 1GB minne og 9700pro, så jeg forventer litt ytelse, og kommer nok også til å overklokke litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å forsøke å holde seg til saken og svare på spørsmålene som blir stilt?

 

Er det noen annen forksjell enn antall Hz som skiller disse tre prosessorene?

 

Hvis dere ikke har noe mer saklig innlegg å komme med enn "2.8GHz" kan dere like gjerne la være å svare! Pisspreik kan dere ta under "søppel"!

Lenke til kommentar
Hvis dere ikke har noe mer saklig innlegg å komme med enn "2.8GHz" kan dere like gjerne la være å svare! Pisspreik kan dere ta under "søppel"!

Enig.

 

Personlig så hadde jeg nokk gått for en P4 2.5 pga den vil meget sannsynlig kjøre stabilt på hastighet over den magiske 3Ghz grensa.

 

Så har du spørsmålet om om man skal ha en 400 eller 533.

400 går vist for å være mere overklokkingsvennlig, men da må man også tenke på all den tilbakemeldingene som er kommet i det siste rundt på forskjellige forumer at P4'er har sluttet å kjøre pga overklokking.

En overklokking på en 500-600mhz er vel kanskje det mest logiske når det gjelder p4 hvis den skal vare ei stund mener jeg.

Lenke til kommentar
Hvis dere ikke har noe mer saklig innlegg å komme med enn "2.8GHz" kan dere like gjerne la være å svare! Pisspreik kan dere ta under "søppel"!

Enig.

 

Personlig så hadde jeg nokk gått for en P4 2.5 pga den vil meget sannsynlig kjøre stabilt på hastighet over den magiske 3Ghz grensa.

 

Så har du spørsmålet om om man skal ha en 400 eller 533.

400 går vist for å være mere overklokkingsvennlig, men da må man også tenke på all den tilbakemeldingene som er kommet i det siste rundt på forskjellige forumer at P4'er har sluttet å kjøre pga overklokking.

En overklokking på en 500-600mhz er vel kanskje det mest logiske når det gjelder p4 hvis den skal vare ei stund mener jeg.

 

Han snakker jo om at han SKAL ha 533MHz FSB da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...