Gå til innhold

Insekt foran baklyset!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kunne prøve å sette alle lys-gamma osv innstillinger på max, og deretter slå skjermen fort av og på mange ganger.. hvis du er heldig fremkaller du kanskje et eplepsianfall som i bestefall vil resultere i at artifacten din går amokk og spretter ut i nedre hjørne. rett ved klokka.. Du kunne også prøve å helle en halvflaske brennevin nedover skjermen.. burde være mer enn nok for å få flua såpass døddrukken at den får lyst til å gå en liten.. kremt.. sjekkerunde .. deretter kan du åpne en av favorittene fra pr0n-mappa di, og dra filmen/bildet sakte ut fra skjermbildet.. hvis du ikke har fått en liten homoflue har du nok gode sjangser for at den følger etter bildet og dermed ut av skjermen :)

 

Lykke til :)

 

Oppdater oss om hvordan det går hele tiden :)

9222226[/snapback]

 

Haha :p

4l417og.gif

Lenke til kommentar

Ringte Dell support og fyren der lo godt da jeg fortalte han om mitt "problem".

 

De sendte bare ut en servicemann (om du har en forskring hos dem) også fikset de det uten problemer.

 

MEN, jeg var heldig :D Min kom ut etter å ha rota rundt på høyre side av skjermen en time.

 

Jeg var ikke sen om å drepe det lille kreket for å si det slik :)

Lenke til kommentar

Bzzzzz.... :D

Ingen sommer uten agur... insekter. ;)

Har du forsøkt å sette en vifte til å blåse på skjermen? Slått av skjermen og satt på et sterkt lys et annet sted i rommet? Ellers så hører trykkluft ut som en god ide. Uansett så har du krav for å få det reparert for det skal normalt ikke kunne komme noe inn mellom skjermen og lyskilden.

Lenke til kommentar

Hehe, en med samme problem som jeg hadde for rundt 1 år siden. Jeg satt med en gammel 17" Nec LCD, som jeg ikke hadde penger til å bytte og tok like godt saken i egne hender, da jeg konkluderte med at det ikke var mulig å få dekket dette på noe som helst måte. Skrudde opp skjermen, og kom inn til "laga" i lcd skjermen.

 

Der lå det søren meg 3 stk insekter, og 2 av de lå ganske dypt nedimellom. Jeg dro opp laga til jeg fikk tak i kreka, skrudde sammen skjermen igjen å fyran opp, det var liv i'n gitt ;)

 

Synes forøvrig dette her en en forferdelig ting, det kan jo ødelegge hele skjermen jo. Ønsker det lykke til, men anbefaler deg ikke å skru opp skjermen når den kosta over 6k. Bedre å betale en 500 lapp for å få ordnet dette da.

Lenke til kommentar

Jeg har tre sånne bitte små fluer innenfor LCD-panelet. I fjor sommer var det bare én, men i år er det altså tre... De synes best på hvit bakgrunn. Morsomt å jage dem med muspekeren. I hvertfall virker det på meg som om de skifter retning når muspekeren går over dem. He-he. Ellers har jeg blitt så vant til disse dyra at jeg nesten ikke legger merke til dem lengre. Det er jo ikke noe jeg kan gjøre med saken uansett.

Lenke til kommentar

Jøss, folk som "skryter" av insektsamlingene sine her. Jeg får slenge meg på og vise frem min :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-3851-1186441058.jpg
post-3851-1186441058.jpg

30" "skjerm" med insekter bak glasset

 

Mitt insekt har vært godt plantet mellom lagene på LCD-skjermen i den bærbare jeg bruker nå. Det har vært der i over et år nå. Garanti, reklamasjon, forsikring er ute for lengst på denne PCen og strengt tatt tror jeg det kun er forsikring av de tre som i teorien kunne ha dekket det.

 

Insektet mitt er kanskje ikke noe insekt men bare en støvflekk. Støvflekken begynte langt oppe på skjermen i fjor, men delte seg i to og falt lengre ned på skjermen i vinter under transport av maskina. Nå har jeg en del ca midt på og en del like over startlinja.

 

Irriterende flekker. Jeg har ikke giddet å åpne skjermen ennå men tar vel sjansen etter hvert hvis mange andre i tråden får det til.

Lenke til kommentar
Ringte Dell support og fyren der lo godt da jeg fortalte han om mitt "problem".

 

De sendte bare ut en servicemann (om du har en forskring hos dem) også fikset de det uten problemer.

 

9222430[/snapback]

 

Dette er grunnen til at eg kun kjøper Dell-pcar med garanti. :love: Skjer det noko tull, so sender dei ein service-mann kjapt og enkelt og får ordna biffen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...