Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

*snip

Jeg liker å sette kjepper i hjulene til dem i rullestol.

Helst poke'r jeg barna deres med pinnene.

De burde ikke fått lovt å oppdra barn.

 

En jeg kjenner har to pakistanske foreldre.

De lukter rart.

De burde ikke fått tatt med barna sine når de kommer til Norge.

Og ihvertfall ikke fått oppdra barn her til lands!

 

En jeg kjenner er liten av vekst.

Sett han langt til skogs!

 

En jeg kjenner hadde brune flekker på tennene da han var barn.

Kan umulig være andre åsaker til det enn at foreldrene ikke brydde seg om hygienen hans.

Synd de foreldrene ikke fikk med seg Warschawa-gettoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe garanti for at barnet kommer til å bli mobbet. Hvis det var på 50-tallet, så ville jeg skjønt det. Det handler kun om hvordan foreldrene er. Tror ikke folk flest har noe mot homofile. Mange av mine venniner har sagt at de ønsker seg noen homovenner.

Så rart... jeg har en kompis som er homofil...men å gå rundt å ønske seg homovenner?

Er det en trend? Er det slike homofile som oppfører seg akkurat som alle andre, eller er det "skruller" de ønsker seg til venner?

 

At det handler kun om hvordan foreldrene er bunner kun i tøys. Unger er flinke til å finne på å mobbe de som er annerledes selv.

Jeg tror ikke noen av mine venner fra barndommen ble opplært til at de med briller var fritt vilt... eller at de som var psykisk utviklingshemmet var greie å rakke ned på. Ei heller tror jeg at det er mange foreldre som lærer barna til å "ta homser". Jeg ble i allefall ikke lært opp til det, men jeg må innrømme at jeg har også min skyld av det som var av mobbing på barneskolen. Jeg har opplevd både og bli mobbet og mobbe selv. Er det noen jeg ikke kan ta foreldrene mine for, så er det nettopp det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Unger er flinke til å finne på å mobbe de som er annerledes selv.

Og nettopp derfor er det en idiotisk grunn til at homofile ikke skal få adoptere. Unger vil ta hva som helst og bruke det mot deg. Hvordan du går, hvordan du snakker, håret ditt, nesa di, brillene dine, fettvalkene dine, tærne dine, klærne dine, at du er "skolenerd", at du ikke kan gangetabellen, at du er lærerens gullunge, at faren din kjører en lada ... listen fortsetter i det uendelige. Å forby homofile å adoptere ene og alene for å skåne barnet for eventuell mobbing blir for dumt, da må man forby overvektige, kortvokste og alle andre å få barn. Du blir ikke mobberens førsteprioritet bare fordi du har homofile foreldre.

 

Vi lever tross alt i 2008, ikke 1958. Mobbing er skolens problem, ikke homofiles. Hva om man bannlyser alt som på noen måte kan skade barn, og så pakker man dem pent inn i bobleplast? Sukker og søtsaker trenger ingen, det ødelegger tennene. Rullebrett fører bare til skader, få dem bort ... eller, vent litt, rullebrett var jo totalforbudt i Norge mellom 1979 og 1989 (kilde). Heldigvis er ikke Norge lenger et samfunn hvor saker og ting forbys av teite grunner, hvertfall ikke i samme grad som enkelte andre land.

 

Homofile bør så absolutt få adoptere, alle barn har rett til å ha skikkelige foreldre. I dag er jo skilsmisse nærmest en mote, jeg ville mye heller hatt homofile foreldre enn skilte foreldre. Kast fordommene og aksepter at det er mennesker i verden som ikke passer inn i standardbåsene, og aksepter at mobbing er et problem som må løses av skolene. That's my two cents.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot homofile og tror de kunne bli absolutt like gode foreldre som heterofile foreldre, men jeg tror ikke barnet hadde kommet til å hatt det så bra etterhvert som han vokste opp og begynte i skolen. Det er fortsatt mange som ikke godtar homofili og jeg tror det kommer til å være sånn en lang stund ennå. Og barn, særlig på barneskolen og ungdomsskolen er veldig flinke på å rakke ned på andre og gjøre ting ille for dem. Og jeg tror man er mest sårbar på den tiden. Derfor synes jeg ikke homofile skal få adoptere barn. Trist som det er

Lenke til kommentar

Jeg er ikke gammel, men om jeg hadde et barn jeg skulle gi bort hadde jeg uten problemer overlatt det til noen homofile.

 

Jeg ser seriøst ikke en eneste god grunn til å nekte homofile å adoptere.

 

At ungen blir mobbet?! Er det en god grunn til å nekte homofile å adoptere er jeg kongen av Langtvekkistan. Mobberene bruker alt mot deg, og homofile foreldre er ikke noen big deal. Folk som er duster nok til å være homofobe og attpåtil mobbe andre for å ha homofile foreldre er folk som jeg aldri noensinne kunne tenke meg å komme i kontakt med. De er ikke noe å samle på uansett.

 

Tror homofile foreldre i veldig mange tilfeller er bedre enn heterofile.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Jeg har ingenting imot homofile og tror de kunne bli absolutt like gode foreldre som heterofile foreldre, men jeg tror ikke barnet hadde kommet til å hatt det så bra etterhvert som han vokste opp og begynte i skolen. Det er fortsatt mange som ikke godtar homofili og jeg tror det kommer til å være sånn en lang stund ennå. Og barn, særlig på barneskolen og ungdomsskolen er veldig flinke på å rakke ned på andre og gjøre ting ille for dem. Og jeg tror man er mest sårbar på den tiden. Derfor synes jeg ikke homofile skal få adoptere barn. Trist som det er

 

Størsteparten av forskningen som er gjort på mobbing viser at det ikke er sånne ting som gjør at et barn mobbes, men en slags "mottagelighet" for mobbing. Deretter kan ting som ytre kjennetegn, hvordan foreldrene dine er etc. dras inn som et slags mobbealibi, men det trenger ikke ha noe med saken å gjøre. Hvis alle potensielle grunner til mobbing skulle utelate deg som foreldrer så ville det ikke vært mange som kunne fått barn, viser til den "lille" listen min tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

All forskning motsier ditt syn. Jeg tror jeg heller velger dere side som er bygget opp på fakta, enn gamle vrangforestillinger lært av dine foreldre. Alle deres argumenter blir eid gang på gang. Håper at når du får noen flere år på baken og går noen skritt utenfor husdøren at du ser verden ikke er like stygg og skummel som du tror. ;)

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar
All forskning motsier ditt syn. Jeg tror jeg heller velger dere side som er bygget opp på fakta, enn gamle vrangforestillinger lært av dine foreldre. Alle deres argumenter blir eid gang på gang. Håper at når du får noen flere år på baken og går noen skritt utenfor husdøren at du ser verden ikke er like stygg og skummel som du tror. ;)

 

Jeg har enda ikke sett noen som helst forskining som eier mine argumenter.

 

Som det står i denne artikkelen så har de intervjuet mødrene til disse barna, tror du virkelig at disse mødrene ville sagt at de suger i barneoppdragelse hvis det var tilfelle? Nei.

 

Det er heller ikke relevant for saken, saken er at 2 mennesker av samme kjønn ikke kan få barn sammen, derfor bør de heller ikke få adoptere. Så enkelt er det egentlig for meg, mobbing har null og niks med saken å gjøre, religion er irrelevant for meg siden jeg ganske enkelt ikke er religiøs. 2 mennesker av samme kjønn kan ikke få barn sammen så enkelt er det. Kan du være så snill å forklare meg hvordan du kan eie ett så enkelt argument? Mener du virkelig at 2 mennesker av samme kjønn KAN få barn sammen? Tror heller du bør åpne sekken å rote rundt for å se etter om du virkelig har noe som heter respekt for andres meninger. Det går an å enes om å være uenige, ikke sant? Det finnes null gode argumenter hverken for eller mot, her er det preferanser som skiller. Det har heller ikke noe med min oppdragelse å gjøre, ganske enkelt fordi at begge mine foreldre er uenige i stort sett alt jeg står for, nettopp fordi at de er religiøse tullinger.

Lenke til kommentar

Da kan du ikke ha lest gjennom de tusenvis av argumenter som taler mot din sak. Problemet med mennesker som deg er at det eneste de hører er sin egen stemme og de blånekter å faktisk sette seg inn i andre sine argumenter. For meg har det aldri vært hvem min mor deler seng med som har gjort om hun er en god mor eller ikke. Om hun har sex med en mann eller kvinne spiller ingen rolle i hennes egenskaper til å ta vare på et barn. Homofile mennesker mangler ingen gen som kan gi kjærlighet, som vi hetrofile har. De er akkuratt som meg og deg, bortsett fra at de har sex med mennesker fra samme kjønn. Jeg liker da å tro at jeg er først og fremst et godt menenske, kvinne, ti tusenvis av egenskaper, og så hetrofil. Min legning har aldri spilt noen stor rolle på min personlighet eller evne til å elske og ta vare på andre mennesker.

 

Når alenefedre og alenemødre kan ta vare på ett barn. Hvorfor skal det da være så uhyre gale at TO menn, eller TO kvinner oppdrar ett barn? Det kommer jeg aldri til å skjønne. Ville heller aldri valgt en livsparter med et slikt syn. Er nok redd for at du er en religiøs tulling, akkuratt som dine foreldre ;)

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Så du mener altså at 2 mennesker av samme kjønn kan få barn sammen? Hvis ikke, hvorfor skal vi gjøre det mulig for dem å få det?

 

Jeg skulle gjerne vært religiøs, men har dessverre ikke troen i meg. Det hadde vært deilig å ha noe(n) å skylde på når ting går på tverke, ja andre enn meg selv altså - men siden jeg ikke er religiøs så må jeg ta ansvar for mine egne handlinger gitt.

 

Jeg driter i om homofile er aldri så omsorgsfulle, de kan ikke få barn sammen og slik bør det fortsette å være helt til det viser seg at det er mulig for to homofile å reprodusere seg sammen.

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at 2 mennesker av samme kjønn KAN få barn sammen?

 

Gjennom kunstig befrukting og surrogatmødre kan et par av samme kjønn enkelt få et barn "sammen".

 

En steril mann kan heller ikke få barn med sin kone (dette er gitt fra naturens side). Så da bør han ikke få lov å adoptere ikke sant? Vet det er et søkt argument, men det faller godt sammen med ditt "2 menn kan ikke få barn, så da bør de ikke få det".

Lenke til kommentar
*snipp*

 

Så du mener altså at 2 mennesker av samme kjønn kan få barn sammen? Hvis ikke, hvorfor skal vi gjøre det mulig for dem å få det?

 

Jeg driter i om homofile er aldri så omsorgsfulle, de kan ikke få barn sammen og slik bør det fortsette å være helt til det viser seg at det er mulig for to homofile å reprodusere seg sammen.

Hvorfor i all verden skal naturen sette grenser for hva vi mennesker skal kunne gjøre, så lenge det ikke er noen betydelige negative aspekter med det? Det moderne samfunn er bygget på at vi bruker vår intelligens til å overvinne naturens hindringer. Vi dør ikke av influensa, vi utvikler medisiner. Vi fryser ikke ihjel om viteren, vi utvikler elektrisk kraft. Vi har ikke pels fra naturens side, men da lager vi oss klær. Naturen har ikke gitt os evnen til å fly, men det stopper oss ikke. Da finner vi opp motoren og lager fly til å fly med. Vi gir døve høreapparat, briller til svaksynte.

 

Og vi skal la homofile være foreldre fordi det er en ting mindre å ha fordommer mot. Det viser seg at barn av homofile har det helt greit, jo flere det blir av dem jo bedre får vi dokumentert det faktum. Og dermed er vi ett skritt nærmere å betrakte homofile som "vanlige" mennesker, med samme evner, muligheter og rettigheter som resten av oss. Strengt tatt burde ikke homofili som legning være et tema på noen områder i det hele tatt, unntatt mellom to mennesker når man søker en sex- eller samlivspartner. Det skader ingen, så jeg ser ikke hvorfor samfunnet skal bry seg.

 

Homofile skal få lov å være foreldre fordi det ikke er noen grunn til å nekte dem det. Dersom mennesker er likeverdige skal det gode grunner til å nekte dem like muligheter. Noe annet ville være diskriminerende.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det å få barn, eller å være foreldre er ingen menskerett.

Det eneste som betyr noe er hensynet til barnet. Hensynet til homofile og deres rettigheter har INGENTING med saken å gjøre.

Det å adoptere et barn er en ren egoistisk handling( noe som er ment som en positiv ting, ettersom man burde ha et sterkt ønske om å få barn før man adopterer).

Det å åpne for at homofile skal kunne få adoptere er ikke med tanke på barnets beste, men for å etterkomme de homofiles ønsker.

 

Derfor må følgene vites 100% sikkert før man kan åpne for at homofile kan få adoptere:

1) Kan barnet få noen psykiske skader av å vokse opp med to av samme kjønn?

2) Er homofile parforhold like stabile som hetrofile parforhold?

3) Er barn av homofile mer utsatt for mobbing?

4) Påvirker det barnets seksuelle legning i noen som helst grad?

(det er sikkert noen flere ting som man må vite også, som jeg ikke kom på nå)

 

Jeg er imot å endre reglene med mindre man 100% sikkert VET at det er et like godt alternativ.

Endret av mrKaizer
Lenke til kommentar
1) Kan barnet få noen psykiske skader av å vokse opp med to av samme kjønn?

2) Er homofile parforhold like stabile som hetrofile parforhold?

3) Er barn av homofile mer utsatt for mobbing?

4) Påvirker det barnets seksuelle legning i noen som helst grad?

1) Nei, ingenting tyder på det blant barn som i dag vokser opp i et homofilt samlivsforhold

2) Det er menneskene og ikke legningen som avgjør hvor flink man er til å ivareta forholdet sitt. Homofile parforhold vil selvfølgelig være underlagt de samme restriksjonene som hetrofile for å kunne bli tatt i betraktning som adopsjonsforeldre.

3) Se mitt svar på nr 1)

4) Nei, det gjør det ikke. Hadde foreldre legning påvirket barna, så skulle det tilsi at to hetrofile foreldre ikke kunne fått et homofilt barn. Og det skjer jo som kjent.

Lenke til kommentar
Det å få barn, eller å være foreldre er ingen menskerett.

Det eneste som betyr noe er hensynet til barnet. Hensynet til homofile og deres rettigheter har INGENTING med saken å gjøre.

Det å adoptere et barn er en ren egoistisk handling( noe som er ment som en positiv ting, ettersom man burde ha et sterkt ønske om å få barn før man adopterer).

Det å åpne for at homofile skal kunne få adoptere er ikke med tanke på barnets beste, men for å etterkomme de homofiles ønsker.

 

*snipp*

 

Akkurat! Det er nettopp dette hylekoret for homofiles rettigheter glemmer.

 

Edit:

Homofile skal få lov å være foreldre fordi det ikke er noen grunn til å nekte dem det. Dersom mennesker er likeverdige skal det gode grunner til å nekte dem like muligheter. Noe annet ville være diskriminerende

 

Det er da ingen som nekter homofile å få barn, men det er som sagt ikke mulig for 2 mennesker av samme kjønn å få barn sammen, hvorfor er det så vanskelig å forså akkurat det? Det er ingen menneskerett å få barn - heldigvis.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Det å få barn, eller å være foreldre er ingen menskerett.

Det eneste som betyr noe er hensynet til barnet.

Akkurat! Det er nettopp dette hylekoret for homofiles rettigheter glemmer.

 

Nettopp tilbake, og om et barn får det best hos homofile så bør de jo komme dit!

Noe som faktisk lovverket per i dag ikke tillater.

Et gitt eksempel, om en kvinne og en mann sammen får et barn hvor kvinnene senere kommer ut av skapet og finner seg en ny livspartner av samme kjønn.

Samtidig er eks-mannen en bedrukket og voldelig drittsekk.

Han vil da miste foreldreretten som seg hør og bør, og barnet vokser opp hos sin biologiske mor og hennes kjæreste som sammen gir et trygt hjem og gode oppvekstvilkår.

Dessverre så dør moren.

Det barnet sitter igjen med da er barnehjem, fordi morens kjæreste som har vært en viktig del av barnets liv har ingenting å si omkring foreldreansvaret.

Så hva da er barnets beste?

 

Selv om det blir åpnet opp for homofiladopsjon, så stiller de ikke med et homokort i ermet når de blir vurdert for å komme fremst i køen.

De må likefullt forsikre om at de kan gi de samme gode vilkårene som alle andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...