Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldre, si nei til homokrav


Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?  

459 stemmer

  1. 1. Bør homofile få bli vurdert som adoptivforeldre?

    • Ja
      269
    • Nei
      154
    • Vet ikke/Ingen formening
      36


Anbefalte innlegg

Jeg går nå videregående, og jeg kan vedde på at over halvparten i min klassen min. Det samme hadde sannsynligvis også skjedd på ungdommskolen og barneskolen. Når så mange personer mobber ett enkelt individ ender han opp uten venner i det hele tatt. Ingen, og absolutt ingen vill være venn med en som er mobbet av over halve klassen... Da blir du også utstøtt, slik fungerer bare samfunnet i dag, og da kan ikke barn brukes til forsøkskaniner.

 

Jeg synes det er leit at du har vokst opp et sted der så få unge har integritet og stolthet nok til å tørre å være seg selv. At halve klassen mobber vil jeg tro kommer av at mange følger noen få. Det holder at en person bestemmer seg for å mobbe hvis 10 stykker bare dilter etter alt denne personen gjør. Og det gjør ikke situasjonen bedre at resten ikke tør å handle på eget inistiativ i frykt for å bli den neste som blir mobbet.

 

Faktsik er dette et glimrende bevis på at vi trenger foreldre (biologiske- og adotiv/fosterforeldre) som kan hjelpe de neste generasjonene å vokse opp med større selvtillit tilå være den man er og forståelse for at andre også har denne retten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går nå videregående, og jeg kan vedde på at over halvparten i min klassen min. Det samme hadde sannsynligvis også skjedd på ungdommskolen og barneskolen. Når så mange personer mobber ett enkelt individ ender han opp uten venner i det hele tatt. Ingen, og absolutt ingen vill være venn med en som er mobbet av over halve klassen... Da blir du også utstøtt, slik fungerer bare samfunnet i dag, og da kan ikke barn brukes til forsøkskaniner.

 

Må bare si at du går i en uffatelig umoden klasse, går selv i VG2, og tviler på at det ville skjedd i min klasse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hmm, når et barn blir tatt ut av sin biologiske familie og plassert i forsterhjemm er det som regel i mot de biologiske foreldres vilje. Uansett hvor det blir plassert.

 

"Flott" at du referer så forsvinnede lite til hva denne saken faktsik sa. Søkte på fosterhjem i adressa på nettet, men dagens saker er tydelig vis ikke oppe enda.

 

Som sagt tidligere så eksisterer det homofile forsterfamilier i Norge. Og det at det finnes fosterbarn som er i (homofile) fosterfamilier mot de biologiske foreldrensen ønsker overrasker meg ikke. Det er ikke de biologiske foreldrenes ønsker og behov som skal i møtekommes når barneværnet må hente et barn ut fra dets hjem. Det er barnets.

 

 

Edit: der har artikkelen dukket opp. Det er litt artig ( kanskje ikke riktig ord å bruke, skremmende er et annet alternativ) hvordan det at forsterfamilien var et lesbisk par var det som fanget oppmerksomheten din. Tror du Det Muslimske Samfund hadde reagert mindere dersom det var snakk om en jødisk forsterfamilie? Er det i så tilfelle slik at jøder ikke burde få være fosterforeldre?

 

Ifølge sikre kilder Adresseavisen har vært i kontakt med, dreier saken seg om en muslimsk familie, hvor foreldrene er psykisk skadd etter tortur i hjemlandet. Også barnet sliter med alvorlige psykiske problemer. Det hastet derfor med å finne en egnet fosterfamilie, med den riktige forutsetningene til å håndtere denne typen utfordringer, noe det lesbiske paret er i besittelse av.

 

Er det feil å plassere et et trengende barn i en familie som kan ta vare på barnets psykologiske behov? Det ideelle er å plassere barnet i en familie som har både den faglige og kulturelle bakrunnen som er best for barnet, men når ikke begge disse ønskene kan imøtekommes vil jeg tro at faglig kompetanse i mange saker er viktigere enn kultirell bakgrunn. Det finnes dessverre svært mange barneværnssaker der barnet har spesielle behov som ikke kan imøtekommes av en hvilken som helst forsterfamilie.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Les dagens Adressa. Ett barn med muslimske foreldre er blitt puttet i ett fosterhjem hvor mor og mor er lesbisk - dette selvsagt mot barnets biologiske foreldres vilje. Hurra for homofil og lesbisk frigjøring!

 

Det er jo muslimene som er problemet, ikke lesbene! :tease:

 

Jeg håper dette var en spøk, men i tilfelle det ikke var det så skal jeg svare som om dette var ment seriøst. Som du vet, ironi funker ikke så godt på internett. :)

 

Selv om jeg ikke har noe spesielt tilovers for religion så vil jeg uansett sloss for folk som har en tro sin rett til å ha den troen.

 

Her har vi ett eksempel på at ett barn som i begynnelsen av sitt liv er oppdratt som muslim blir kastet inn til foreldre som lever ett liv som er uforenelig med den muslimske tro. Dette er ganske enkelt ett overgrep.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig en spøk, og ja ironi funker dårlig på nettet. (derfor smily'n)

Likefullt så er det hensynet til barnet som blir tatt ut av sin familie som må være i fokus, og ikke foreldrene til barnet.

Om den muslimske gutten finner det belastende å bli satt inn i en lesbisk familie pga et menneskesyn som ikke vi ikke kjenner oss igjen i så er det klart en dårlig løsning.

Men er barnet kun månder gammel, hvor persepsjonen fortsatt er lav, så hvor mye mer skade tar han av denne integreringen enn hvilket som helst annet barn.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke relevant for saken, saken er at 2 mennesker av samme kjønn ikke kan få barn sammen, derfor bør de heller ikke få adoptere.

 

Nå har det seg sånn at to mennesker av samme kjønn faktisk kan få barn sammen, så der forsvant argumentet ditt.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1965

 

Leste du artikkelen? De kan lage barn ja, ikke få barn sammen. De kan forøvrig også bare få jenter om de begge er kvinner selvsagt. Regner med at dette blir så populært at menn snart blir utryddet fra jordens overflate.

 

Jeg siterer:

"Couples who have children from artificial sperm created from women would be able to have girls only. This is because the female sperm would lack the Y-chromosome needed for boys. "

 

Dette er forøvrig helt irrelevant selvsagt. Jeg mener at man bør tukle så lite som mulig med naturen, nettopp fordi vi ikke kan forutse hva det vil innebære.

Lenke til kommentar
Det er heller ikke relevant for saken, saken er at 2 mennesker av samme kjønn ikke kan få barn sammen, derfor bør de heller ikke få adoptere.

 

Nå har det seg sånn at to mennesker av samme kjønn faktisk kan få barn sammen, så der forsvant argumentet ditt.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1965

 

Leste du artikkelen? De kan lage barn ja, ikke få barn sammen. De kan forøvrig også bare få jenter om de begge er kvinner selvsagt. Regner med at dette blir så populært at menn snart blir utryddet fra jordens overflate.

 

Jeg siterer:

"Couples who have children from artificial sperm created from women would be able to have girls only. This is because the female sperm would lack the Y-chromosome needed for boys. "

 

Dette er forøvrig helt irrelevant selvsagt. Jeg mener at man bør tukle så lite som mulig med naturen, nettopp fordi vi ikke kan forutse hva det vil innebære.

 

Ja, jeg leste artikkelen. Det var en glipp fra min side å definere det som om de kunne få barn frafor at de kunne lage et barn som har DNA fra begge, men poenget er fortsatt der: kvinner kan få barn uten at en mann er med i bildet. Nå tror jeg selvfølgelig ikke at menn vil dø ut med det første, men når kvinner kan videreføre sine gener uten at en mann trenger å være med i bildet, så forsvinner jo unektelig noe av behovet for å ha menn, i og med at de ikke lenger trenger menn for å reprodusere seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vis jeg hadde fått barn og ikke kunne hatt dem, hadde jeg bare blitt glad vis to homofile hadde fått tatt seg av dem. Å ha to homofile som foreldre virker neste mere hyggelig enn og ha en mann og dame, de krangler mye mere(min mening).

Det kan vel kanskje ha noe med at det legges ned litt mer arbeid før man går inn i et homofilt partnerskap, mens mange heterofile bare «drar på by'n» og ender opp med å gifte seg med noen de ikke kjenner så godt som de trodde? Ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Jeg er litt lei av setningen "Et barn trenger en mor og en far". Det er jo feil. Alle barn har en mor og alle barn har en far, vi lærte jo alle hvordan barn ble til en gang på barneskolen. Det er ikke til å skyve under en stol at det trengs både en mor og en far til for å sette et barn til verden. Derfor vil ikke to av samme kjønn kunne lage barn sammen, uansett hvor høyt de måtte ønske å kunne gi et barn et trygt hjem, omsorg og kjærlighet.

 

Men hvem tør å påstå at alle barn trenger en mor og en far i oppveksten for å bli mennesker? Man trenger visst input fra både en kvinne og en mann for å bli et fullverdig menneske. Teller det ingenting at grunnlaget for alle mennesker er 46 kromosomer, 23 fra mor og 23 fra far? Altså lenge før barnet er født, har det fått mange egenskaper både fra mor og fra far.

 

I dag er barna mye foran tv-en, i barnehagen, på skolen, foran pc-en osv. osv. osv. Foreldre tilbringer stadig mindre tid med ungene sine. Og stort sett blir det uansett "Barbie til jenter og biler til gutter, liksom". Alle barn lærer om kvinneting og manneting gjennom medier og gjennom samfunnet de inkluderes i helt fra de er født. Trengs det virkelig en kvinne og en mann til å ta vare på hvert barn?

 

Det eneste fornuftige jeg kan vri setningen "alle barn trenger en mor og en far" til, er "alle barn trenger noen som er glade i dem til å ta vare på dem". Og menneskerettighetene sier vel også noe om alle barns rett til omsorg og kjærlighet?

 

Altfor mange barn, både i Norge og i utlandet, vokser opp på et barnehjem. Disse barna savner nok å ha foreldre. Av ulike årsaker er ikke den kvinnen og/eller den mannen som en gang produserte barnet lenger tilstede for å ta vare på det.

 

Mange barn mangler foreldre. Hmmmmmmmm, mange potensielle foreldre mangler også barn. Såh.. hvorfor ikke bare ta en snarvei og slippe maset med fødsel og graviditet og heller ta vare på et stakkars barn som allerede er født inn i et foreldreløst liv? Nei, si det du.

 

Så er det dette med at barn har vokst opp helt fint med én mor, én far, bare besteforeldre eller bare storesøsken, for den saks skyld. Kan man fremdeles si at et barn trenger en mor og en far?

 

Det finnes mange voksne par i sin beste alder som i takt med sin bilogiske klokke har lyst til å gi av seg selv, ta det store skrittet og ofre resten av livet sitt for å oppfostre et nytt barn i verden. De vil kun det beste for barnet, alt de ønsker er at et barn i verden skal få en god og trygg oppvekst. Det er langt færre av disse parene enn barna som trenger dem. Og av en helt merkelig, umenneskelig grunn, forbys en stor del av disse parene å i det hele tatt bli vurdert som adopsjonsforeldre, siden de ikke er både en dame og en mann?

 

I mine øyne er dette intet mindre enn et HÅN mot alle foreldreløse barn over hele verden som ikke har noen til å ta vare på seg av hele sitt hjerte!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er helt enig med deg, dette med at det absolutt må være en mor og en far er bare tull. Tenk å måtte vokse opp uten foreldre. Jeg kan ikke akkurat sette meg inn i hvordan det føles, siden jeg har ikke opplevd det selv, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er mye kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...