Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan noen gi meg informasjon om gardnerella?


Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg informasjon om sykdommen gardnerella?

 

Det har seg slik att kjæresten min har denne sykdommen og hun plages regelmessig med store smerter i mage og underliv..

 

Jeg har lest på internett att partner kan bli smittet av dette ved samleie, man bruker jo kondom og er da beskyttet mot det, men kan man på noen måte smittes ved f.eks oral sex?

 

 

I kveld hadde hun så store smerter att hun gråt og vred seg av smerte, jeg har sett meg lei av dette og ønsker og sette en stopper for det..

 

 

 

 

Er dette en farlig sykdom, har man den hele livet?

 

Kan man bli steril av den?

 

 

 

 

I all hovedsak, hva gjør denne sykdommen..

Jeg vet det har noe med ubalanse med bakterie floraen og gjøre men er det noe mer?

 

 

Finnes det medisiner mot sykdommen og medisiner som bedøver?

 

 

 

 

Sist men ikke minst, hvordan får man denne sykdommen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke en sykdom man skal ligge seg å vri i smerte av. Den er mer ubehagelig og skjemmende, vist du skjønner. Vil anbefale sterkt at kjæresten din oppsøker lege eller gynokolog vist hun har så vondt at hun ligger å nesten gråter. Da kan det være godt mulig være noe annet, mer alvorlig .

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke en sykdom man skal ligge seg å vri i smerte av. Den er mer ubehagelig og skjemmende, vist du skjønner. Vil anbefale sterkt at kjæresten din oppsøker lege eller gynokolog vist hun har så vondt at hun ligger å nesten gråter. Da kan det være godt mulig være noe annet, mer alvorlig .

9115682[/snapback]

G. Vaginalis er en medlem av den normale flora neden til. MAO. Du er trygg

Spørsmålet er (for damen din): Når kommer smertene? før/Under menstruasjonstiden? etc?..

 

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Dette er jo ikke en sykdom man skal ligge seg å vri i smerte av. Den er mer ubehagelig og skjemmende, vist du skjønner. Vil anbefale sterkt at kjæresten din oppsøker lege eller gynokolog vist hun har så vondt at hun ligger å nesten gråter. Da kan det være godt mulig være noe annet, mer alvorlig .

9115682[/snapback]

Hun har store smerter, har mistet pusten ved flere anledninger..

Hun har vert til Gynekolog og lege flere ganger..

 

Hun har fått noen piller skutt opp i kjeden men det hjelper ikke, hun har også tamponger med melkesyre som skall hemme smertene men det hjelper jo ikke, å det er ganske fortvilende..

 

 

Glemte og si en liten ting, når smertene begynner og komme blåser blodårene seg opp, så jeg kan se blodårene, ganske ekkelt og skremmende..

Lenke til kommentar

Etter det du skriver, mener jeg at smertene er ikke forårsaket av bakteriene. At hun har G.Vaginalis betyr ikke mer enn at hun har en større koloni enn vanlig. (Tro jeg det legen mente)

 

Det finnes noe som kalles for Dysmenorrhea (premenstruasjons- smerter eller livmorhalskrampe/smerter).

For mer informasjon: http://en.wikipedia.org/wiki/Dysmenorrhea

 

Spørsmålet er ta hun p-piller? De kan hjelpe mot smertene. (ca. 60% av tillfellene)

Ellers kan hun bruke Ibuprofen (Ibux) på 1000mg eller acetaminophen (paracet) i 1000mg ved smerter.

Begge medikamentene er reseptfritt i apoteket og max 3x1000mg dvs:(3x "2x500mg") daglig.

 

NB! Hun skal ikke bruke noe antibiotika!

Ikke råd hun, eller gi hun, enhver form for antibiotika. :no:

Fordi antibiotika vil ikke hjelpe mot smertene, Og!, at hun risikere soppinfeksjon.

 

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Etter det du skriver, mener jeg at smertene er ikke forårsaket av bakteriene.  At hun har G.Vaginalis betyr ikke mer enn at hun har en større koloni enn vanlig. (Tro jeg det legen mente)

 

Det finnes noe som kalles for Dysmenorrhea (premenstruasjons- smerter eller livmorhalskrampe/smerter).

For mer informasjon: http://en.wikipedia.org/wiki/Dysmenorrhea

 

Spørsmålet er ta hun p-piller?  De kan hjelpe mot smertene. (ca. 60% av tillfellene)

Ellers kan hun bruke Ibuprofen (Ibux) på 1000mg eller acetaminophen (paracet) i 1000mg ved smerter.

Begge medikamentene er reseptfritt i apoteket og max 3x1000mg dvs:(3x "2x500mg") daglig.

 

NB! Hun skal ikke bruke noe antibiotika!

Ikke råd hun, eller gi hun, enhver form for antibiotika.  :no:

Fordi antibiotika vil ikke hjelpe mot smertene, Og!,  at hun risikere soppinfeksjon.

 

vaio ;)

9119345[/snapback]

Vi har snakket om att hun skall begynne på p-piller ei lang stund nå, og ja.. Hun skall begynne med det;)

Endret av Sigggen
Lenke til kommentar
Dette er jo ikke en sykdom man skal ligge seg å vri i smerte av. Den er mer ubehagelig og skjemmende, vist du skjønner. Vil anbefale sterkt at kjæresten din oppsøker lege eller gynokolog vist hun har så vondt at hun ligger å nesten gråter. Da kan det være godt mulig være noe annet, mer alvorlig .

9115682[/snapback]

G. Vaginalis er en medlem av den normale flora neden til. MAO. Du er trygg

Spørsmålet er (for damen din): Når kommer smertene? før/Under menstruasjonstiden? etc?..

 

vaio ;)

9116694[/snapback]

Jeg har hørt med henne og hun sier de kommer uregelmessig..

Lenke til kommentar
Dette er jo ikke en sykdom man skal ligge seg å vri i smerte av. Den er mer ubehagelig og skjemmende, vist du skjønner. Vil anbefale sterkt at kjæresten din oppsøker lege eller gynokolog vist hun har så vondt at hun ligger å nesten gråter. Da kan det være godt mulig være noe annet, mer alvorlig .

9115682[/snapback]

G. Vaginalis er en medlem av den normale flora neden til. MAO. Du er trygg

Spørsmålet er (for damen din): Når kommer smertene? før/Under menstruasjonstiden? etc?..

 

vaio ;)

9116694[/snapback]

Jeg har hørt med henne og hun sier de kommer uregelmessig..

9119483[/snapback]

Slike smerter er ikke uvanlig, også, utenfor menstruasjons perioden.

Det kan være forårsaket av stress, etc....

Jeg anbefaler at hun prøver Ibuprofen 1000mg mot smertene, og kontraseptiv-medikamenter (p-piller) som prevansjon.

 

Lykketil

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hvis man har smerter som du beskriver så må det være av noe annet. En vanlig skjedekatarr pga Gardnerella skaper ikke annet enn annerledes og evt mer utflod enn vanlig og evt litt kløe og svie, det er noe jeg vil påstå at alle kvinner vil merke litt til en eller annen gang i livet og går ofte over av seg selv. (Gardnerella er i utgangspunktet bare en bakterie det blir for mye av i skjeden noen ganger (f.eks. etter bading, sex, kondombruk etc. og dette skaper da en skjedekatarr. )

På fagspråket kalles det Bakteriell Vaginosesom er et samlebegrep for det som skjer når det blir litt for mye bakterier i skjeden og man får skjedekatarr. Det kan hjelpe å begynne med annen prevensjon, det står i linken jeg har lagt ved og det har jeg erfaring fra selv også.

Det kan ofte være at en tror en har fått sopp og prøver kur etter kur for det, uten at det virker fordi en soppinfeksjon, som også er veldig vanlig å få, også klør og svir. Det er ikke en farlig tilstand og man blir ikke steril.

 

Men nok om det. Det eneste jenta di kan gjøre for å prøve å finne ut hvorfor hun har hatt smerter er å gå til en lege og bli undersøkt på en ordentlig måte. Alle svar her blir bare spekulasjoner. Å ringe SUSS telefonen som nevnt før her støtter jeg også, de gir fornuftige svar.

Endret av lissabon
Lenke til kommentar
Takker, tror jeg ringer Suss telefonen, jeg er flinkere til og snakke enn og skrive;)

9120471[/snapback]

 

Gjør det! Det skal være kvalifiserte folk som svarer der, og de er vant med å få alle mulige spørsmål innen emnet unges seksualitet og helse, så de gir nok bra råd. :yes: L:)

Lenke til kommentar

Takker alle som har svart i tråden hitill og håper andre som hvet noe også sierifra, dette har vert til stor hjelp og bekrefter egentlig mistanken om att hun har fått feil diagnose og gale medisiner mot det..

 

Jeg vill ta kontakt med Suss telefonen, håper dette vill ordne seg..

 

Er ganske mett på ubehagelige opplevelser der dama mister puste, gråter og vrir seg i smerte..

 

 

 

Håper dette tar slutt for oss begge..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...