Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Audi A3 bør jeg velge? Noen spm ang disse!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Driver å kåler litt rundt på nette på leiting etter bil da :hmm: også har jeg blitt litt begeistret for audi a3 :love:

 

Har sett på http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcdl8u_234836, men har ikke den gått uhyggelig langt? eller holder den seg veldig bra lenge? Står at den er brukt til pendle bil, så da er den nok ikke rævkjørt, men allikevel? Syntes den er veldig tøff da :dribble:

 

Denne har jeg også sett på: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcdl8u_234836 Den er også veldig fin :) , men er det sånn at når bilen er 10 år gammel, så kan man chippe den osv uten å betale avgifter? er ikke så hypp på å betale xxx penger for å få det godkjent.

 

Denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcdl8u_234836 med lav kjørelengde, men er i tillegg en god del dyrere enn de andre.

 

Til slutt har vi denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...7abcdl8u_234836 Denne er da med quattro :dribble: , men spørsmålet er om det er verdt de ekstra pengene?

 

 

Jeg vil vel ikke akkurat si at jeg har god kunnskap om bil, så da vil jeg gjerne få spørre dere her om noen spm?

 

Er det veldig stor forskjell på 98, 99 og 2000 modellene?

 

Og hvilken av bilene ovenfor ville dere valgt? Kommenter gjerne alle bilene med fordeler og ulemper :thumbup:

 

Takker for alle svar :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men er det sånn at når bilen er 10 år gammel, så kan man chippe den osv uten å betale avgifter? er ikke så hypp på å betale xxx penger for å få det godkjent.

 

Det kan man, men det må uansett vises og godkjennes hos BT.

De fleste velger å chippe, og bare ha det sånn.. Men det merkes på service, verkstedbesøk. Og merkeverksted kan eller stiller gjerne tilbake til org.

 

Og hvilken av bilene ovenfor ville dere valgt?

 

Den med lavest kilometerstand og/eller best servicehefte!

 

 

Turboen blir vel litt sliten etter motoren og bilen har gått 200k

 

ellers vil jeg si at A3 er en fin bil, har veldig sansen for den selv :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Alle disse er fine eksemplarer. Men de 2 siste merker seg spesielt ut. Den første er også fin.

 

Når det gjelder Quattro på A3, er ikke dette fullverdig. Det er ikke 25% på hvert hjul, det er forhjulsdrift og bakhjul som hjelper til i noen tilfeller. Dette er verdt å tenke på. Dette systemet gir også en del effektsvinn.

 

Du kommer godt fra med A3 på vinteren selv med forshjulsdrift. Selv brukte jeg billige piggfrie dekk, og slet aldri med å komme meg fram.

 

Jeg liker ikke den siste med tanke på at den ser ut som en varebil:P

 

Ville nok valgt den nest siste, hvis den har automatisk klimaanlegg. Ellers ville jeg ha gått for den første. Veldig grei pris på den og ser ekstremt velholdt ut. Selv med høy km.

 

A3 fra 96 til 2000 er helt like. Faceliften kom i 2001.

 

Ellers vil jeg legge til at jeg er en fornøyd A3 eier. Mye utgifter dog. Nå betaler jeg 16000kr i året, på min mor. Har bare 1.8.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Nr 3 uten tvil da den har god km og jeg synte den er den fineste, jeg hadde aldri kjøpt en småbil med turbo som hadde gått 200.000km. Quattro er ikke nødvendig på denne småbilen den drar seg frem og har super komfor/kjøregenskaper uansett så dette hadde jeg ikke brydd meg om. Jeg hadde en 98 A3 TDI som firmabil et år og den var flott å kjøre på vinterføre. Jeg har kjørt Div Audi med Quattro men synte de store bilene har mest fordel på dette området...

Lenke til kommentar
Det kan man, men det må uansett vises og godkjennes hos BT.

 

ikke faen om jeg hadde vist bilen til noe biltilsyn ved kun chipping.. og hvordan mener du BT skal finne ut det? chip og kjør i vei!

 

her er om garanti

 

tatt fra vwaudi-club

 

Min erfaring er at så lenge bilen kun er chippet, så bryr de seg ikke så mye. Feks en chippet 1,9tdi var inne og byttet div pluss turbo. Den gadd vi ikke flashe tilbake.

 

Videre har jeg spurt hvordan de reagerer på det da jeg kjenner noen som jobber på møller som kundebehandlere ved verksted. I 100% av alle tilfeller tilstreber de seg for å få det på garanti, selv om den offisielle garantitiden er ute på 3år. De har også sag (noe som ikke skal tas som en bibel) at når feks en turbo går, eller girkassse så bruker man skjønn. Er dette en feil i turboen, en vanligfeil etc så vil de ta det på garantien. Om det er en meget spesiellfeil som kan linkes til at turboen har jobbet mer blir det en diskusjon på det. Om du har chippet bilen din og den kommer inn til service, etc og det er slitasjedeler som skal byttes er nok ikke dette så ille. Værre er det om alle slanger er byttet til feks blåslanger, powerfilter, størreturbo, pluss pluss pluss.... Alt er vel relativt. Vet at seriøse tuningsteder ikke har mange, hvis noen biler på samvittigheten. Og samtidig med dette skal Audi bruke nesten 100mill på å bli best på kundetilfredshet her i landet Så strikken tøyes lenger og lenger for blide kunder. Om motoren din raser på en ny bil med chip, hadde den rast uten chip også. Punktum finale (om du ikke chipper hos hvem som helst da, hold deg til de seriøse aktørene)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Det kan man, men det må uansett vises og godkjennes hos BT.

 

ikke faen om jeg hadde vist bilen til noe biltilsyn ved kun chipping.. og hvordan mener du BT skal finne ut det? chip og kjør i vei!

9087074[/snapback]

 

Skal jeg være ærlig hadde jeg aldri tenkt på å dra til selv en gang eller,og kommer ikke til å gjøre det.

 

Men, når han spør for å vite ting, oppfordrer jeg ikke direkte til bare å drite i det egentlig :)

 

Om han leser litt rundt vil han fort skjønne at de fleste ikke viser den :)

Lenke til kommentar

her er om garanti

 

tatt fra vwaudi-club

 

Min erfaring er at så lenge bilen kun er chippet, så bryr de seg ikke så mye. Feks en chippet 1,9tdi var inne og byttet div pluss turbo. Den gadd vi ikke flashe tilbake.

 

Videre har jeg spurt hvordan de reagerer på det da jeg kjenner noen som jobber på møller som kundebehandlere ved verksted. I 100% av alle tilfeller tilstreber de seg for å få det på garanti, selv om den offisielle garantitiden er ute på 3år. De har også sag (noe som ikke skal tas som en bibel) at når feks en turbo går, eller girkassse så bruker man skjønn. Er dette en feil i turboen, en vanligfeil etc så vil de ta det på garantien. Om det er en meget spesiellfeil som kan linkes til at turboen har jobbet mer blir det en diskusjon på det. Om du har chippet bilen din og den kommer inn til service, etc og det er slitasjedeler som skal byttes er nok ikke dette så ille. Værre er det om alle slanger er byttet til feks blåslanger, powerfilter, størreturbo, pluss pluss pluss.... Alt er vel relativt. Vet at seriøse tuningsteder ikke har mange, hvis noen biler på samvittigheten. Og samtidig med dette skal Audi bruke nesten 100mill på å bli best på kundetilfredshet her i landet Så strikken tøyes lenger og lenger for blide kunder. Om motoren din raser på en ny bil med chip, hadde den rast uten chip også. Punktum finale (om du ikke chipper hos hvem som helst da, hold deg til de seriøse aktørene)

9087074[/snapback]

 

Dette har jo ingenting med saken å gjøre. Ingen A3 8L har noe garanti igjen.

Lenke til kommentar

Den var også pen :thumbup: Tusen takk for svar guttær.. bare å fortsette å diskutere :p lærer av dere :thumbup: en kompis av meg jobber på bilverksted, og kunne chippe bilen... bør jeg heller dra til noe mer kjent? eller er det ok?

 

 

Edit: nå er de to midterste bilene solgt :no:

Endret av [dR]MiljO
Lenke til kommentar
MiljO,20/07-2007 : 13:15]bump

9107978[/snapback]

Hva lurer du på? Skal vi diskutere bilene som er solgt?

9108122[/snapback]

Les posten før du skriver kanskje :ermm: "en kompis av meg jobber på bilverksted, og kunne chippe bilen... bør jeg heller dra til noe mer kjent? eller er det ok?".. Er det ok å få en kompis til å chippe, eller bør man gjøre det andre steder?

Lenke til kommentar
Den var også pen :thumbup:  Tusen takk for svar guttær.. bare å fortsette å diskutere :p lærer av dere :thumbup:  en kompis av meg jobber på bilverksted, og kunne chippe bilen... bør jeg heller dra til noe mer kjent? eller er det ok?

 

 

Edit: nå er de to midterste bilene solgt :no:

9091491[/snapback]

 

Kan han chippe noe som ikke er så vanskelig i følge de som gjør dette så klarer sikkert din kamerat dette veldig greit tror jeg.

 

Det som er dumt er jo at du mister de fineste bilene mens du grubler over ting du like gjerne kan ta etter du har kjøpt bilen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...