Gå til innhold

Super bra Playstation 3 tilbud på Elkjøp


Solstice

Anbefalte innlegg

I tillegg - sony norge tar ikke ansvar for den varen du har kjøpt, så du må sende ps3'en din til shg, som sender den videre nedover til europa for reparasjon.

Og går shg.no konk, må du selv reklamere til Sony i Tyskland.

9262775[/snapback]

Reperasjon på PS3? Da må han ha rimelig uflaks, for som jeg ser det nå er det under 1% feil på PS3 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, nå ja. En ps3 kjøpt i norge har 5 års reklamasjonsrett. Og risken for feil stiger jo lengre man har hatt den.

 

Så 1% og all statistikk ang hva som har skjedd hittil har jo null med saken å gjøre.

9262826[/snapback]

Jeg mener jeg leste en gang for lenge siden at det motsatte er tilfelle med PCer i alle fall. Større feilrate i starten, så stabilt en god stund til utstyret blir eldgammelt og naturlig ustabilt.

Lenke til kommentar

Det du tenker på er mandagsprodukter, og ja, de er ofte enten defekte med en gang, eller så ingenting til utstyret, som du sier blir gammelt. Så helt enig med deg der.

 

En PS3 er et lasermedium med harddisk. Laseren blir slitt over tid, spinningen blir slitt over tid, harddisken blir slitt over tid.

 

5 år er en god stund i elektronikkland, risikoen for at varen skal bli gammel og ustabil er der fra bare et par år. Det jeg sier er 100% relevant og viktig å huske på :).

 

Har vært innom to Elkjøp-butikker og ingen hadde PS3. Svært svakt at en såpass stor kjede ikke har et rikelig lager med PS3.

9262887[/snapback]

Som jeg har sagt så er varen for tiden ikke helt grei å få tak i, men jeg regner med dette bedrer seg raskt. Sonys bundle har skapt utfordringer for sony regnskapsmessig - og ting tar tid ang å få alt på plass tror jeg.

Lenke til kommentar
Lokale Expert hadde en stabel med bundelen stående sist jeg var innom, ikke sikker på prisen dog.

 

Lars

9262955[/snapback]

 

Har vel litt med prisen å gjøre det går jeg ut ifra. Antar at Expert har en stabel med det meste :cool:

 

Edit:

 

Når bundelen kom i juli hadde de den heller ikke inne på Elkjøp Leangen, hadde da bestemt meg for å kjøpe ett Abrahamsenanlegg samtidig.

 

Men selgeren jeg skulle handle med hadde visst ferie og som sagt hadde de ikke PS3 inne, dermed kjøpte jeg på Game. "Desverre" ble det nok heller ikke Abrahamsen siden jeg fikk inn ett godt bud på en Xindak på Netthandelen.

 

Morsomt i grunn at slike tilfeldigheter kan utgjøre så mye men er likevel meget fornøyd med både PS3 og Forsterker/CD-spiller :thumbup:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Er det generelt vansklig å få tak i en starterpack i oslo området nå om dagen?

9264698[/snapback]

 

Spiderman/Game skal klare å skaffe. De hadde 1 igjen når jeg kjøpte min på fredag, men de hadde snakket med Sony som bekreftet at de hadde store partier på lager på vei ut. Vet ikke om noen andre i Oslo-området som har. Siba, Elkjøp og Expert var tomme i forrige uke.

Lenke til kommentar
Er det generelt vansklig å få tak i en starterpack i oslo området nå om dagen?

9264698[/snapback]

 

Spiderman/Game skal klare å skaffe. De hadde 1 igjen når jeg kjøpte min på fredag, men de hadde snakket med Sony som bekreftet at de hadde store partier på lager på vei ut. Vet ikke om noen andre i Oslo-området som har. Siba, Elkjøp og Expert var tomme i forrige uke.

9264844[/snapback]

 

Jeg skal etter planen kjøpe en førstkommende onsdag. Kan jeg evt ringe dem å reservere?

Lenke til kommentar
Er det generelt vansklig å få tak i en starterpack i oslo området nå om dagen?

9264698[/snapback]

 

Spiderman/Game skal klare å skaffe. De hadde 1 igjen når jeg kjøpte min på fredag, men de hadde snakket med Sony som bekreftet at de hadde store partier på lager på vei ut. Vet ikke om noen andre i Oslo-området som har. Siba, Elkjøp og Expert var tomme i forrige uke.

9264844[/snapback]

 

Jeg skal etter planen kjøpe en førstkommende onsdag. Kan jeg evt ringe dem å reservere?

9265192[/snapback]

 

Jess! Ring dem i morgen, og reserver. I Parkveien skulle de få inn noen maskiner på mandag vet jeg. Evt. hører du med Kirkegata.

Lenke til kommentar
Ja, nå ja. En ps3 kjøpt i norge har 5 års reklamasjonsrett. Og risken for feil stiger jo lengre man har hatt den.

 

Så 1% og all statistikk ang hva som har skjedd hittil har jo null med saken å gjøre.

9262826[/snapback]

Bare for å klargjøre her så opererer shg.no som en _norsk_ butikk i denne sammenheng og er underlagt norsk forbrukerlovgivning. At moder-butikken og derfor lageret holder til i Danmark og importerer varene fra f.eks Tyskland har ingenting å si i denne sammenheng.

 

Vet ikke om det var meningen, men innleggene dine Alastor får det, for meg i hvert fall, til å virke som om man går glipp av 5års reklamasjonsrett ved å benytte seg av tilbudet fra shg.no. Dette stemmer altså ikke.

 

Selvsagt må man sende varen til butikken i Danmark, men hvis shg.no har samme hurtighet når de jobber med reklamasjon som når de sender varer så tror jeg ikke de står langt tilbake for f.eks Elkjøp i norge. Jeg fikk som nevnt tidligere i tråden min PS3 i posten 1,5døgn etter jeg bestilte den og de hadde den ikke på lager når jeg bestilte. Så inntil videre vil jeg putte shg.no i samme kategori som alle andre nettbutikker i norge. Er jo hovedsaklig kun Elkjøp/lefdal man faktisk kan bestille på nettet og likevel gå inn i en butikk når noe går galt. Så argumentet med at man må sende av gårde maskinen til reklamasjon gjelder jo for andre nettbutikker også.

 

Selvsagt får man ikke tysk tekst på spill-eskene i Norge, men det tror jeg ærlig talt de fleste bryr seg lite om.

 

Fra shg.no(regner med at dette er standard-tekst):

Reklamasjonsfristen er i utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides rekamasjonsfristen til fem år. Forskjellen på reklamasjonsrett og garanti kan seés her. Er det ytterligere reklamasjonsrett eller garanti vil det fremgå spesielt på fakturaen.

 

Skulle varen mot forventning gå i stykker under reklamasjonsperioden repareres den vederlagsfritt på vårt eller produsentens verksted.

 

Edit:

shg.no sin oppføring i Brønnøysundregisteret

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...