Gå til innhold

Nytt hk,cpu og ram

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Trenger hjelp til å finne komponenter i et intelsett.

cpu blir c2d 6600/6420 hva er forskjellen egentlig?

Evt quad når den nye prisen kommer.

Ser at cpu'en støtter 1066 fsb, så jeg bør vel ha hk og ram som støtter dette?

Har tenkt å klokke litt med dette oppsettet.

Krav til hk er sli støtte.

Jeg er ingen merkefantast så håper på gode forslag, merk at jeg skal klokke litt.

Endret av Sukipower
Videoannonse
Annonse
Skrevet

forskjellen på de to prosessorene er rett og slett at 6600 er klokket litt høyere, så hvis du skal klokke selv er det jo ingenting i veien med å kjøpe 6420 :) men selv tror jeg at jeg ville venta til etter den 22. og kjøpt 6600 quad, da få du jo en værsting prosessor for rundt 2000 og det er jo slettes ikke værst ;) men du kan jo være obs på at en quad vil mest sannsynlig overklokke dårligere enn en dual...

av hovedkort så ser man jo at asus p5n-e sli er en slags yndling blandt overklokkerne, det støtter pci-express x8 ved sli og er billig :) eller du kan gå for asus p5n32-e sli det støtter full sli x16 (men tror ikke det har noe å si på ytelsen sånn egentlig) men så er det endel dyrere da...

Skrevet (endret)

Takker for svar.

Noen med peil som kan fortelle om fordeler/ulemper med en quad i forhold til dobbelkjerner?

Får man utnyttet kraften i den ?

Så P5 brikkesett er det som anbefales?

Hvilken ram trenger jeg, tenker da på hastighet?

Cpu på 1066 = ?

Skal ikke klokke så mye, blir kun luftkjøling. Så det begrenser seg litt da.

Endret av Sukipower
Skrevet
forskjellen på de to prosessorene er rett og slett at 6600 er klokket litt høyere, så hvis du skal klokke selv er det jo ingenting i veien med å kjøpe 6420  :)  men selv tror jeg at jeg ville venta til etter den 22. og kjøpt 6600 quad, da få du jo en værsting prosessor for rundt 2000 og det er jo slettes ikke værst  ;)  men du kan jo være obs på at en quad vil mest sannsynlig overklokke dårligere enn en dual...

av hovedkort så ser man jo at asus p5n-e sli er en slags yndling blandt overklokkerne, det støtter pci-express x8 ved sli og er billig :)  eller du kan gå for asus p5n32-e sli det støtter full sli x16 (men tror ikke det har noe å si på ytelsen sånn egentlig) men så er det endel dyrere da...

9070939[/snapback]

Er du sikker på at ytelsen ikke blir halvert med en p5n-e sli, hvis jeg bare har et kort? Skal oppgradere seinere men må vite om det blir en del dårligere?

Skrevet
forskjellen på de to prosessorene er rett og slett at 6600 er klokket litt høyere, så hvis du skal klokke selv er det jo ingenting i veien med å kjøpe 6420  :)  men selv tror jeg at jeg ville venta til etter den 22. og kjøpt 6600 quad, da få du jo en værsting prosessor for rundt 2000 og det er jo slettes ikke værst  ;)  men du kan jo være obs på at en quad vil mest sannsynlig overklokke dårligere enn en dual...

av hovedkort så ser man jo at asus p5n-e sli er en slags yndling blandt overklokkerne, det støtter pci-express x8 ved sli og er billig :)  eller du kan gå for asus p5n32-e sli det støtter full sli x16 (men tror ikke det har noe å si på ytelsen sånn egentlig) men så er det endel dyrere da...

9070939[/snapback]

Er du sikker på at ytelsen ikke blir halvert med en p5n-e sli, hvis jeg bare har et kort? Skal oppgradere seinere men må vite om det blir en del dårligere?

9088706[/snapback]

dengang jeg kjørte sli funka det fett med 8x på begge kanalene. men jeg fikk så mange teite problemer i spill at jeg droppa sli og gikk heller for ett sprekt kort.

Skrevet

Har nettopp gjort denne oppgraderingen selv med tanke på stabil maskin ved overklokking.

Av hovedkort anbefales Asus P5K, eller lignende Asus P35 HK. Dønn stabilt HK.

E6600 prosessor, klokket til 3,2Ghz (400Fsbx8) med standard kjøler. Prosessor temp ligger rundt 40/48 grader Idle/load.

Er veldig fornøyd med Corsair TwinX 1Gb Cas4 brikkene. Kjøpte 2 dualpack. Tilsammen 4Gb. De kjøres på 4-4-4-12.

Den eneste forskjellen er at jeg nå ville valgt en Quad prosessor.

Har nå kjørt dette systemet i ca 1 mnd uten problemer i et Lian Li kabinett med god kjøling.

Anbefales :)

Skrevet
men selv tror jeg at jeg ville venta til etter den 22. og kjøpt 6600 quad, da få du jo en værsting prosessor for rundt 2000 og det er jo slettes ikke værst  ;)

9070939[/snapback]

Jeg har fulgt litt dårlig med i timen, så jeg må spørre: hva skjer den 22. juli? :blush:

Skrevet
men selv tror jeg at jeg ville venta til etter den 22. og kjøpt 6600 quad, da få du jo en værsting prosessor for rundt 2000 og det er jo slettes ikke værst  ;)

9070939[/snapback]

Jeg har fulgt litt dårlig med i timen, så jeg må spørre: hva skjer den 22. juli? :blush:

9101267[/snapback]

Prisane på Intel-prosessorar vert redusert med tilnærma 50 %. Mange som kjem til å for Quad Q6600 etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...