Gå til innhold

Ditt beste B/W bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Post ditt beste black/white bilder her... Komenter og kritiser også andre sine bilder:) Bildet må være 800 pixler på den lengste siden:D

Her er et bilde jeg tok for en nabo. Fikk se et bilde, og hun ville ha et til som kledde dette bildet... Slik ble resulltatet:

post-117757-1184267247_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Siden ingen har tatt seg tid til å legge ut sitt eget s/h-bilde enda, så får jeg starte ballet. Jeg er jo ingen typisk s/h-fotograf, så utvalget er litt smalt. Jeg har et par, tre som jeg har postet tidligere, så jeg får velge et par av dem.

Edit: Statuen av St. Peter er tatt med vanlig utrystning, mens bildet fra Fløybanen er tatt med et Konica Z300 kompaktkamera.

post-76334-1184275908_thumb.jpg

post-76334-1184276008_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har sans for sort-hvitt.

Her er noen inntrykk fra Kenya. Disse bildene er mine første forsøk på å endre bilder fra farge til sort-hvitt. De har vært innom både Photoshop Elements og Gimp. Utgangspunktet var heller ikke optmale da originalene er i JPEG og tatt med et ikke-optimalt objektiv.

Først en elefant som bare er helt sjef:

Så et par fra familien hans:

Så over til noe annet:

Tom

Skrevet

har ganske mange sort-hvitt-bilder, men dette er noen jeg er ganske så fornøyd med.. det siste er ikke helt sort-hvitt, men det får gå.. (trykk for å få dem større)

00039_lite.jpg 00041_lite.jpg 00042_lite.jpg

00044_lite.jpg 00043_lite.jpg

Skrevet (endret)

OIOI, elsket det siste bildet ditt hardmongo! Kan du være så snill å gi DETALJERT beskrivelse fremgangsmåte? Hvordan fikk du til de "spesielle" fargene, og hvordan har du fått til de fine S/H nyansene i bilde nr. 2?

EDIT: lefi

Endret av Mister_joney
Skrevet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
55701.jpg

Berre for å ha sagt det, så er dette bildet gjort akkurat sånn som eg vil ha det. Dei fleste vil syns at det burde vere med meir av båtane i bildet, at båtane ikkje bør vere så mørke osv, men dette var det resultatet eg likte, så slik vart det. :) (Var et spesielt uttrykk eg var ute etter)

Skrevet
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
55701.jpg

Berre for å ha sagt det, så er dette bildet gjort akkurat sånn som eg vil ha det. Dei fleste vil syns at det burde vere med meir av båtane i bildet, at båtane ikkje bør vere så mørke osv, men dette var det resultatet eg likte, så slik vart det. :) (Var et spesielt uttrykk eg var ute etter)

9071067[/snapback]

Synes det var råkult! likte absolutt utrykket ditt! :)

Skrevet

Jeg likte også det bildet av de to båtene som rammer inn det "tomme" bildet. Akkurat som jeg ville gjort det selv med samme motiv.

Her er et par s/h-bilder til fra meg. Nå har jeg ikke flere s/h-bilder å by på fra laptop'en, siden ingen av de bildene jeg har tatt i senere tid er ment som fargebilder. Disse to bildene er tatt i Kampala, Uganda.

post-76334-1184410241_thumb.jpg

post-76334-1184410256_thumb.jpg

Skrevet

Kanskje en smule OT siden jeg ikke har jobbet mye med etterbehandlingen, men resultatet begynner å bli skremmende likt slik jeg ser bildene når jeg går rundt, så dette har blitt en slags foreløpig favoritt..

e_361.jpg

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Mine beste:

post-118015-1184414989_thumb.jpg

A Long Time Ago

post-118015-1184414995_thumb.jpg

Trikken

post-118015-1184415002_thumb.jpg

Ulv

Skrevet (endret)

Nå har jeg løyet så mye i det siste, at nesetippen til stadighet toucher borti space-knappen. Det må det bli slutt på, så her er det siste bildet i min s/h-portfolio for sommeren. Også dette har tidligere vært publisert i en annen samletråd, dere kan gjette hvilken. Det er kanskje mitt favorittbilde innen den genren.

Jeg ser også at jeg har et par bilder til i s/h, men de får vente litt til. Nå skulle all løgn vært oppklart.

post-76334-1184419432_thumb.jpg

Endret av PMnormal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...