Gå til innhold

Ditt beste B/W bilde


Anbefalte innlegg

Blir misunnelig på de som fortsatt har råd til å skyte med film...

9089820[/snapback]

 

Jeg velger å si det slik:

- Jeg har ikke råd til å slutte å ta bilder med film!

Det er klart min billigste vei for å få de gode bildene jeg ønsker. Fantastiske filmkamera koster ingenting, film koster litt- men for min del er opp mot 50-60% av rullen bilder jeg ønsker å beholde- mot kanskje 5-6% på digital. Dessuten er dynamikken og fargene frjavascript:emoticon(':!:')

smilieemdeles noe som banker livskiten av småbildedigital i mine øyne.

9089929[/snapback]

Forsiktig nå, Svein Gunnar. Det samme hevdet jeg for noen uker siden, og da mente jeg mellomformat, som er det eneste analoge mediet jeg fremdeles bruker.

Jeg hadde fremdeles bakoversveis fram til slutten av forrige uke :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker den diskusjonen, og har den friskt i minne!

 

Men altså; Dette er min særdeles amatørmessige uttalelse/formening.

Den stammer som sagt fra at jeg ikke kan legge pengene ned i det beste som finnes digitalt (typisk Canon 5D, Fujifilm S5 med tilhørende knalloptikk). Jeg blir fremdeles rørt over det delikate gjengivelsen av lys som finnes i en god Velvia 50, fremkalt og under lupen på lysbordet. Råfilene fra min D70 blir bare trist i sammenligning.

Lenke til kommentar

Forsøker meg med ett av mine. Tatt i India med et Leica D-lux 3.

 

Har ikke lastet opp bilder her før, så er ikke sikker på om jeg har gjort det riktig. Legger filen med som vedlegg, hvis dette er galt så regner jeg med at noen sier ifra :)

 

post-6002-1184706777_thumb.jpg

 

 

Edit: Forandret størrelsen på bildet.

Endret av Releazme
Lenke til kommentar
Forsøker meg med  ett av mine. Tatt i India med et Leica D-lux 3.

 

Har ikke lastet opp bilder her før, så er ikke sikker på om jeg har gjort det riktig. Legger filen med som vedlegg, hvis dette er galt så regner jeg med at noen sier ifra :)

9092375[/snapback]

 

Måten du har lagt det inn på siden er den måten de fleste foretrekker. Men du må redusere bilde slik at hele bildet passer inn på skjermen.

Lenke til kommentar
ok, hva vil være foretrukket størrelse...da jeg eksporterte fra ihoto kunne jeg velge antall pixler i bredde og høyde, men hadde ingen ide om hvor bredt og høyt det burde være så valgte å la det være som det var...

9092527[/snapback]

 

Ca 1000 px i bredden (max 1200)

I høydeformat bør du ikke over ca 750-800

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...