Gå til innhold

Ditt beste B/W bilde


Anbefalte innlegg

Amund_Blix skrev:

 

Skal vi se , det er litt av hvert , får si :)

 

Portrettet øverst til venstre er et Shen-Hao FCL-57 storformatkamera med 4x5-bakstykke for anledningen. 250mm objektiv

 

Portrettet til høyre er en Bronica Etrs 645 mellomformat, og 80mm.

 

Kaffekoppen er tatt med et Zero Image 45 pinholekamera.

 

Freia med Shen-Hao storformat.

 

Gatebilde m/tiger: en Graflex Crown Graphic med 127mm ogjektiv.

 

Dalmatineren med en Pentax ME Super og 50mm f/1.4

 

Og det siste med nok en gang: Shen-Hao storformat.

 

Som sagt, litt av hvert :roll:

9086567[/snapback]

Kjekt å se noen bilder fra deg her på bildekritikken, Amund. Riktig flotte var de også, og jeg var overrasket over skarpheten i et bilde fra et ferdiglaget pinhole-kamera. Har aldri vært særlig imponert over skarpheten som de fabrikerte hullene skaper. Har du laget ditt eget hull til boksen?

Likte godt bildene til .:Stinky:. også.

Graphlex og Shen-Hao? Trodde du brukte Gowlandflex, men jeg husker kanskje feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tatkktakk. Mulig at pinholen virker såpass skarp pga at det er 4x5? Det er hullet som fulgte med kameraet fra Zero Image...

 

Gowlandflexen ble dessverre stjålet før jul :( , så den har jeg ikke lenger, så ser du en, hvet du hvor den hører hjemme...

 

Shen-Hao storformat har jeg hatt hele tiden :) Graflexen(Graphlex er noe annet) er solgt(angrer).

Lenke til kommentar
Tatkktakk.  Mulig at pinholen virker såpass skarp pga at det er 4x5? Det er hullet som fulgte med kameraet fra Zero Image...

 

Gowlandflexen ble dessverre stjålet før jul  :( , så den har jeg ikke lenger, så ser du en, hvet du hvor den hører hjemme...

 

Shen-Hao storformat har jeg hatt hele tiden :) Graflexen(Graphlex er noe annet) er solgt(angrer).

9088509[/snapback]

Å Gud bedre, det var trist å lese. Synes at jeg kan huske noe om at du gjorde århundrets varp der, for et par år siden. Ca 4k med en del film, var det ikke det?

Hvem i all verden stjeler en Gowlandflex? De aller fleste som stjeler kan da umulig ane hva denne merkelige boksen er for noe, og totalt uomsettelig er det jo også.

Huff og huff.

Her er en link til produsenten av det kameraet som Amund fikk frastjålet, for de som lurer på hva vi prater om. http://www.petergowland.com/camera/

Lenke til kommentar
00043_lite.jpg

 

 

OIOI, elsket det siste bildet ditt hardmongo! Kan du være så snill å gi DETALJERT beskrivelse fremgangsmåte?

9063504[/snapback]

 

Kom deg ned til Stavanger sentrum, finn Domkirken, ta turen rundt til baksiden og pek kameraet mot Radisson SAS.

 

Fra spøk til alvor synes jeg det er veldig mye bra her. Får legge opp noen bilder etterhvert jeg og. Lightroom sin konvertering må nok testes. :yes:

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Blir misunnelig på de som fortsatt har råd til å skyte med film...

9089820[/snapback]

 

Jeg velger å si det slik:

- Jeg har ikke råd til å slutte å ta bilder med film!

Det er klart min billigste vei for å få de gode bildene jeg ønsker. Fantastiske filmkamera koster ingenting, film koster litt- men for min del er opp mot 50-60% av rullen bilder jeg ønsker å beholde- mot kanskje 5-6% på digital. Dessuten er dynamikken og fargene fremdeles noe som banker livskiten av småbildedigital i mine øyne.

Lenke til kommentar
Blir misunnelig på de som fortsatt har råd til å skyte med film...

9089820[/snapback]

 

Jeg velger å si det slik:

- Jeg har ikke råd til å slutte å ta bilder med film!

Det er klart min billigste vei for å få de gode bildene jeg ønsker. Fantastiske filmkamera koster ingenting, film koster litt- men for min del er opp mot 50-60% av rullen bilder jeg ønsker å beholde- mot kanskje 5-6% på digital. Dessuten er dynamikken og fargene fremdeles noe som banker livskiten av småbildedigital i mine øyne.

9089929[/snapback]

 

Hvor mye må man ut med for en god filmscanner om dagen? Blir en ekstra utgift det å da. Så er det greit med tilgang til mørkerom også, hvis man skal ha det analogt hele veien. Det blir en del ekstra utgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...