Gå til innhold

hvordan koke ris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ett veldig godt tips er å steike risen et par minutter i matolje (1-2 matskjeer) før du heller i vann, men husk å røre hele tida når du steiker.

Skrevet
ett veldig godt tips er å steike risen et par minutter i matolje (1-2 matskjeer) før du heller i vann, men husk å røre hele tida når du steiker.

9098596[/snapback]

Hva skal det være godt for da?

Skrevet
Hvis du kokerris på den vanlige måten så blir den ikke noe særlig sammenklistret.

9101872[/snapback]

du må prøve, den blir på en måte annderledes

Skrevet (endret)

Riskoker kan du få for rundt 300 kr. Er den beste investeringen jeg noengang har gjort! Er bare å sette på risen, dusje, ta en røyk, og så begynne på maten. Risen holder seg varm i 5 timer i min riskoker, så jeg slipper å bekymre meg over å stresse fordi risen aldri er ferdig samtidig som maten :thumbup:

Endret av mushi
Skrevet

Syns boil-in-bag er kjekt jeg.. Det klarer alle og koke. Også er det den sunneste risen jeg har funnet til nå. Bare ca 1/3 så mye karbohydrater som normalt. (I to av typene hvertfall)

Skrevet

Ikke for å virke nedlatende, men om du ikke greier å koke ris så har du ingenting på et kjøkken å gjøre.

Man koker opp vann, tilsetter ris (eventuelt smør og salt) og koker til risen er klar. Enklere KAN det ikke være.

Smak deg frem om du ikke greier å se om den er klar

• 11 måneder senere...
Skrevet

har fått meg riskoker , lurer på 1 ting

hvordan skal det gjøres

er det vann\ris oppi med en gang så trykke start

eller skal det først kokes vann så når det er kokt skal risen oppi ?

Skrevet

Hurtigris og Boil in Bag:

Postiive grunner: Enklere og raskere.

Negative grunner: Dyrt, mindre næring enn vanlig ris.

Naturlig ukokt ris:

Positive grunner: Mer næring, mer smak (syns selv også det smaker bedre), billig!

Negative grunner: Litt tungvint, tar lengre tid enn hurtig og Boil in Bag ris.

:)

Skrevet

Sånn her lager jeg kinesisk ris:

Ha ris i kjelen

Tilsett dobbelt så mye vann som ris

Ha i en teskje salt og litt peanøtt olje

Sett på full varme. Med en gang det begynner å koke slår du ned varmen til så lite som mulig, og lar den stå i 20 minutter, til alt vannet har trukket seg inn i risen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...