Gå til innhold

– Vi kjedar livet av folk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Vi kjedar livet av folk med spel som blir vanskelegare og vanskelegare å spele, fortel han i eit intervju med Wall Street Journal.

 

Hva? Det er det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Om noe blir spillene enklere og enklere!

 

– Vi ser mange produkt som liknar veldig mykje på fjorårets produkt, som igjen likna på eit produkt frå året før, held han fram.

 

Veldig sant, og det er bra at de innser. :)

Lenke til kommentar
At dette kjem frå ein mann høgt opp i systemet for eit av dei selskapa som i aller størst grad har vore beskulda for å stå bak denne trenden, er kanskje litt pussig

Understatement of the year.

 

Spore ser riktignok meget positivt ut, men kan de gjøre det til en melkeku som The Sims, med tilleggspakker gitt ut ved passende intervaller, så vil de gjøre det.

Lenke til kommentar
– Vi kjedar livet av folk med spel som blir vanskelegare og vanskelegare å spele, fortel han i eit intervju med Wall Street Journal.

 

Hva? Det er det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Om noe blir spillene enklere og enklere!

9043080[/snapback]

 

Hmm, jeg tror du misforstår. Tror han mener er at det er "vanskeligere" å spille disse spillene som man "har spilt før". Rett og slett er det ikke artig lenger. Sånn tolket i allefall jeg det. :hmm:

 

Er forresten selvsagt enig i det Hr. Adm-dir sier. Litt overaskende da, at det skulle komme fra en EA-toppmann. Likevel fint å høre at de er ærlige, for det han sier er faen meg sant også. Får håpe de gjør noe med det. De kommer med en rekke store spill nå i høst, men så får vi se om de kommer til å gjøre noe lignende med den generelle spillmassen som fyker ut av deres fabrikker.

Lenke til kommentar
Problemet er jo kreativiteten. Dei må gå nye veier, sånn som Nintendo Wii har gjort.

9043354[/snapback]

 

ja for all del, la alt bli som nintendo wii!:(

 

nei takk sier jeg bare da.. nintendo wii har bare vist hvor dårlig konsoller egentlig kan bli.. morsom kontroll and thats it!:S

 

syns spill skal fortsettes og lages som de er, alt går fint og fungerer fint:)

Lenke til kommentar
Problemet er jo kreativiteten. Dei må gå nye veier, sånn som Nintendo Wii har gjort.

9043354[/snapback]

 

ja for all del, la alt bli som nintendo wii!:(

9047061[/snapback]

 

Jeg sier jo ikke det i det hele tatt.

Sier at de må tørre å prøve ut nye ting. Være kreative.

Tenk deg Manhunt på Nintendo Wii? Hadde vert fantastisk.

Lenke til kommentar

Vi kjeder livet av folk med spill som er for lette til å gi noen som helst form for mestringsfølelse, slik at de eneste insentivene til å spille videre måtte komme fra ekstraordinært manus og/eller grafikk/lyd, noe vi uansett ikke har guts til å tilby siden vi safer markedet ihjel med kjedelige samlebåndsproduksjoner. Det var det han skulle sagt.

Lenke til kommentar
Problemet er jo kreativiteten. Dei må gå nye veier, sånn som Nintendo Wii har gjort.

9043354[/snapback]

 

ja for all del, la alt bli som nintendo wii!:(

 

nei takk sier jeg bare da.. nintendo wii har bare vist hvor dårlig konsoller egentlig kan bli.. morsom kontroll and thats it!:S

 

syns spill skal fortsettes og lages som de er, alt går fint og fungerer fint:)

9047061[/snapback]

 

troll alert

Lenke til kommentar
– Vi kjedar livet av folk med spel som blir vanskelegare og vanskelegare å spele, fortel han i eit intervju med Wall Street Journal.

 

Hva? Det er det tåpeligste jeg har hørt på lenge. Om noe blir spillene enklere og enklere!

9043080[/snapback]

 

Hmm, jeg tror du misforstår. Tror han mener er at det er "vanskeligere" å spille disse spillene som man "har spilt før". Rett og slett er det ikke artig lenger. Sånn tolket i allefall jeg det. :hmm:

 

Er forresten selvsagt enig i det Hr. Adm-dir sier. Litt overaskende da, at det skulle komme fra en EA-toppmann. Likevel fint å høre at de er ærlige, for det han sier er faen meg sant også. Får håpe de gjør noe med det. De kommer med en rekke store spill nå i høst, men så får vi se om de kommer til å gjøre noe lignende med den generelle spillmassen som fyker ut av deres fabrikker.

9043776[/snapback]

Føler at spill i dag er generelt lettere en i gamle dager, dvs foige århundre :)

Og at de var enda vanskligere på gamle konsoller dvs 80 tallet.

Flere forklaringer på dette, mye av årsaken til at gamle spill var vanskelige var at de egentlig var veldig korte så de var laget vanskelige for å vare lengere.

Utviklerene var selv ansvarlig for å beta teste, de hadde spilt mye så de merket ikke vansklighets graden. Du hadde ikke haugevis med tips og juksekoder på nettet.

 

Derimot er spill i dag mye mer kompliserte, med masse muligheter og ting du kan gjøre og mye og holde styr på dette kan gjøre spillet vanskelig, multiplayer mot gode motstandere er også vanskelig naturlig nok.

 

Det har han har helt rett i er derimot at mange spill er oppfølgere som er meget like hverandre, fifa 1901-2007, tonnevis med små utvidelser til sims osv.

Så lenge det er marked for å lansere et nytt fifa spill hvært år kommer de nok til å gjøre det.

Men overaskende ærlig av sjefen, kansje han er litt forbannet på staben.

Lenke til kommentar
Kanskje rett og slett alle de gode spill-ideene er brukt opp? Og vi er stuck med "same shit new wrapping" i all fremtid??

9049865[/snapback]

 

På 1800-tallet mente de at alt som var verd å finne opp var funnet opp. Så klart vil nok mange elementer bli brukt fra tidligere spill, men det at spill sees fra første person, du kjører en bil eller at du styrer en mann i et lag i en eller annen sport er ikke nødvendigvis det samme som at det er akkurat samme spillet. 10 år tilbake hadde du nok ikke gjetta at du skulle synge til konsollen din eller vifte rundt på en fjernkontroll. Men nye styremetoder er antageligvis ikke de eneste fornybare elementene, men om ikke du klarer å tenke dem ut betyr ikke at de ikke kan komme.

Lenke til kommentar
Kanskje rett og slett alle de gode spill-ideene er brukt opp? Og vi er stuck med "same shit new wrapping" i all fremtid??

9049865[/snapback]

 

The Matrix kom i 1999, nesten et århundre etter at filmindustrien startet for fullt. Spillindustrien har ikke vært stor i mer enn tyve år. Spill før den tid hadde minimal eller ingen historie i det hele tatt. Klarer folk fra filmindustrien fortsatt å komme med brilliante ideer, så skal faen meg folk bak spillindustrien klare det også. Det finnes fortsatt MASSEVIS å ta av. Det er bare de store spillselskapene som er for ukreative. Western- og gangster-spill finnes det for eksempel veldig få gode spill av.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jepp, problemet er sannsynligvis at pengemaskiner som EA ikke tør å satse penger på nyskapende og derfor "risikable" konsepter som de pengegriske (trangsynte, vireklighetsjferne og totalt gamer-uintresserte, suit-men) de er.

 

Edit: redigerte inn ett par ord i posten så den gav mer mening :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...