Gå til innhold

KOMMENTAR: Hva er det med iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og en ting til. Grunnen til at folk kjøper dyre merkeklær er nok fordi de har penger, de vil skille seg ut fra mengden som går f.eks med H&M klær (Altså masseprodusert møkk) De vil ha noe spesielt og nytt..

9000150[/snapback]

I så måte er jo Ipod et glimrende eksempel for å illustrere teorien din. Folk som virkelig vil skille seg ut kjøper ikke en Ipod slik som alle andre har. Masseprodusert møkk som du beskriver det.

Lenke til kommentar

flere som forsvarer iPhone med brukeropplevelse og enkelthet - men jeg kjøper det ikke helt. Veldig mye av software'en på telefonen er kjempeflott og stilig, men telefonen feiler også på en del steder.

 

F.eks. har det blitt rapportert om vanskeligheter med å skrive sms'er, da tastaturet som kjent er touch-screen: ingen fysisk respons ved trykk på knapp gir fort vonde fingre (prøv å tapp på et bord vs et tastatur i 15 min)

 

Til å koste så mye som den gjør er det dårlig at den ikke støtter MMS eller har bedre kamera. At heller ikke radio finnes der skuffer.

 

Men programvaren er kjempegod, og antar man vil se bedre programvare i mobiler fra flere produsenter etter hvert!

Lenke til kommentar

La nå Apple få ha iPod- og iPhonesuksessen ;) Med iPhone har de klart det kunststykket å lage nok et sexy og trendy produkt, akkurat slik de gjorde med iPod. Kombinert med svært god markedsføring og reklame var jo suksessen nærmest gitt...

 

Kommer definitivt ikke til å kjøpe iPhone selv, eller noe annet Apple-produkt (Har hatt nano), men jeg unner de likevel suksessen.

 

By the way: iPod-suksessen har jo gjort lite for salget av deres datamaskiner... ;) Får jo være en trøst for alle de som misliker Apple.

Endret av computerwelt
Lenke til kommentar

Transistorbass: Eller du kan lese kommentaren en tredje gang, og legge merke til at det står følgende:

 

"Foruten et eget øye for detaljer og brukervennlighet, har nemlig Apple et annet kort i ermet: Noen av verdens dyktigste folk i sitt fag i sin PR-avdeling."

 

"Foruten øye for detaljer og brukervennlighet" vil si at forfatteren har bitt seg merke i at dette er mye av årsaken til hypen. Deretter spør han seg hva all PR skyldes, og setter fokus på den delen som ikke så veldig mange har tenkt på :)

 

(Han sier også at ved å bare tenke på design og smarte løsninger overser vi minst en tredel av sannheten: PR. Det bør tilsi at forfatteren tror litt maksimalt (og sannsynligvis nærmere) to tredeler av suksessårsaken er brukergrensesnitt og design)

 

 

Edit: Her svarer jeg ikke som journalist i Amobil, siden jeg ikke har lest kommentaren tidligere og det er langt etter arbeidstid ;)

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Redaktør stiller spørsmålet "Hva er det med iPhone?"

 

Apple har siden første gang de lanserte en datamaskin, lagt stor vekt på PR på deres nye produkter. Jobs har fått mye lærdom av sine nærmeste kollegaer på markedsavdelingen, i tillegg til det han har lært selv gjennom årene han har drevet med dette.

 

Apple appelerer til mennesker som er lei av å måtte lese en bruksanvisning på hvordan en ting fungerer. Jeg har tro på at kunnskapen ligger i deres programvare, ikke hardware. Det er derfor folk sier at man ikke skal sammenligne Apple hardware med annen hardware.

 

Faktum er også at når Apple lager egen hardware, så legger de ekstra arbeid i å få ting til å ha best mulig kvalitet.

 

Keyword er altså software.

 

Mennesker som ikke driver med teknologi, vet ofte ikke hvordan tekniske ting fungerer. Spør gjerne en venn av deg du vet ikke har peiling på data, om hva de vil ha. Jeg er selv opptatt av å ha noe som fungerer og noe som henger sammen.

 

Det er som å skrive en stil, holder du ikke den røde tråden, mister du leseren. Boken kan være av beste sort, men det hjelper lite.

 

 

Jeg er glad i Apples produkter, for jeg mener de har en slags personlighet. De retter seg mer mot meg, og jeg slipper å jobbe for produktene rundt meg. De jobber for meg istedet.

 

Legg fordommer bak deg og prøv selv. Så forstår du kanskje hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje om vi teknofriker hadde beveget oss rundt i en verden sammen med andre mennesker, der vi tenker på at andre også vil forstå?

 

"Det finnes ikke dårlig hardware, bare dårlig software".

 

Det er så mange flere mennesker i verden enn bare oss (les. teknofriker).. Forstå det, så er du et godt steg videre.

 

:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Norge er forøvrig et av de landene som bruker SMS mest i verden.

 

Alle andre ringer. Tror dere virkelig Apple ikke har gjort research på hva de skulle legge til av funksjoner på telefonen?

 

Som kjent pleier Apple å oppdatere deres hardware med 100 - 300 dagers intervall. Når tror dere neste versjon av iPhone kommer? Hva tror dere de kommer til å støtte da, dersom operatøren vil det?

 

I USA er det ikke forbrukerne som bestemmer hvilke funksjoner en telefon skal ha. Operatørene lager et dokument på et par hundre sider med kravspecs til mobilprodusentene som produsentene må følge. Sånn er det ikke i Europa. I USA må man ha et registrert IMEI for å kunne bruke en operatørs nettverk. Det er mye annet man ikke vet..

 

Dette får holde for nå.

 

:)

Lenke til kommentar
En tilsynelatende teknologisk middels avansert telefon tar mediene og brukerne med storm og lager en mobil revolusjon. Hvordan er det mulig?

8999275[/snapback]

Apple's 'reality distortion field' har en lei tendens til å få ellers fornuftige mennesker til å overse feil og mangler i stor skala.

 

Fantastisk markedsjobbing da; det utrolig hvor gode de er på å hype ting.

Lenke til kommentar

<Faktum er også at når Apple lager egen hardware, så legger de ekstra arbeid i å få ting til å ha best mulig kvalitet.

 

Den var overdrevet vel? Dette med at Apple fungerer og aldri krasjer er en stor myte

 

http://www.idg.no/computerworld/article55516.ece

 

Hørte en podcast der de tok for seg Iphone og det var posetive og negative sider. Softwaren lugget og hang seg. En gang så kunne man ikke svare et anrop fordi svar knappen ikke fungerte. Web browseren var treg. Det finnes ikke software som man kan instalere. Det finnes ikke en filbrowser. Veldig mange av de preinstalerte programene kunne ikke bruke tastaturet i widescreen. Dårlig kamera. Tror også de sa at du måtte ha en adapter om du ikke ville bruke det orginale headsettet. Vanskelig å overføre informasjon til og fra unntatt musikk

 

Posetive ting var som regel orginaliteten og utseende. Lyden og skjermen var veldig bra.

 

Synest artikkelen har mange gode poenger. Apple har vert utrolig flinke i markedsføring. Personlig synest jeg Apple lenge har vert flink til å selge gråstein som gull. Se på hysteriet som har vert uten at det finnes en objektiv test av iphone. Tyder ikke på at de som sto i kø ville ha en ny mobil.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Hørte en podcast der de tok for seg Iphone og det var posetive og negative sider. Softwaren lugget og hang seg. En gang så kunne man ikke svare et anrop fordi svar knappen ikke fungerte. Web browseren var treg. Det finnes ikke software som man kan instalere. Det finnes ikke en filbrowser. Veldig mange av de preinstalerte programene kunne ikke bruke tastaturet i widescreen. Dårlig kamera. Tror også de sa at du måtte ha en adapter om du ikke ville bruke det orginale headsettet. Vanskelig å overføre informasjon til og fra unntatt musikk

 

Kan du linke til den podcasten? For det meste du sier (software henger seg, knapper ikke fungerer, treg nettleser) går stikk imot alt jeg har lest av tester.

 

Veldig gode innlegg av transistorbass. Han har klart å se hva som egentlig fanger Applefans.

 

Tror Apple har færre Fanboys en de har Hateboys. Mange her har sakt at folk kjøper iPhone fordi der er inn å ha iPhone og Appleprodukter. Tankeløse, lettlurte PR offer.

Vel jeg mener at det er inn å HATE iPhone og Apple. Og folk hiver seg på.

 

iPhone har mangler, selvsagt har den mangler. Men manglene er urelevante for 90% av mobilbrukere. I hvertfall i USA.

 

Og slutt å samenlign iPhone sine spesifikasjoner med andre mobiler. iPhone er software. Å gjøre det er like dumt som å sammenligne biler utelukkende på hestekrefter.

Lenke til kommentar

<http://www.twit.tv/twit

 

Denne. Podcast nummer 103

 

Hateboys har vel en top nå siden det er mange som begynner å bli grundig lei iphone. Synest også Apple har en kuløt faktor over seg. En liten gruppe som tilber produktene demmes. Som en annen sa:

 

Eneste grunnen til at noen ikke kjøper ipod er at de ikke har råd. Det er så svinaktig arrogant.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
90% av mobilbrukerne gidder ikke bruke så mye penger på iphone som den koster, så det er egentlig irrelevant :).

9007811[/snapback]

 

Helt sikkert derfor iPhone selger så dårlig

9007837[/snapback]

 

Vå får se om en måned, da "menigheten" har handlet ferdig :)

9007859[/snapback]

Tror ikke det hjelper. Det er mange slike der ute. Bare se på antall solgte iPod'er...

Lenke til kommentar
Og hvem er det som sier at iPhone er dyr?

 

3500 for telefonen med 8GB og 350kr i måneden med 450 inkluderte ringeminutter, 200 smser og fri databruk virker veldig billig.

 

Edit: Der er veldig billig

9007914[/snapback]

Og hva tror du tilsvarende pris ville bli her i Norge/Europa? ALT er billig i USA for tiden, selv sterkt overprisede mote-iphones.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...