Gå til innhold

oysfaerg bygger 8-veismaskin med futt i


Anbefalte innlegg

Etter å ha lekt litt med tanken på å bygge en 8-veismaskin med futt i, tok jeg endelig telefonen fatt og begynte å ringe litt rundt.

 

Etter mye om og men fikk jeg tak i noe snadder:

 

 

Asus DSBF-D12/SAS

2x Intel Xeon 5355 2.66GHz quadcore-CPUer

8x 2GiB Crucial DDR667 CL5 ECC/FB, totalt 16GiB

2x Seagate Cheetah 15k RPM 146GiB SAS-disker, skal stripes

Tagan 1100W PSU

 

Da det er fullspors PCI-e 16X-spor på kortet, kan det hende jeg setter i ett 8800Ultra-kort for å sjekke 3D-ytelse, men for øyeblikket kjører jeg den integrerte ATi-løsningen for å sette opp alt osv.

 

Vi får se hva dette ender opp med etterhvert :)

 

 

WORKLOG

Kommentarer i worklogen vil bli slettet uten forvarsel

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare sånn for å være morsom så har jeg laget en handlevogn som sånn ca tilsvarer dette oppsettet. Fant ikke rett ram, drev og PSU, så der har jeg tatt det som kom nærmest.

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=49902

 

-C-

8998907[/snapback]

 

Hehe :)

 

Minnebrikkene koster 1700 pr/stk, PSUen koster 4k ;)

 

 

 

--

 

Ja, det skal bli fryktelig morsomt å prøve dette her og se hva som kan gjøres med dette systemet. Bare synd det ikke er SLI-støtte, så skulle begge 8800Ultra XXX-korta kommet på ;)

 

Akkurat hva slags ytelse jeg vil få, har jeg ingen anelse om, men jeg skal teste endel i PCMark o.l. for å ta for meg mest mulig av hele maskinen.

Lenke til kommentar
oysfaerg er dette en maskin du skal bruke selv hjemme? Hva skal maskina brukes til daglig? Mer enn å kjøre benchmarks håper jeg...hehe  ;)

8998992[/snapback]

 

 

Njaaaaa, det er jeg faktisk litt usikker på enda :p

Den står hjemme ja og madamen er litt gæærn fordi jeg har tatt spisestua hennes i bruk, men hva denne maskinen skal gjøre videre er beyond me ;)

 

Kanskje jeg selger den? Hvem vet... Jeg har jo egentlig ikke behov for server :p

Lenke til kommentar

Dette her kan virke som et frykteli dumt spørsmål, men hva er egentlig en 8-vismaskin. Når jeg så titelen tenkte jeg at noen hadde vært morsomm og laga en maskin til å asfaltere veier med 8 filer på en gang. Nå forstår jeg at dette, ikke uventet på et hardware-forum, dreier seg om data, så det ville vært fint om noen kunne fortelle meg hva en 8-veismaskin er.

 

Veeeel, med så rå hardware skal jeg ikke utelukke at den faktisk KAN brukes til å lage veier og smelte asfalt da. Men da trenger du nok kanskje en sånn veimoser for å få det jevnt. Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Haha jeg har aldri påstått at jeg er helt frisk, men du tar jo kaka!  :!:

 

Sinnsykt genialt prosjekt. Og denne maskinen er vel perfekt til noen av arbeidskollegene dine. Eller kanskje du kan bruke den som feks HTPC.  :p

 

Gleder meg til å få se monsteret...

8999043[/snapback]

 

 

Hehe :p

 

Klabert, denne skal nok dra Office-pakka greit tror jeg, iallefall 2003-versjonen...? ;)

Njaa, skeptisk til HTPC, E-ATX + allerede full stereobenk = lav WAF, hehe :p

Lenke til kommentar

Har en Dual Quad Core på jobben som kom fra Intel i Mars en gang som har et ganske likt oppsett,

Dog riktignok med bare 1 stk SAS disk.

Men ellers 16GB ram og Gigawatt PSU.

Den høres helt ærlig talt ut som en jetmotor med viftene på fullt.

Den er helt grei rask, men applikasjons støtten til 8 core må bli bedre (det var sikkert derfor vi fikk en fra Intel.

Den står og støver ned atm siden ingen vil ha den under pulten sin :D

Endret av bearcarlsen
Lenke til kommentar
Dette må følges med på ja :D

bearcarlsen: om dere ikke trenger den kan jeg sikkert ta den, så sparer dere litt plass.

8999810[/snapback]

 

Ja gjerne, kom og hent buruglet :p

Neida, utviklerne her skal begynne å bruke den snart.

Det er strengt tatt ikke vår maskin da det står "PROPERTY OF INTEL CORPORATION" klistremerke på toppen.

Fikk litt lyst å kjøre en Super PI og en 3dmark06 CPU test men redd for at jeg undergraver arbeidet til oysfaerg her.

Kan evt gjøre det etter han tar sine bencher. Så kan vi sammenligne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...