Gå til innhold

oysfaerg bygger 8-veismaskin med futt i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Testet diskene isted for moro skyld, 315MB/s i burst data rate og 156MB/s i average read, ikke så halvgæærnt :)

9012972[/snapback]

 

 

Du skulle ha sendt pm til meg... for lenge sidan, hadde eit spørsmål.

9013018[/snapback]

 

Jeg har 3600 PMer i innboksen, hvis jeg overså noen må jeg virkelig beklage.

Send den på nytt, så skal jeg se hva jeg kan få gjort.

Lenke til kommentar
Kanskje på tide å oppdatere "Min Maskinvare" i profilen din? :whistle:

 

 

Skal bli artig og se noen tester av maskinen du stter opp.

Spennende og se om den har noen grenser på regnekraften.

9013572[/snapback]

 

Skal få ordna noen updates i morgen :)

 

(Og kanskje oppdatere min maskinvare :p)

Lenke til kommentar

Hmmm.. minner mye om mitt prosjekt dette.. som jeg måtte la ligge litt da ferie med kone og unger sto på timeplanen..

Nå er jeg tilbake og prosjektet går videre.. Det bør sjekke her Øystein, er jo hvorvidt det kortet du har valgt ut har en klokk-generator som støttes av overklokkingsprogrammer, ellers så hjelper det jo ikke stort.. du vil da få 2,66Ghz ut av prosessorene dine samme hvor mye du prøver...

Jeg har nå voltmoddet mine, og SuperMicro kortet melder om ca 1,5V... så moddene er vellykkede..

Lenke til kommentar
Hmmm.. minner mye om mitt prosjekt dette.. som jeg måtte la ligge litt da ferie med kone og unger sto på timeplanen..

Nå er jeg tilbake og prosjektet går videre.. Det bør sjekke her Øystein, er jo hvorvidt det kortet du har valgt ut har en klokk-generator som støttes av overklokkingsprogrammer, ellers så hjelper det jo ikke stort.. du vil da få 2,66Ghz ut av prosessorene dine samme hvor mye du prøver...

Jeg har nå voltmoddet mine, og SuperMicro kortet melder om ca 1,5V... så moddene er vellykkede..

9032609[/snapback]

 

Heisann Sturla, velkommen tilbake etter ferie :)

 

Jeg driver litt med hovedkortet for tida, så får vi se hva som skjer videre eller om jeg må bytte hk, moro er det lell ;)

 

Forøvrig må du poste litt info om hvor kjappe diskene dine er når du har satt de opp, om de slår mine eller ei ;) hehe.

 

Hvordan er SuperMicro-kortet?

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært billigere å kjøpt en MAC PRO og så kjøpt rammen og diskene utenom?

9034265[/snapback]

 

ehh, hugs på at oysfaerg er norgesmester i overklokking. Så då blir ikkje de berre sponsing utan noko vidare. Dei sponar han for at han skal vise kva hardware er "god" til. Rett meg om eg tar feil nå.

Lenke til kommentar
Hmmm.. minner mye om mitt prosjekt dette.. som jeg måtte la ligge litt da ferie med kone og unger sto på timeplanen..

Nå er jeg tilbake og prosjektet går videre.. Det bør sjekke her Øystein, er jo hvorvidt det kortet du har valgt ut har en klokk-generator som støttes av overklokkingsprogrammer, ellers så hjelper det jo ikke stort.. du vil da få 2,66Ghz ut av prosessorene dine samme hvor mye du prøver...

Jeg har nå voltmoddet mine, og SuperMicro kortet melder om ca 1,5V... så moddene er vellykkede..

9032609[/snapback]

 

Heisann Sturla, velkommen tilbake etter ferie :)

 

Jeg driver litt med hovedkortet for tida, så får vi se hva som skjer videre eller om jeg må bytte hk, moro er det lell ;)

 

Forøvrig må du poste litt info om hvor kjappe diskene dine er når du har satt de opp, om de slår mine eller ei ;) hehe.

 

Hvordan er SuperMicro-kortet?

9032932[/snapback]

 

 

Er faktisk litt usikker på om jeg skal kjøre 2*raptor 150 i raid 0 eller om jeg skal kjøre 15K sas disker. Målet er jo å få maskinen ned på et akseptabelt støynivå i tillegg..

Det er seff endel å hente på å kjøre raskere disker, men spørsmålet er jo HVOR mye det er å hene i forhold til hva jeg skal bruke maskinen til.

 

Blir det SAS disker så blir det 2 stk i RAID 0, og det samme med Raptor.

Uansett skal jeg ha 4*750GB i maskinen som lagringsdisker.

 

Bruker to stk dominator vifter for å kjøle ned ram, så jeg regner med at dette blir bra.

Har også byttet ut chipsettkjølere med Swiftwec med vifte.. blir spennende dette.

I følge hva jeg har lest, ser det ut som om det kan blir vanskelig å få klokket hovedkortet ditt. jeg mener, du får jo gitt prosessorer mer volt med mods, dog finnes det ikke software med støtte for klokkegeneratoren på Asus kortet.

 

SuperMicro er jo kjent for å lage noen av de beste serverkortene, så kvaliteten er det ikke noe å si på. Kvalitet tvers igjennom.

Det var også viktig for meg at kortet ikke var E-atx, da dette ville ha ført til problemer angående tubing av vannkjølingen.. Hadde blitt noe trang for å si det sånn...

Dominator kjølerne passer forøvrig perfekt til minneslottene, og det er klaring på ca 1mm på hver side før de krasjon i lyd og usb-utgangene bak.

 

Regner med at systemet er ferdig til helgen... Det skal da ut på en liten turne rundt omkring hos de forskjellige hardware sitene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...