Gå til innhold

Komplett.se = forbanna så det holder


Anbefalte innlegg

Som dere ser av overskriften, så er jeg ikke bosatt i Norge.

 

Jeg skulle kjøpe en LG 22" LCD skjerm da min geniale Viewpia 32" LCD TV sa takk og farvel etter 2 år.

 

Gikk inn på siden, hvor det da stod 100 stk skjermer tilgjengelig og bestillte (Dette var torsdag 28.06.07), fredag fikk jeg brkreftelse på bestilling og kjøp.

 

 

Og vare var bekreftet med utsending 29.06.07.

 

Idag får jeg ny mail fra Komplett.se, der er det ny leveranse dato, 14.07.07, ingen logisk forklaring, og Komplett.se har også skiftet fra 100 på lager til levering 14.07.07.

 

Jeg ringer inn for og få dette bekreftet eller for og få noe info om dette, og selger har tydligvis ikke fått noe info om dette (eller virket uforstående til dette).

 

Jeg ba han kanselere kjøpet og gi meg en Samsungsak, som var 100,- dyrerer og ba han rabatere dette pga irritasjonen over og ikke ha fått skjermen enda, vedkommende presterte og si at eneste han kunne gjøre var og kanselere orginal kjøpet, og kunne ikke inføre ny vare, til min irritasjon gikk jeg med på dette.

 

Har bestillt meg ny skjerm, Samsung 22", men er fremdeles fly forbanna på Komplett som greier og "miste" 100 skjermer....

 

 

***sånn...aggresjon sluppet løs...merkelig hva som får meg til og bli forbanna uten og ha CSS og slippe løs frustrasjonen på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke akkurat så mye Komplett kan gjøre med saken så lenge de ikke får skjermene inn på lager til fastsatt tid fra LG sin side. Er det noen du bør være sint på så er det jo LG siden det er de som har gitt Komplett denne datoen for leveranse av skjermene.

 

Anyway, denne posten kan vel bare stenges siden den ikke inneholder noe viktig eller krever et svar. Så vidt jeg ser har du vel konkludert ganske greit og at alt er i orden nå.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si annet enn at jeg ler litt. Det er litt artig at de ikke vil gi deg 100,- rabatt, men jeg tror det må gjøres veldig mye for å få lagt inn "spesialpris" på en vare i en ordre som allerede er betalt. Dersom du har betalt varen orginalt med VISA kan det fort også bli noe tull pga du har betalt for en vare og du har mottatt en vare. Løsningen ville da vært å fjernet reservasjonen og lagt til en ny... Lang liste gjort kort er at de ikke pr definisjon hadde gjort noe galt.

Lenke til kommentar
ikke noe galt, men de kunne rabatert ut 100,- for tort og svie...har tross alt ikke PC hjemme, og holder på og gå på veggen...

8994907[/snapback]

 

Problemet er vel at det vil ta lang tid, samt du må fortsatt avbestille og bestille på nytt pga VISA/MasterCard.

Lenke til kommentar

Har dem brukt 4 dager på og skjønne at lager beholdningen er feil, kan de godt bruke 1 dag på og rabbatere ut 100,- og ordne dette selv, og automatiskt komme opp men annbefalling til kunder om at de burde kanselere kjøpet og kjøpe annet merke.

 

Utrolig komplisert og firrkanta system.

Lenke til kommentar
Har dem brukt 4 dager på og skjønne at lager beholdningen er feil, kan de godt bruke 1 dag på og rabbatere ut 100,- og ordne dette selv, og automatiskt komme opp men annbefalling til kunder om at de burde kanselere kjøpet og kjøpe annet merke.

 

Utrolig komplisert og firrkanta system.

8995050[/snapback]

 

Sannsynligvis ville dette forsinket ordren din med minst 1 dag også... så jeg vet ikke hva du ønsker, å få skjermen din fortest mulig eller å få 100,- i rabatt.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke akkurat så mye Komplett kan gjøre med saken så lenge de ikke får skjermene inn på lager til fastsatt tid fra LG sin side. Er det noen du bør være sint på så er det jo LG siden det er de som har gitt Komplett denne datoen for leveranse av skjermene.

 

Anyway, denne posten kan vel bare stenges siden den ikke inneholder noe viktig eller krever et svar. Så vidt jeg ser har du vel konkludert ganske greit og at alt er i orden nå.

8994882[/snapback]

 

Problemet her var jo at de påstå de hadde skjermene på lager, sågar 100 skjermer på lager. Det bør man ikke gjøre om man ikke har det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det der er ingenting mot det de klarte å gjøre mot meg, jeg skulle bestille en media center pc, som Komplett bygger fra deler som du velger med en "pc-bygger" og der så jeg de ikke hadde lagt til valget om den fargen på kabinettet jeg ønsket, (sølv) men jeg la likevel inn ordre og så sendte jeg en epost til dem der jeg bare ba dem om å bytte det sorte kabinettet fra pc-byggeren med samme kabinett i sølv som jeg visste de hadde på lager... men nei.

 

Det var tydeligvis mer enn de klarte for selv om de må plukke alle delene og bygge hele maskinen fra enkle komponenter, så kunne de ikke gi meg sølvfarget kabinett selv om de hadde det på lager, bare fordi det valget ikke var lagt inn i pc-byggeren.

 

Jeg endte opp med å avbestille hele pc'en til 12 tusen kr.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Ser at ingen egentlig har berørt hovedproblemet. De forskjellige nettbutikkene har svært sjelden eget lager. De er derimot koblet opp til importørens (grossistens) lager og viser dennes antatte lagerbeholdning. Dermed kan man risikere at det er tomt for en vare selv om butikken viser en lagerbeholdning. Dette kan forårsakes av flere "samtidige" bestillinger i for forkjellige nettbutikker, feil i lagerbeholdningen hos importøren, varer tatt ut/reservert uten at det gjenspeiles i lagerbeholdningen.

 

Som forbruker har vi god nytte av et slikt system. Dette sørger for at lagerholdet totalt er lavere (og dermed bindes mindre kapital) og det er større rullering av varebeholdningen. Dette gir oss lavere priser og nyere produkter.

Lenke til kommentar
Ser at ingen egentlig har berørt hovedproblemet. De forskjellige nettbutikkene har svært sjelden eget lager. De er derimot koblet opp til importørens (grossistens) lager og viser dennes antatte lagerbeholdning. Dermed kan man risikere at det er tomt for en vare selv om butikken viser en lagerbeholdning. Dette kan forårsakes av flere "samtidige" bestillinger i for forkjellige nettbutikker, feil i lagerbeholdningen hos importøren, varer tatt ut/reservert uten at det gjenspeiles i lagerbeholdningen.

9006942[/snapback]

 

Er ikke komplett en av de få nettbutikkene med eget lager? Hvis ikke har de hvertfall helt unødvendig store kontorlokaler.

Lenke til kommentar
p.s
Jeg skulle kjøpe en LG 22" LCD skjerm da min geniale Viewpia 32" LCD TV sa takk og farvel etter 2 år.

Jeg vill tro du fortsjatt har garanti på viewpia, hadde du bod i norge hadde du hatt min 5 års garanti på LCD TV

9006760[/snapback]

Helt feil. Nå må vi lære forskjellen på reklamasjon og garanti.

Vet at det er OT, men måtte bare komentere det.

 

Jeg vet ikke om Komplett.se får varer fra lageret i Norge eller Europa, men det er mulig at de bare speiler et av disse.

Lenke til kommentar
p.s
Jeg skulle kjøpe en LG 22" LCD skjerm da min geniale Viewpia 32" LCD TV sa takk og farvel etter 2 år.

Jeg vill tro du fortsjatt har garanti på viewpia, hadde du bod i norge hadde du hatt min 5 års garanti på LCD TV

9006760[/snapback]

Helt feil. Nå må vi lære forskjellen på reklamasjon og garanti.

Vet at det er OT, men måtte bare komentere det.

 

Jeg vet ikke om Komplett.se får varer fra lageret i Norge eller Europa, men det er mulig at de bare speiler et av disse.

9007139[/snapback]

 

 

Har enda garanti, venter på info fra ELprice.no om verksted her nede som kan repparere saken.

 

 

Komplett har eget lager for skandinavia i Norge, som snart blir flyttet til Sverige.

Lenke til kommentar

Det hørtes bra ut at du fortsjatt har garanti på tven =)

Hadde blitt enormt sur om lcd tven min tok kvelden etter 2 år og ikke hatt garanti på den...

Håper det ordner seg der.

 

Angående lagerstatusen så er det ett merklig fenomen det der. Tror ikke koplett.no oppdaterer konstant, kan være en glipp i systemet også.. så må ta tiden til hjelp her....

Lenke til kommentar
p.s
Jeg skulle kjøpe en LG 22" LCD skjerm da min geniale Viewpia 32" LCD TV sa takk og farvel etter 2 år.

Jeg vill tro du fortsjatt har garanti på viewpia, hadde du bod i norge hadde du hatt min 5 års garanti på LCD TV

9006760[/snapback]

Helt feil. Nå må vi lære forskjellen på reklamasjon og garanti.

Vet at det er OT, men måtte bare komentere det.

 

Jeg vet ikke om Komplett.se får varer fra lageret i Norge eller Europa, men det er mulig at de bare speiler et av disse.

9007139[/snapback]

 

 

Har enda garanti, venter på info fra ELprice.no om verksted her nede som kan repparere saken.

 

 

Komplett har eget lager for skandinavia i Norge, som snart blir flyttet til Sverige.

9007354[/snapback]

 

 

Jeg er målløs. Hvor i heiteste h har du det ifra? Det er den villeste påstanden jeg har hørt på denne sida av påske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...